Kalenderkort Januari 2009

Har är datumdelen till Januari månad i kalendern. Längre ner i bloggen kan ni se fotodelen till kalendern.

Har hållit en ganska enkel stil så den inte ska se så plåttrig ut. IRL så är snöflingorna lite böjda i kanterna så de ”poppar” upp lite, ja ni förstår vad jag menar. 🙂 Syns dock inte här då jag skannat sidan.

Alfabetet jag använt är QK Eliza classic och mini för siffrorna, älskar det alfabetet. 🙂

                                                    Januari

skanna0002almanacka-2009-januari-datumsida

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Inger
    Nov 24, 2008 @ 00:34:14

    Wow vilket fint kalenderkort du har gjort vilken bara ide, kanske något man ska testa själv!
    Tyckte mycket om, själv så har jag gjort en del nya Julkort mellan mina hostanfall men det känns lite bättre nu i kväll så hoppas det värsta är över.
    Hoppas du får en toppen vecka, hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

  2. Lena Eriksson
    Nov 24, 2008 @ 17:58:19

    Wow vilken jättevacker almanacka detta kommer att bli!! Jag kanske borde testa att göra en själv också! om jag nu inte får nån gratis någonstans, man brukar ju få i någon matbutik om man har tur.(dom brukar ju i och för sig inte vara världens snyggaste) Kram

  3. Ulrika
    Nov 25, 2008 @ 00:07:30

    Vilket snyggt kalenderblad … vilket jobb du måste lagt ner!

  4. sussies
    Nov 25, 2008 @ 01:04:58

    Ja, det är en hel del jobb att stansa ut alla månaderna och datumen och sen klistra det, men det är ett kärt nöje då det är mina föräldrar som ska få den, hoppas de blir glada över kalendern. 🙂
    Krånglet är att skrivaren strejkar just nu, typiskt va? Jag behöver minst 12 foton att skriva ut till layouterna, men jag får göra datumarken först och hoppas på att skrivaren vill samarbeta inom den närmaste tiden så jag hinner göra den klart innan årsskiftet iallafall.

  5. Lena B E
    Jan 12, 2009 @ 15:19:18

    Alfabetet och siffrorna är verkligen supersnygga!!
    Vart köper man ett QK verktyg & Eliza alfabetet ? Kram

Kommentera

