Elvis vs James Dean!!

Det fina Elvispappret till den här layouten hittade jag i en av våra LSS butiker i stan och visste precis vad jag skulle göra med det pappret så fort jag såg det. 🙂

Alla har alltid sagt att min pappa liknade Elvis som ung och det håller jag med om, men på ett utav fotona så är han oxå väldigt lik James Dean, eller vad tycker ni… är det James Dean eller Elvis… eller kanska både och? 🙂

                                             Elvis eller James Dean?

skannadescrap6_1elvislayout

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tette
    Nov 27, 2008 @ 08:43:11

    Villken jättehärlig LO! Vad kul att du blandat de gamla bilderna på det här sättet.

    Tack för dina kommentarer i min blogg.

    //Tette

  2. Lilla pyssel Inger
    Nov 27, 2008 @ 09:06:42

    WOW vilken underbar LO du har gjort hur fin som helst 🙂 Älskar gamla svart /vita bilder det är riktigt klass och känsla i sådana bilder jag tycker att din pappa ser ut som Elvis:) Sköt om dig och ha en underbar dag kompis:) Hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

  3. Annica H
    Nov 27, 2008 @ 17:20:33

    Vilken superskön layout! Helt ”tidsenlig” och allt! Supersnyggt!
    Mappkortet har ett litet ”dragspel” på vardera sida, så att det blir som en riktig mapp!
    Ha en skön helg!
    Kram Annica

  4. Lilla pyssel Inger
    Nov 27, 2008 @ 20:02:44

    Å vet inte vad jag ska säga annat TUSEN MILLIONER TACK SNÄLLA GODA DU FÖR ALLA FINA KOMMENTARER OCH ORD PÅ MIN BLOGG DU ÄR FENOMENAL:) TACK för att du har tagit dig tid och tittat så mycket på min blogg och jag lovar dig jag har lusläst alla 6 inlägg som du gjort:) Om du blir inspirerad bara lite så blir jag SÅ HIMLA GLAD ska du veta och snälla du behöver inte sända Julkort till mig bara för att jag har lovat dig det behövs inte alls men självklart så blir jag jätteglad men vill inte att det ska vara någon tvång bara för att jag lovat dig.
    Dom frostiga Jul / snö kanterna på sista Julkorten är gjorda av att jag först har tagit och duttat med en pensel runt med ”Liquid White Opal” sen när det har torkat så tar jag över med pensel igen och duttar över det jag redan har duttat dit med ”Crystal Stickles” då blir det så här fint.
    Här har det inte snöat i dag men det är vit och fint fortfarande efter snön som kom för två dagar sen. Ha en underbar kväll goa blogg kompis och ha det så himla bra, sedan jag fick 1000 kramar från dig så får jag skicka 6000 kramar tillbaka till dig tusen kramar för varje inlägg du har skrivet:)
    Många hälsningar från lilla pyssel Inger:)

  5. Carina
    Nov 28, 2008 @ 23:37:34

    Vilken härlig layout!! Korten passar super till pappret…. Jag tycker det är så läckert med svartvita kort. Tack för din snälla kommentar i min blogg, jag blev så glad!

  6. Åsa/asamia
    Nov 29, 2008 @ 10:28:23

    Så mycket fint du har på din sida!!!
    Ha en trevlig första advent.

  7. Lilla pyssel Inger
    Nov 29, 2008 @ 15:25:10

    Ville önska dig en riktig trevlig första advent och helg å hoppas att du mår bra:)
    Hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

  8. sussies
    Nov 29, 2008 @ 22:14:24

    Tack Åsa och Inger! 🙂
    Nja, jag mår inte så bra idag. Står mitt upp i ett medicinbyte så imorse revolterade min mage mot det, fick utsättningsbiverkningar men jag mår lite bättre nu iaf. Hoppas det är bra imorgon så jag kan äta som vanligt. har aldrig fått sådana besvär förut.
    Hoppa att Ni alla har en fin 1:a advent imorgon!!

    PS: Jag hann iaf. pynta klart till advent igår så det känns bra.

  9. Lilla pyssel Inger
    Nov 30, 2008 @ 11:16:47

    Hej och god morgon på dig:) Vad tråkigt att höra att du inte mår bra gumman hoppas du får en mycket bättre dag i dag. Tokigt med alla biverkningar med mediciner har varit med om en hel del själv och det är inte kul alls. Jag håller tummarna för dig att du får en riktig fin första advent och att du får må bra:)
    I dag så bjuder jag på annat pyssel på min blogg titta in om du orkar min vän!
    Vad glad jag är för din skuld att du hann pynta till advent så att du har det och njuta av. Många STORA VÄRMA GOA KRAMAR från lilla pyssel Inger

  10. sussies
    Nov 30, 2008 @ 19:14:47

    Tack snälla Inger för din värme och omtanke!!! 🙂
    Jag mår lite bättre idag och har kunnat äta en lätt middag men det värsta är huvudvärken jag får av att inte få i mig den näring jag behöver och koffeinabstinensen förstås. Det blir säkert ännu bättre imorrn och då ska jag prova att få i mig lite kaffe så huvudvärken släpper.
    Har iaf. fått sova en hel del och det är skönt.
    Nu ska jag gå in till dig och se vad du har hittat på. 🙂

  11. Lilla pyssel Inger
    Dec 01, 2008 @ 12:20:49

    Hej och en riktig god morgon Susanne:) Jag blir så GLAD över att du mår bättre min vän:) Det är något som heter att om man gir så får man tillbaka, du gir så mycket av dig själv och är så himla god å snäll med allt det fine som du skriver till mig och om mig så man kan inte annat en självklart ge tillbaka:) Om du tycker att jag uppmuntrar dig och det finns ett värde i våran kontakt så blir ingen gladare en mig men du ska veta att du ger det samma tillbaka till mig:) Jag hoppas att du får en underbar måndag och vecka att du får sova å må BRA ! Ha det så himla bra och sköt om dig min blogg vän är glad för våran blogg vänskap jag med ska du veta:) Många Många kramar och hälsningar från lilla Inger

  12. malin
    Dec 01, 2008 @ 21:51:42

    wow vilken cool layout 🙂 kul med foto på både pappan och stjärnorna 😉

Kommentera

