Kalenderkort 2009

Mitt mål är att försöka göra en månad till kalendern per dag så mina föräldrar får den innan den här månadens slut (vill ju att de ska få ha Januari månad framme åtminstone några dar, hehe!). Den här på sonen var betydligt enklare och roligare att göra än den för Maj månad då färgvalet för papprena var mycket enklare. Dessutom så blev jag relativt nöjd med denna.

Vi har bott vid havet sedan han var 2 år gammal, dvs. i 13 år till sommaren och han vill aldrig bo någon annanstans, jaja det säger han nu ja, men vänta om några år så… ! 😉 Det är en frihet och ett lugn som jag inte känt nån annanstans där jag bott, så lugnande för själen (filosofvarning, hehe!) och avstressande. När vi bodde i stan tittade man på klockan typ en gång i kvarten, här behöver man nästan ingen klocka alls. Det är underbart att somna med öppet fönster till de tidiga höststormarnas vågbrus, nästan som en vaggvisa.

Tillbaka till verkligheten, hoppas att ni kan läsa journalingen då layouten blev lite böjd när jag skannade den pga. knappens tjocklek, därav också skuggorna ovanför knappen. Satte dit lite blingstenar på kronan och chalkade den runt kanterna. Klippte vågmönstret med mönstersax och jag har även chalkat biljetten så den skulle se lite smutsig ut.

                                                       Juni 2009

almanacka-juni-2009-anders-i-baten-pa-havet-bla-rod-svart-var-prins1

Hoppas på att kunna göra datumkortet i morgon.

Tack för att ni ville kika in!

Kram Susanne

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Karina
    Jan 20, 2009 @ 11:14:58

    Hej Kul att du tittade in till mig. Jag har tittat runt här hos dig. Mycket vackra saker du gjort. Jag är inte så duktig på datorer men ska försöka förklara för dig hur jag fick min signatur. Klicka bara på ”Karina” så kommer du till sidan där du kan göra din signatur. Jag har inte fattat hur man sparar den så jag kunde bara använda den en gång. Men jag ska försöka sätt mig in i det. Jag lever lite på stenåldern när det gäller datorer. Jag lovar att jag ska titta in hos dig igen. Kramar Karina
    PS Jag lägger till en länk till din sida på min sida. DS

  2. Annica H
    Jan 21, 2009 @ 00:36:32

    Men så otroligt produktiv, och aktiv du har varit på sistone!
    Helt otroligt! Snyggt jobbat!
    Jag antar, och hoppas att du har en riktigt bra period då kroppen känns okey?
    Kram Annica

  3. Lena B E
    Jan 21, 2009 @ 02:06:24

    Supersnyggt Sussie!! Jag känner igen ”vattenpapperet”, panduro va? har haft det oxå tror jag har en bit kvar, att jag inte tänkte på det till min almanacka. Typiskt mej!! Som bekant? är det ju lätt att vara efterklok! Skulle ha uppdaterat med en lo idag (är med i Nettans tävling) men orkar inte riktigt, får väl bli i morgon då… Kramar från mej

  4. Lena B E
    Jan 22, 2009 @ 00:43:30

    Hej Sussie! Först sparade jag bilden på datorn & sen skickade jag ett mail till mig själv. Jag tänkte att funkar det inte att spara så har jag ju alltid bilden på mailet. Men tji vad jag bedrog mej!! Jag hade ju tur att det fungerade att spara, för mailet var det ingen vits med. Det innehöll bara en länk till deras sida!! Hm… *surt* Annars hade jag kunnat fixa en till dig & mailat den vidare. Men jag kanske lyckas iaf. Ska testa. Vilken text vill du ha, duger lika som min? Storlek och färg? Skicka mig svar på: lenas.mail@telia.com
    Så synd att det inte fungerar för dig!! *tråkigt* ledsen för din skull!! Dagen har väl varit någorlunda ok. Hoppas din varit detsamma!! Kramar från din vän

  5. Lena B E
    Jan 23, 2009 @ 17:48:27

    Hej min vän. Vad tyst det var här då… jag hoppas att du inte är sjuk eller har jätteont!!
    Hoppas höra av dig snart.Många kramar Lena

Kommentera

