Bloggutmaning!!!

Såg den här roliga men långa utmaningen, har aldrig gjort en sån stor utmaning förut… so what, inne hos AddAnna, ger det en chans fast det var många frågor… får se hur långt jag orkar…

1. När gick du upp idag? O6.30, skulle egentligen kliva upp 05.45 men hann ändå skjutsa E de 8 km till bussen som gick 07.08, pust!!!
2. Diamanter eller pärlor? Jag föredrar nog diamanter eftersom jag är en ”blingtjej” (i scrappingen) men pärlor är inte heller fel.
3. Senaste filmen du såg på bio? Kalenderflickorna eller Hide and seek, minns inte vilken av dem som var sist, var ju minst 100 år sen jag var på bio!!!
4. FavoritTV-program? Hem till gården, Glamour, Förlossningskliniken (yrkesskada, hehe) och Desperate Housewifes.
5. Vad åt du till frukost?  Juice, smörgås och mina mediciner.
6. Vad är ditt andra namn? Ellen, kort och gott! 
7. Din favoritmat? Min ”lax i ugn”, fiskgratäng med äggsås, kyckling och dillkött.
8. Vilken mat gillar du inte? Bruna bönor och steksill, usch!!!!!!!
9. Favoritchips? Grillchips och  dillchips.
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Har ingen speciell favorit, är allätare, men om jag måste skriva nån så är det nog Takidas.
11. Vilken bil kör du? Volvo V70 och en Passat kombi. 
12. Favoritmacka? Russinbröd med ost eller skinka.
13. Mänskliga karaktärsdrag, du bara inte kan med? Rasism, lögner, trångsynthet och brist på medkänsla!!
14. Vilka är dina favoritkläder? Mjukisbyxor och en skön jumper till. 
15. Om du fick åka vart du ville på semester? Maldiverna, helst innan det sjunker!!! Florida, Sydafrika och  Australien.
16. Favoritklädmärke? Har ingen som helst betydelse, huvudsaken är att kläderna är bekväma och att jag tycker de är snygga.
17. Försvann? Vadå… fattar ingenting?!?
18. Favorittid på dagen? Kvällstid.
19. Var är du född?  På Avesta BB.
20. Vilken är din favoritsport att se på? Gillar inte sport, men kan titta på friidrott ibland, konståkning och gymnastik.
21. Coca Cola eller Pepsi? Pepsi max!
22. Fotboll eller ishockey? Ingetdera!!!!!
23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Nattuggla, har ett uselt morgonhumör!!
24. Pedikyr eller manikyr? Manikyr 
25. Några spännande nyheter att berätta för oss?  Har beställt jättefina scrapgrejor från 2 webshopar, om det nu är så intressant för andra. 🙂
26. Vad ville du bli när du var liten? Sjuksköterska, men blev undersköterska eller hårfrisörska, hobbyklipper familjen och vovvarna. 🙂 
27. Bästa barndomsminnet? När vi var i Åre hos mina farföräldrar, i Sala hos mina morföräldrar och när vi var på semester med tält och kombicamp på somrarna.
28. Varit i Afrika ? Nej, men vill gärna till Sydafrika och på nån safariresa.
29. Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej!!
30. Varit med om en bilolycka? Ja – voltade med bilen när jag kom ur djupa isspår och dansade runt några varv över vägbanan innan bilen la sig på rygg i diket, tyvärr var barnen med men inga personskador men bilen fick tyvärr skrotas. Frontalkrock på en liten smal bro på väg hem från lördagsshopping i moddigt och glashalt väglag, dessutom så körde tjejen vi krockade med mot väjningsplikt så hon fick sota för det, inga allvarliga skador men den bilen fick tyvärr oxå skrotas, suck!!! Hade bara ett av barnen med som chockades ordentligt.
31. Favoritdag i veckan? Lördag och söndag då barnen är lediga. 
32. Favoritrestaurant? Pinocchio, en pizzeria.
33. Favoritblommor? Tussilago, liljekonvalj och rosor.
34. Är du kär? Japp, har varit tillsammans med min man i 20 år och hoppas att det blir minst 20 år till!!! 🙂
35. Favorit-snabbmatsrestaurant? Sibylla
36. Äger du en cykel? Javisst, en gammal röd och ful oväxlad cykel som tyvärr läker luft ur däcken hela tiden, så den står mest och rostar. Vill gärna ha en sån där ny modern elcykel som brevbärarna i Gamla stan använder (för mina bens skull).
37. Vem fick du senaste mailet från? AnnicaH
38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på? Har aldrig haft nåt och tänker aldrig skaffa nåt heller!
39. Läggdags? Vanligen någon gång mellan 23 och 03, är som sagt en nattuggla! HoHo!!:-)
40. Senaste personen du delade en middag med? Min älskade familj och vovvarna som fick mina pizzakanter.
41. Vad lyssnar du till just nu? Knackandet från tangentbordet, Rapport som min man tittar på och min snarkande hund Jira som ligger vid mina fötter, som vanligt!!
42. Favoritfärg? Koboltblå, brun, ljusgrön, rosa och i viss mån lila. 
43. Hur många tatueringar har du? 1, på ena bröstet föreställande 3 rosa tulpaner (se foto inne på min hemsida på sb.com i mitt galleri)
44. Vad jobbar du med? Att få bukt med min depression, scrappar en kalender till mina föräldrar.
45. Favoritträning? Promenader med hundarna.
46. Har du några djur? Japp. Två hundar av blandras (ursöta), har haft akvarium.
47. Vad önskar du dig? Fred och att alla barn ska få ha det bra. Presentkort på nån scrapaffär eller webshop.
48. Ringsignal på mobilen? Har ingen aning vad de heter, har olika för familjemedlemmarna.

