Kalenderkort Januari 2009

Här är Januari månads kort till almanackan. Tyvärr så krånglar vår scanner så fotot är bara ett tillfälligt foto, byter ut det mot ett bättre senare. Satte dit det här fotot så ni ändå kan se vilket foto som ska vara för den här månaden. Kanske någon av er vet vad det är för fel på scannern då det blir ränder på fotot och skuggpartier blir prickade med små, små prickar? Har bytt ut gamla färgpatroner och gjort det man ska göra men det blir inte bättre.:-(  Nu syns inte det värsta på fotot eftersom jag lyckades fixa till det lite med hjälp av att ändra lite på skärpan.

                                  Kalenderkort Januari 2009

                 almanacka-januari-09anpassad-for-weblogg1

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annica H
    Nov 13, 2008 @ 21:01:46

    Jättefin januari layout! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med scannern, eftersom jag inte ens äger någon… 🙂
    Jag har ritat ner en ”mall” till chokladkakan. Har den i min lilla skissbok. Har inte haft någon plan på att lägga ut den på bloggen…. Har inte ens visat något ”kakfodral”… Kanske ska göra det? 😉

  2. sussies
    Nov 13, 2008 @ 21:37:37

    Vad kul om du skulle vilja lägga ut mallen på bloggen, ”fodralet” var ju så underbart tjusigt!! Har inte kunnat glömma det sen jag såg det färdiga resultatet!:-) Såg att hon blev superglad som fick det, kul!!
    Men hur gör du med dina foton till dina lo:s, använder du originalen? Jag kopierar dem med hjälp av scannern, så jag behöver verkligen en fungerande scanner… help!!!!! 🙂

    Tack för besöket, det gör mig jätteglad, och din tetra blev super-superfin!!!

    Förresten, glömde fråga om ett par saker; hur gör man en länk i ett inlägg där det bara står ”HÄR”, har sett det hos dig och hos många andra också?
    Hur gör man en sån där fin signatur i varje inlägg som bl.a. du har? Räcker det att man gör den en gång och sen följer den med automatiskt?
    Du kan svara här om du vill eller maila istället..-)

Kommentera

