Kalenderkort 2009

Nu har vi äntligen fått ordning på skrivaren så jag kan skriva ut foton igen! Det har ju varit lite stiltje på scrapfronten och inläggen här ett tag, men nu ska det bli bättre med den saken. 🙂
Jag vet att man kanske borde ha scrappat månaderna till almanackan i rätt ordning, eller åtminstone lagt upp dom här i rätt ordning, hehe, men jag kunde inte låta bli att göra en layout för Juli månad då jag tyckte fotot hade så härliga färger och jag visste precis vilka papper jag skulle använda, jaja sånt är livet, det kan inte vara perfekt jämnt. 😉

                                                    Juli 2009

                     almanacka-2009-juli-gron-en-dag-pa-havet-2008-ts1

                                                Datumkort Juli

                     almanacka-2009-datumkort-juli

(Ber om ursäkt för den dåliga scanningen, vet inte vad som hände men färgerna är mycket klarare IRL, sorry!)

Pappret som jag använt och klippt ut blommor och swirlar ur är My Mind´s Eye, ”You and Me”.

Alfabetet är Eliza Classic för bokstäverna och Eliza mini för siffrorna. I centrum av de turkosa blommorna på layouten är det glasmosaik men efter scanningen så ser de bara svarta ut, tyvärr. Siffrorna för söndagarna på datumkortet ser också svarta ut men de är faktiskt röda för alla ”röda” dagar, inte svarta. 😦

Blommorna på datumkortet är IRL samma färg som blommorna på layouten. Så ledsen för att ni inte kan se det i de rätta färgerna! Hoppas det går bra ändå!

Tack för att ni kikat och god fortsättning på det nya året!

Kram Susanne

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annica H
    Jan 04, 2009 @ 23:43:39

    Livet är långt ifrån perfekt! Men din almanacka är nog så nära man komma!!!
    Jättefint! Vad spelar det för roll att scanningen inte är super? Man ser bra ändå, och med din beskrivning så blir det super! 🙂
    Kram Annica

  2. Lilla pyssel Inger
    Jan 05, 2009 @ 06:45:35

    Hej på dig min Underbara vän:) Jag håller med Annica att livet är långt ifrån perfekt men din almanacka den är SUPER FIN:) Ska nog prova på att göra en sådan någon gång fast om det tar för lång tid så tröttnar jag på ett projekt har inte lika mycket tålamod som du min vän tror jag:)
    ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL DIG MED OCH HOPPAS ATT ÅR 2009 BLIR ETT TOPPEN ÅR FÖR DIG:)
    Julen / Nyår blev tyvärr inte som jag hade tänkt det tyvärr men jag får trösta mig med att det kommer flera tåg får ta igen det då!!!
    Det blev många akut / sjukbesök och det har varit skitjobbigt med allt å alla mediciner som jag får ta nu har fått riktiga biverkningar på grund av mycket höga doser kortsån sen var dom tvungen att sätta mig på morfin men jag får ta en dag i tagit. Bara jag blir bättre och bättre så ordnar det sig nog till slut!
    Nu måste jag liksom börja om från början igen för jag får inga behandlingar före jag är helt ren i kroppen för alla mediciner och det tar också tid så det är lite uppförs backe just nu men det är bara att kavla upp ärmarna och kämpa på finns inget annat eller hur! Det finns dagar som känns skit, dager som är bra och dagar som är bättre en andra och det är dom man får leva på!
    HAR TÄNKT SÅ MYCKET PÅ DIG MED SKA DU VETA OCH SAKNAT DIG MASSOR MASSOR:)
    Har tänkt på hur du har det? Hur du mår och hur det går för dig?
    Jag tyckte också om mina nya stämplar det ska bli kul sen att göra något åt dom:) Ha det så bra du bara kan ha det min underbara vän och är det så att du skriver till mig och jag inte svarar så är det för att det är jobbigt men jag lovar att så fort jag orkar så hör jag ALLTID av mig till dig:)
    MÅNGA STORA TUSEN HÄLSNINGAR & KRAMAR FRÅN din lilla vän Inger

  3. Åsa/asamia
    Jan 05, 2009 @ 14:53:47

    En underbar sida, förstår att du gillar fotot! Det är så fint. Man måste ju inte ta allt i ordning jämt ;0)

Kommentera