Ja, så farligt var det ju faktiskt inte (varför blir den här texten orange??!?) som jag trodde, så nu vet ni lite mer om mig! 🙂

Nu till de som jag ska välja ut att få äran att göra denna utmaning, så svårt… men det får bli:

AnnicaH

Asamia

Essemia

Lycka till tjejer!

Susanne

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annica H
    Dec 04, 2008 @ 23:42:11

    Oh herre min je…. Vilken utmaning…. Puh….
    Ska se om jag kan svara på alla dessa frågor! 😉

  2. Lilla pyssel Inger
    Dec 05, 2008 @ 09:35:45

    Wow att du orkade gumman men tack snälla för all info känner att jag känner dig lite bättre nu så det var kul:) Tack snälla goa du är ditt mail jag har läst det och utlovar svar inom snar framtid. Har inte haft någon bra vecka och känner mig inte glad och positiv därför så ville jag vänta med att skriva tillbaka till dig när jag känner mig lite gladare!
    Hoppas du får en underbar dag och helg, sköt om dig! Hälsningar & kramar från din blogg vän lilla Inger

  3. Anna
    Dec 05, 2008 @ 12:54:58

    Ujuj ja… det är en maffig lista minsann! 😆

    Vilken fantastisk änglavakt ni hade i den bilolyckan du beskriver… hugaliga så läskigt!

    Och du vännen: för att länka till namn så gör du såhär (jag kopierar slutet av ditt inlägg”:

    ”Nu till de som jag ska välja ut att få äran att göra denna utmaning, så svårt… men det får bli:

    AnnicaH

    Asamia

    Essemia”

    Så markerar du AnnicaH och har i ett annat fönster hennes sida uppe och kopierar hennes URL (webb-adress alltså, där högst upp – markera den och kopiera).

    Gå sen tillbaka till ditt inlägg och där är ju då ”AnnicaH” markerat. Tryck då på den där symbolen med en länk (som från en kedja) och där klistrar du in hennes URL.

    Blev det snurrigt…?? Jag är inte nåt vidare på att lära ut. 😉

    Kram!!

  4. Åsa/asamia
    Dec 06, 2008 @ 07:56:21

    Tack för utmaningen!
    Hoppas du får en härlig helg!

  5. Lilla pyssel Inger
    Dec 07, 2008 @ 21:16:07

    Hej på dig min underbara goa vän! Har inte orkat ett enda dugg i dag men måste medge att jag känner min bättre när jag får så himla fina, goa, omtänksamma kommentarer från dig du är bara för GOD Sussie:) Då det har gått en vecka till och jag blir inte bättre så har jag lovat min sambo att dra mig till en läkare i morgon för det fungerar inte alls så får vi se vad dom hittar på. Hostar nästan konstant och i dag har jag haft feber hela dagen så det är väl dags att reda ut denna förkylning en gång för alla! Hoppa du min vän mår bra, tänker på dig! Bling snöflingorna har jag köpt på våran lokala pyssel butik här i Nyköping Mixsen heter den. Blad / löven är en punch som jag har haft sådan himla tur att få tak i. Ska forsöka få i väg ditt Julkort denna veckan och om du är intresserad så har jag en del blandade Julmotiv stämplande som jag kan sända med om du är intresserad jag kan även ta och fiksa lite löv till dig om du vill. Det är mest Magnolia stämpel motiv. Tänkte och dela mellan dig och Lene för ni är så himla goa mot mig ALLTID:) Sköt om dig min underbara vän och ta hand om dig snälla, många tusen tusen kramar till dig från lilla pyssel Inger

  6. Lilla pyssel Inger
    Dec 07, 2008 @ 22:00:25

    Hej igen där goa människa:) Vad du var snabb, jag forsöker få i väg ditt Julkort i morgon ska få min sambo att stansa lite löv till dig med punchen. Punchen eller stansen som det i bland kallas är köpt hos Engströms web butik vet inte om det finns flera att få tak i med forsöka kan man jo alltid eller hur.
    Min sambo tror att jag har lunginflamation jag hoppas han har fel för jag är mycket mycket rädd för att min resa hem till Norge är i fara då jag inte alls mår bra. Självklart så lovar jag att höra av mig när jag kan min vän om hur det gick hos läkaren i morgon, tack för din omtanke och tack snälla du för att du finns du är GULD VÄRD FÖR MIG SKA DU VETA:) Ha det så bra min underbara vän och TACK SNÄLLA åter igen för alla din fina, goa, värma och omtänksamma ord.
    STORA kramar från din lilla skrutt vän Inger

  7. Kamilla
    Dec 09, 2008 @ 13:32:47

    Vad kul att veta lite mer om dig 😀
    Sibylla är min favvofastfood också !!

Kommentera

