Medicinering…

Jaha, nu är jag på 10:e dagen med den nya medicinen; Cymbalta. Har inte märkt så stor förändring med den ännu förutom då  att jag fortfarande är så himla trött, inte bara vanligt trött utan riktigt, riktigt TRÖTT om ni förstår hur jag menar. Har oxå märkt att jag glömt bort att ta min värkmedicin vissa eftermiddagar och kommer på det först på kvällen, kanske medicinen börjar med den effekten som smärtstillande först, hoppas att det är så, så det inte bara är att jag är så himla trött så jag glömmer att ta den därför. Den värkmedicin jag använder dagligen är Dexofen+1 grams Alvedon och den hjälper mig att ta bort ”topparna” av värken iallafall och det är guld värt för utan den skulle jag inte kunna göra mycket. Nu är den ju ingen ”undermedicin” och hjälper inte alla gånger, som idag t.ex när jag var hos tandläkaren och gjorde en jättelagning i en rotfylld tand så spänner jag mig så mycket (fast jag inte är rädd att gå till tandläkaren) så jag får en hemsk spänningshuvudvärk som ingenting hjälper mot, förutom att sova då vilket jag inte kan göra hur- och närsomhelst. Det har oxå varit en mycket intensiv helg med 50-års firande i dagarna 2, vilket var hur kul som helst, + att presenten skulle bli klar (scrappade en ”kartong”) och en hel del annat förra veckan som skulle göras så kom min ”spänningsmigrän” som ett brev på posten idag, helt väntad i och för sig men lika jobbig ändå, suck!

Men jag hoppas verkligen att den här medicinen funkar för mig då de andra jag provat inte har varit så bra. Får nog ge det 1-2 veckor till så får vi se hur det är då.

Ha en underbar vecka alla goa bloggare!!!

Kram Susanne

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. amie
    Dec 31, 2008 @ 22:19:15

    Hej, jag undrar ifall man kan andvända läkemdlet venastat som tonåring om man lider av åder bråck?
    och isånnafall hjälper det?

Kommentera

