Bloggförsök

Jaha, nu ska jag försöka få till denna blogg, men jag fattar ingenting! Inte hur jag ska få till en bild i sidebar eller andra saker där, tex, olika saker under kategorier… finns det nån liksom jag är nybörjare här men som till slut har fått till en snygg blog?

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Okt 06, 2008 @ 08:37:56

    Hej! Jag såg ditt svar/fråga i forumet. Är det nåt speciellt du ville ha in in högerspalten som jag kanske kan komma med tips om? 🙂

  2. sussies
    Okt 06, 2008 @ 13:57:41

    Coolt!!! Hade ingen aning om detta, man lär så länge man lever!!! Är van att svara som jag alltid gjort inne på sb.com (scrapbooksajt). TACK för tipset och för kopieringen!!! 🙂

  3. Anna
    Okt 06, 2008 @ 13:43:34

    Ditt [Sussies] svar:
    ”Hej Anna!! Tack för ditt svar och inlägget i min blogg, blev så glad när jag såg det!! Jag startade den bloggen nu i helgen men jag satt och nästan slet mitt hår för att få in nånting i högerspalten… problemet är att jag vill ha dit ett foto, få till kategorier mm. jag skriver men inget hamnar ju där??!! Kanske du har något tips på hur man gör?
    Läste om din diagnos, vad du har fått gå igenom för att komma dit, typiskt dagens sjukvård!!! Hoppas iaf. att du mår bättre nu när du får rätt hjälp.
    Kram!! /Susanne”

    Nu blev du kanske förvånad Sussie, men detta är mitt tips nummer ett för dagen – att man svarar på bloggkommentarer i sin egen blogg. Ju fler kommentarer desto fler besökare. Därför kopierade jag in ditt eget svar här, och så svarar jag här – och vips har du tre kommentarer på detta inlägg! 😆

  4. Anna
    Okt 06, 2008 @ 14:00:32

    Hur lägger man in bilder i sidospalten där till höger är frågan? —>

    Gå in på denna sida så står det hur du ska göra:

    http://faq.wordpress.com/2006/10/18/put-an-image-in-your-sidebar/

    En sk ”text widget” skapar du här:
    design –> widgets –> leta upp den till vänster som heter ”Text” och klicka på ”add” –> nu finns den med till höger på samma sida och du öppnar den genom att klicka ”edit” –> där kopierar du in det URL du fick när du laddade upp bilden –> kolla så att din inkopierade URL har img src= med i början/slutet, skriv annars dit det.

    Widgets kan du ändra plats på (upp – ner) genom att klicka och dra dem.

    Hoppas detta hjälpte!
    Jag tittar in igen med jämna mellanrum och ser hur det går för dig! 😀

  5. Anna
    Okt 06, 2008 @ 14:01:54

    Hihi, jag brukar alltid svara under texten såhär så att det blir flyt i det 😀
    Och så ger det fler besökare och det är ju kul det!

    Så du gillar scrapbook?? Jag med! 😀

    Kram, Anna

  6. sussies
    Okt 06, 2008 @ 20:54:23

    Jaha ja, nu har jag efter många om och men och nästan blod, svett och tårar och med underbar hjälp av Anna och Annica äntligen lyckats lista ut hur jag ska få till en bild i högerspalten… men då finns bara ett rött x där bilden ska vara… grrrrrrrrrrrr???!!!!! Fattar ingenting, har satt minsta storlek på bilden men det funkar inte ändå!!!???

  7. Anna
    Okt 06, 2008 @ 21:56:09

    ser URL:et du lägger in ut såhär:

    OBS: I SLUTET

    ??

  8. Anna
    Okt 06, 2008 @ 21:57:08

    oj det blev konstig….

    jag menade i slutet

  9. Anna
    Okt 06, 2008 @ 21:58:24

    Va fan! Det syns inte!!

    ETT försök till 😉

    img src=

    med i början och slut

    Funkar det nu då????? 😛

  10. Anna
    Okt 06, 2008 @ 21:59:39

    med (lilla snedan v:et pekande utåt) i början och (lilla snedan v:et pekande utåt) i slutet

    NU måtte det funka banne mig!!!!
    Snart blir Anna arg. 😉

  11. sussies
    Okt 07, 2008 @ 07:26:34

    NU blir jag också snart arg!!!!! Blir bara ett rött kryss hur jag än gör!!!! Men så här ser länken ut, har jag skrivit nåt fel nånstans?

  12. sussies
    Okt 07, 2008 @ 07:29:40

    Den kom ju inte med!!??!!!

  13. sussies
    Okt 07, 2008 @ 07:30:38

    Äsch, jag ger upp!!!!!!!!!!! Grrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!

  14. sussies
    Okt 08, 2008 @ 04:46:14

    Wow… jag lyckades äntligen med fotot!!!!!! Fast det blev lite stort förstås 😉

Kommentera

