Kalenderkort 2009

Nu har jag iallafall kommit en liten bit närmare mitt mål och mållinjen för den här kalendern. Den här layouten är för Augusti. Har länge tänkt göra nåt liknande utav alla strandfoton vi har. Idén att placera pappren så här har jag haft ett tag men nu satte jag det på ”pränt”, äntligen! 🙂

Sjöstjärnorna har jag ”stuckit” ned en bit i ”sanden” så det skulle se någorlunda verkligt ut genom att skära ett pyttelitet hål i pappret. Har även chalkat dem med cremebrown och solen har även den fått sig en chalkning. Texten är skriven med svart Glaze sakura penna. Även datumkortets dekorationer har fått sig lite chalk.

                                                   Augusti 2009

almanacka-augusti-2009-elinanders-pa-stranden-mjira-beigeblagul

almanacka-augusti-2009-datumkort-beige-gul

Sådär, det var allt för den här gången och Tack för att du ville kika!

Kramis till er alla!!! 🙂

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Jan 25, 2009 @ 00:12:59

    Vad du har jobbat på och kommit långt med kalendern. Läcker idé med stjärnorna i sanden.
    Ha det gott och kramar från Marianne

  2. Lena B E
    Jan 25, 2009 @ 01:18:30

    Wow så himla snyggt!!! Hur har du gjort solen? den var superfin!! Nu har du ju kommit lika långt som mej! Va roligt!! Har du fått fram alla mina 4 mail? frågar för jag vet att hotmail kan krångla!
    Ha en fortsatt underbar helg.
    Kramen från din vän Lena

  3. Lilla pyssel Inger
    Jan 25, 2009 @ 10:56:48

    Å TITTA HÄR NU HAR HON VARIT I FARTEN IGEN VAD DU ÄR DUKTIG MIN VÄN OCH VAD KANON DIN KALENDER BLIR:) God förmiddag på dig min vän och hoppas det står bra till med dig i dag! TACK SNÄLLA för din goa kommentar hos mig du är så himla snäll och GOD:)
    Det skulle säkert vara kul att vara DT någon stans har aldrig blivit tillfrågad och tror just nu att jag inte skulle kunna vara det. Vill inte ha några måsten och krav på mig då det är min rehabilitering och komma tillbaka till jobbet som är och ALLTID kommer vara min första prioritering å då vill jag inte ta på mig ett uppdrag. Men sen i framtiden när alla andra bitar har fallit på plats då kanske jag skulle tycka det var utmanande roligt och kul! Jag säljer allt jag gör om någon vill ha dom, det finns en länk på min blogg om man vill beställa, kort, ask, väska eller något annat. Det finns ett par stk av dom som har varit inne på bloggen som har beställt av mig då har dom mailat mig så har vi på den kommit överrens. Men först och främst så gör jag detta för att jag tycker det är kul och sen är det trevligt att kunna dela med sig och göra vänner, familj och andra glada med det man gör.
    Dom små metall blommorna har jag köpt hos Mia Mixsen som är vår lokala pyssel butik hur trevlig som helst:) Hon håller på att öppna upp en web butik så att man kan beställa hennes saker, du hittar till henne med att klicka på länken Mia som är under mina länker, LYCKA TILL MIN VÄN:)
    Dom stora metall blommorna har jag fått i present så vet inte värt dom kommer i från tyvärr skulle också vilja veta då jag vill ha flera själv!!! HOPPAS HOPPAS att du får en helt underbar dag, jag håller tummarna för det å tänker massor på dig min vän:) MASSOR MASSOR MASSOR MED STORA VÄRMA KRAMAR från din vän lilla Inger:)

  4. Lena B E
    Jan 25, 2009 @ 17:45:53

    Hejsan Sussie! Nu har vi ätit pizza här, jisses så gott det var!! & jösses så mätt jag är!! *skrattar*
    Hojta gärna till när du lägger ut nåt på tadera och tala om vad du heter där. Vill du inte tala om det på våra bloggar så skicka ett mail. Hoppas att du inte har för svår värk i dag! Här är det fortfarande lika med händerna så jag har inte kunnat scrappa något, dessutom har jag himelens ont i ryggen!! Detta eviga blåsande och snöande tar ju kål på en FY!!! Ha det så bra. Kramar

  5. Lena B E
    Jan 26, 2009 @ 01:09:27

    Glömde ju att tala om tidigare idag, att jag får också lägga in min signatur som foto för varje gång jag gör ett nytt inlägg! Knasigt!! Kramizar

  6. Karina
    Jan 26, 2009 @ 11:13:08

    Hej min vän. Nu längtar jag till sommaren och det är ditt fel. Så fint kalenderkort!!! Hoppas att du mår bättre idag. Inte kul med verk. Ha en bra vecka. Kramar Karina

  7. Karina
    Jan 26, 2009 @ 11:18:19

    Nu blandar jag ihop päronen med morötterna.. Fick för mig att jag läste någon stans att du också led av verk i kroppen. Men när jag tittar igenom din blogg så hittar jag inget om det. Hoppas att jag har rätt som inte hittade något för det är som sagt inget kul. Kramar Karina

  8. Lilla pyssel Inger
    Jan 26, 2009 @ 12:32:09

    Ville önska min underbara vän en jättetrevlig måndag och vecka:) Tänker på dig och hoppas du får en riktigt bra vecka å att du får må bra:) Kramis i massor från din lilla vän Inger:)

  9. Annica H
    Jan 26, 2009 @ 14:15:35

    Oh ett så fint kalenderkort! Jätteläckert med stjärnorna i sanden!
    Kram Annica

  10. Lena B E
    Jan 26, 2009 @ 14:27:18

    Hej min vän! Hoppas allt är bra med dig! Du har två awarder att hämta i min blogg. Kramar från din vän

  11. Lena Löfgren
    Jan 26, 2009 @ 20:52:17

    Åhh så himla läckert. Kul idé med att sticka ner stjärnor i sanden:). Tack för påhälsningen. Rosorna är jättelätta att göra. Tar bara nån minut.
    Ha en trevlig kväll. KRAMIZAR Lena

Kommentera

