Kalenderkort 2009

Nu har jag äntligen haft lite ork att scrappa Mars månads layout och datumkort till kalendern!  Jag har ju inte direkt gjort dem i rätt ordning men nu har jag iallafall ”bara” 7 stycken kvar. Ska försöka sätta lite fart och passa på att göra dem nu när jag mår bättre i ryggen efter muskelkrampen, man får ta tillfället i akt när det givs.

På den här layouten har jag lagt på stickles Frosten Lace med pensel över nästan hela lo:n. Pappret blev lite buckligt även efter torkning men det blev ändå bra när jag väl hade satt fast det i kalendern, som tur var. Den stora snöflingan och alla de övriga som är ljusblå har jag chalkat med ljusblå fluid chalk ur Color Box.  Vissa av snöflingorna har jag gjort dubbla för bättre effekt och sen har jag satt fast swarowskystenar i mitten. Den stora och den näst största snöflingan på lo:n har jag lagt på Frosted Lace runt kanterna och den stora är fäst med 3D-kuddar. På några av snöflingorna har jag även lagt på både Frosted Lace och sen Baby Blue stickles.

Fotot föreställer min pappa och Jira vid ett av deras besök hos oss. På journalingen har jag skrivit med silverpenna; Jira, du och morfar har en speciell relation. Ni knöt genast an till varann när Du kom till oss hösten -05.

                                                 Mars 2009

almanacka-mars-2009-jira-morfar-svartblasilver

almanacka-datumkort-mars-2009-vitblatt-snoflingor

Det var allt jag hade att bjuda på den här gången.

Sköt om er!

Kram Susanne

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Inger
    Jan 18, 2009 @ 11:30:54

    Jag bara älskar din kalender vilket arbete du lägger ned tur att det finns hela tolv månader pr år så man hinner njuta lite av ditt arbete:)Gillar verkligen mars månad det är nog en av dom jag tycker bäst om:) TACK SNÄLLA GOA DU MIN VÄN FÖR ALLA FYRA INLÄGG OCH KOMMENTARER HOS MIG DU ÄR JO BARA SÅ GOD:)
    Förlåt att jag själv inte har varit så aktiv med att blogga sista tiden men jag är så trött så trött och ork lös har mest legat på soffan som en säck potatis sen har jag pysslat lite i mellan! JAG ÄR SÅ GLAD SÅ GLAD att du tyckte om kortet som du fick av mig för det är du verkligen värd, du är en av dom personer som har givet mig så mycket å jag ville tala om det på något sätt så att det hade mening inte bara skriva det här. Sen när man gör ett sådant personligt kort så tänker man på den personen det är riktigt mysigt. Du har blivet mig riktigt kär som vissa andra å den omtanke och vänskap som du har givet mig betyder så mycket ska du veta. Jag hoppas att vi någon dag kan träffas och pyssla i hop det skulle vara så himla roligt:) Om jag inte har hälsat på hos dig men du hos mig så ska du veta att jag glömmer inte bort att hälsa på dig när jag orkar är bara i en svacka just nu tyvärr!
    Jag hoppas du mår mycket bättre och att du har fått din ork tillbaka, jag ser fram i mot att bli piggare för det blir jag eller hur! Jag fiksar löv till dig min vän någon dag inga problem men det kommer när det kommer hoppas det är ok! Ha en underbar söndag och tack snälla igen för alla dina underbara kommentarer hos mig jag är så tacksam ska du veta:) Många tusen stora värma kramar från lilla Inger:)

  2. Åsa/asamia
    Jan 18, 2009 @ 12:33:27

    Å så fin den är!

  3. Lena B E
    Jan 18, 2009 @ 13:07:57

    Helt underbart kalenderkort!! ååååå vad söt och gullig Jira är!! En riktigt kramgo vovve. Jag hoppas verkligen att du är bättre nu i ryggen och nacken!! Har du hittat någon hund att leka med? Ser jag nån så talar jag om för dig på en gång det lovar jag. Många kramar från Lena

  4. Lena B E
    Jan 19, 2009 @ 00:36:23

    Hej Sussie! Jag hoppas allt är bra med dig!?!
    Nu har jag hittat en vovve åt dig, men denna är kanske inte en sån som du vill ha. Här adressen iaf. http://www.widgetbox.com/widget/bunnyhero-labs-pet

    Ha det så jättebra. Kramar Lena

  5. Lena B E
    Jan 19, 2009 @ 00:50:29

    Här hittade jag en till, denna är lite roligare kanske.
    http://www.widgetbox.com/widget/ruffy-the-virtual-pet-puppy Kram Lena

Kommentera

