Uppdatering muskelkramp

Hej på er!

Tänkte jag skulle göra en uppdatering om min förfärliga muskelkramp i ryggen. Den sitter fortfarande i och lindras enbart av de tabletter jag fick utskrivna när jag var tvungen att besöka jourcentralen i söndags. Jag fick då utskrivet Paraflex som jag skulle ta tillsammans med de smärtstillande som jag redan har pga. av min fibromyalgivärk. Har även använt Orudis salva som antiinflammatoriskt. Tyckte det kändes något bättre igår eftermiddag och på förmiddagen idag men framåt kvällen kom det tillbaks igen. Hade då minskat dosen av Paraflex, men det var nog för tidigt, ska nog vänta ett par dagar till med att göra det.

Har i stort sett bara sovit nån timme då och då idag och har inte fått något annat gjort. Det går inte, gudarna ska veta att jag har försökt. Tvätta t.ex. men det har mina 2 underbara tonårsbarn fått göra idag och de har varit jätteduktiga medans deras mor bara legat på soffan, hmm! Att gå ut med hundarna på promenad är inte alls att tänka på överhuvudtaget, de små stackarna. Men vi har sån tur att de är så duktiga på att gå ut på tomten själva och göra sina behov och kommer in när de är färdiga, men de skulle ju behöva lite motion också förstås.  Det är tillräckligt att ta sig till bilen 2 gånger på morgonen och 2 gånger på eftermiddagen för att köra och hämta barnen till och från sina respektive busshållplatser.

En sak är iallafall bättre och det är att jag har kunnat börja äta som vanligt idag och fått i mig lite näring. Värken var så stark utan mediciner att jag tappade både hungerkänsla och matlust. Men det var nog också för att värken satte sig i hela ryggkorsetten och således påverkade magen.

Har naturligtvis inte klarat mig utan min varma, goa vetekudde som mjukar upp muskeln litegrann iallafall. Har också bytt säng med sonen då vår säng är en vattensäng (som jag älskar annars) men det har varit omöjligt att ligga i den nu då den är alldeles för mjuk, så jag lägger nog beslag på hans säng minst ett par nätter till.

Det som är så synd är att jag  inte ens har kunnat scrappa nånting  (börjar få abstinens nu)!!! 😦  Har ju almanackan till mina föräldrar som är lite bråttom att få klar. Halva Januari har ju gått, men de är så gulliga och säger att det inte gör nånting, den blir klar när den blir klar. 🙂

Ska nog gå och natta nu och försöka få några timmars sömn.

Ta hand om er och kram till alla!

Susanne

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Björn
    Jan 14, 2009 @ 03:23:51

    Ouch!
    Hoppas det fixar sig snart!

    Björn

  2. Malin
    Jan 14, 2009 @ 10:51:42

    Å huvva för muskelkramp!! Hoppas att du friskar på dig snabbt =) Är du från Sundsvall förresten? Ser att du har en länk till ”naken Bobs” hemsida =) Honom gick vi valpkurs med! maja var så kär i lille Bob! =D

    Ha en bra dag!

    KRam
    Malin

  3. Lilla pyssel Inger
    Jan 14, 2009 @ 14:43:45

    Å din stakkare vad hemsk jag känner värkligen för dig och tycker så syn om dig ska du veta:) Det är värkligen inte kul att vara så att man blir totalt beroende av andra också vet allt för vel hur den känslan är. Skönt att höra att du har så dyktiga barn som ställer upp och hälper till det måste vara en stor tröst. Jag håller tummarna för dig och hoppas att du är tillbaka på benen snart igen min vän. JAG TÄNKER PÅ DIG SKA DU VETA:)
    Jag har det nog långt i från som du har det, visst värker det och det känns men det som är jobbigt just nu är att jag inte har lust eller ork med något. Det som jag till vanligt tycker är så himla kul är inte alls kul nu tycker bara att jag är tråkig och så himla trött för tiden. Var hos läkaren i går och efter att ha duschat, varit hos läkaren och handlat på väg hem så var jag totalt SLUT och färdig som människa!
    Läkaren sa att jag fick räkna med att det kommer ta ett tag innan jag är tillbaka där jag var innan jul då kroppen har varit med om så himla mycket stress och sjukdom nu. Så det är bara att vila och se framåt å invänta bättre tider:)
    TACK SNÄLLA goa du för alla inlägg hos mig du är så himla GOD och SNÄLL å jag blir så GLAD ska du veta:)
    Ta nu väl hand om dig själv och se till att bli bra gumman, många STORA KRYA PÅ DIG KRAMAR FRÅN MIG TILL DIG // Lilla pyssel Inger

  4. Ida Andersen
    Okt 14, 2009 @ 16:02:24

    Vad för typ av kramp är det du har… är det i ”ryggskottsmuskeln”???

Kommentera

