Min kisse

Det här är en lo av min katt Tusse som vi hade när jag var tonåring och innan jag blev allergisk. Han kom till oss på sensommaren 1977 och vi fick ha honom i 4 underbara år. Han dog 1981 och blev 5 år. Han var ca. 10 månader när vi tog oss an honom. Han gick dagligen till sin älskade skog och på vägen dit så gick han ibland över grannarnas tomt och det blev inte alls uppskattat. I deras försök att få bort honom så blev han förgiftad med råttgift och sparkad ett flertal gånger. Vi stod inte ut med det så han fick somna in istället. Så den här lo:n var svår för mig att göra och jag är inte helt nöjd med den, men den får duga än så länge som en hyllning till vår älskade katt. Vi glömmer dig aldrig, Tusse!!!

 

                                                     Tusse

                           

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helena Palena
    Okt 11, 2008 @ 00:23:48

    Har du problem med länkar och sidor kan du komma och läsa mitt sista inlägg och alla svar. Välkommen!

  2. sussies
    Okt 11, 2008 @ 01:13:41

    Tack! Har varit inne och läst inläggen och ska göra ett försök imorrn. Hoppas att det funkar denna gång då jag misslyckats tidigare.

  3. Annica H
    Okt 13, 2008 @ 20:12:03

    Vilken fin Lo! Måste ha varit lite tuff att göra, med tanke på alla känslor som ligger bakom! Bra jobbat!

  4. sussies
    Okt 13, 2008 @ 20:18:53

    Tack Annica! Ja, den var tuff att göra med blandade känslor, både ilska över hur vissa människor kan vara mot djur och med bitterljuv glädje över att vi ändå fick ha honom i 4 år. Jag gjorde den bitvis under tårar men det är skönt att ha den gjord och titta på och minnas den fina kisse han var.

  5. fammoklara
    Dec 28, 2008 @ 22:50:35

    Så fin TusseLon är! Måste varit tufft att göra den! Tack för att du kikade in. 🙂
    Gott nytt år! /Klara

  6. Lena B E
    Aug 26, 2009 @ 19:21:25

    Åååååh så fin denna Lo är!! Å för att inte tala om Tusse, vilken goding!! 🙂 Tack för dina ord om min Mickey Lo! Jaa inte är det lätt att försöka rätta till när det hamnar på sniskan, thickersen satt som sjutton så det gick helt enkelt inte att försöka rätta till. Jo tack vi hade så trevligt idag så, jag har lagt ut lite bilder på bloggen om du vill se. På det jag fick av Nettan och kort från då vi fikade. Tråkigt nog fick jag inget foto på hennes/deras lilla dotter, hon ville inte vara med på bild så hon gömde sig bakom pappa. hi hi 😉
    Jaha nu har en till dag gått å inget scrappat idag eller. Men i morrn ska jag banne mej försöka få en stund, helst en lång en, till det. Ha det så bra min govän. Massor med bamsekramar från Lena

Kommentera

