Vilken dag!!!

Vilken dag det har varit idag! Allt har bara strulat hela dan, men är man en strulmaja så är man, hehe!!!

Började imorse när jag skulle köra barnen till sina bussar (vi bor på landet och den äldsta har nästan 8 km till närmsta hållplats så det är bara upp och ut varje morgon för att köra henne) men jag trodde att vi skulle grillas upp i bilen!! Maken hade varit snäll att sätta på kupévärmaren innan han la sig inatt, men den blev inställd på högsta värmen så det tog ett bra tag innan det blev normal värme i bilen, men tanken var god och han är jättesnäll!

Sen skulle jag ta reda på tvätt som jag trodde att jag hade kört igång inatt men det hade jag inte så det var bara att vänta tills den blev klar och sen när jag torkade damm, urtrist syssla!!!, så kom jag för nära en kaktus och fick halva handen full av taggar, aj det gjorde ont!!! Till råga på allt så kom ett astmaanfall som ett brev på posten, gör alltid det när jag torkar damm men det måste ju ändå göras, värre än de brukar vara.

Sen då, till råga på allt så gjorde jag ju mitt stora misstag i bloggen som jag skrev om i förra inlägget, grrrr!! Skulle nog inte ha klivit upp alls idag, tror jag, det hade varit mycket enklare att stanna kvar under täcket imorse. Tur iallafall att inte varje dag är såhär. 🙂 men det kunde ju ha varit värre, det här är ju ändå bara småsaker jämfört med vad andra människor råkar ut för varje dag, men det är ändå störande, hmmmm!

Får hoppas att morgondagen blir bättre då dotra ska ha sitt sleep-overparty med sina närmaste vänner (hon blev 16 år i tisdags), har blivit en tradition de sista åren och det är så kul för henne. Men hennes 14-årige bror flyr fältet till en av sina kompisar, han tycker nog det blir alldeles för jobbigt med huset fullt av tjejer och han ensam kille, stackars liten. 🙂 Dessutom har maken nattskift så han ville absolut inte tillbringa lördagkvällen med mig och alla tjejerna, förstår honom faktiskt. 🙂

Nu ska jag försöka pyssla lite, om inte det oxå jäklas… vi får se.

                       Puzzel                                                     Jira

elinc2b4s-teater-layout-0073   elinc2b4s-teater-layout-0053

 

Här är två bilder på våra små sötnosar som tröst efter den här struliga dagen.

Ha en skön kväll och helg på er alla!!!!

Kram Susanne

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Jan 12, 2009 @ 14:53:09

    Men vilka sötnosar!! Älskar hundar! 😀
    Jisses vad gullig dom är! Skickar en varsin kram till dom & kramar till dig

Kommentera

