Kalenderkort 2009 (uppdatering)

Nu har jag kommit till September månad med kalendern, det går sakta men säkert framåt. Har varit så jäktigt med en hel del annat de senaste dagarna som gjort att det inte funnits tid över att scrappa och det har gjort mig såååå trött. Gått omkring som en zoombie hela dan idag med en begynnande nackmigrän under uppsegling. Blir alltid så när jag haft en stressig dag eller period, alltid samma huvudvärk som bara går att sova bort.

Men hur som helst, den här layouten tyckte jag mycket om att göra då jag älskar höst -och jordfärger! De vänstra blommorna är filtblommor och den högra är en utstansad blomma. Hade lite lämpliga blad som jag tyckte passade till barrträden på fotona. I vår familj har vi en tradition som vi följt i många år och det är att vi promenerar till en underbar tjärn först där det finns både hjortron och massor av vackra trollsländor och fjärilar, där tar vi en kort paus innan det är dags för ”bergsbestigningen” upp till Ögeltjärnsberget (fotona är tagna därifrån) där man har en vidunderlig utsikt över skärgården med havet och alla öar, man kan tom. se ända till Ulvöarna. Jag kommer att scrappa dom i framtiden så ni kan se vilken vacker utsikt det är. Man kan också se vårt hus som en liten vit prick mitt i skogen. Det här brukar vi göra sista helgen innan skolan börjar och samma helg har vi också marschallfest eller ”stugsista” för att ta farväl av alla sommargäster och sommaren. Då fylls hela viken av eldar och marschaller och massor av båtar, jättemysigt!

PS: Har gjort en uppdatering av September månads layout då jag glömde journalingen och lite annat smått och gott på den. Har också lagt in datumkortet för september.

                                                    September 2009

almanacka-september-2009-eapj-brungron-orange

almanacka-september-2009-datumkort-brun-gronorange

Sköt om er ordentligt och en stor kram till er alla!

Susanne

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annica H
    Jan 27, 2009 @ 23:49:28

    Oh så underbart! Min favorit årstid!…
    Ta det lite piano några dagar nu, och vila upp dig! Det låter som att du behöver det!
    Kram Annica

  2. Lena B E
    Jan 28, 2009 @ 01:04:29

    Hej vännen!
    Wow så kanonfintkalender kort!! 😀 Superfint!!
    Hundarna är ju underbart söta!! Lova att du vilar nu! så det inte blir helt slutkört med dig!!!
    Hör du det!!! *försöker låta barsk* 😉 😉
    Kramar från din vän

  3. Lena B E
    Jan 28, 2009 @ 01:15:43

    Glömde fråga IGEN!! tror jag börjar bli glömsk *skrattar* Kom mailet fram som jag skickade för ugefär ett dygn sen?
    Sköt om dig och ta vara på dig!!
    Kramar från mig

  4. Lilla pyssel Inger
    Jan 28, 2009 @ 08:23:41

    Å DITT KALENDERKORT ÄR JÄTTE VACKERT OCH HELT LJUVLIGT GILLAR MASSOR MASSOR:) Du har verkligen fått i hop layout och färgsammansättningen perfekt på denna en av mina favoriter blir det nog:) Tokigt att höra att du har haft jobbigt och stressigt gumman inte bra alla, hoppas jag snart kan muntra upp dig med ett lite Inger packet som snart är på väg till dig med lite upp stansade saker 🙂 Jag tycker som Annica att du bör ta några dagar göra så lite som möjligt och vila upp dig så mycket som du bara kan din stackare. Jag tänker på dig och håller tummarna för att du ska få må bra snart inte kul att må så där vet allt för väl själv hur det är!!!
    TACK GOA GULLIGA du för det fina som du skriver om mina alster man kan inte bli annat en GLAD och det blir jag ska du veta, ALLTID roligt när andra tycker om det man har lagt tid, energi och arbete på:)
    Tyvärr så blir det ingen Smärtklinik i dag heller dom ringde mig i går kväll och talade om att min sjukgymnast är fortfarande sjuk. Det är självklart jättetråkigt att hon är sjuk och hoppas att hon snart kryar på sig men det blir så tokigt för mig med! Det känns som om att jag ALLRIG kommer någonstans får hela tiden börja om känns det som det är så jobbigt. Men det är bara att bita i hop och hoppas att det fungerar bättre nästa vecka istället. SKAM DEN SOM GER SIG ELLER HUR MIN VÄN:) Jag får använda tiden på att pyssla när jag orkar i mellan, känner också att jag behöver bättra på mitt sömn konto jag har en del minus där !!! Önskar dig en UNDERBAR DAG MIN UNDERBARA GOA GULLIGA VÄN, massor massor med hälsningar och kramis från din lilla vän Inger:)

  5. Karina
    Jan 28, 2009 @ 10:08:59

    Hej min vän!!! Hoppas att du har det bra. Vilket fint kalenderkort. Ny klippta hundar? Såååå söööta!!! Idag är jag hemma från jobb. Har mjölk allergi och fick i mig mjölk av misstag igår. Har sovit på toa hela natten nästan. Nu mår jag bra men jag är trött så jag tar ut en semesterdag idag. Kramar Karina

  6. Karina
    Jan 28, 2009 @ 10:14:10

    Hej igen!! Jag glömde svara på din fråga om signaturen. Jag har gett upp det. Jag fick inte rätt på det så jag gav upp. Är såå korkad när det gäller datorer. Kramar Karina

  7. Lilla pyssel Inger
    Jan 28, 2009 @ 12:50:10

    Å glömde en sak förut! När fyller du år, vad har du för favorit färg och favorit mönster? Är mycket tacksam för svar, massor med kramis från din lilla vän Inger

  8. Lilla pyssel Inger
    Jan 29, 2009 @ 07:00:00

    Hej och en riktig god morgon till dig min goa gulliga vän:) TACK för dina underbara kommentarer / ord på min blogg du är bara så himla snäll och god:) Jag vet inte värt jag får alla idéer i från dom dyker upp i mitt huvudet i bland som bilder och i bland så tittar jag på annat å får en en annan bild som ger mig ett alternativ. Jag har alltid tyckt om att pyssla, fiksa och göra om saker också men vet inte värt det kommer i från. Men jag lovar att allt blir inte som jag hade tänkt det, i bland tar det himla tid att prova testa sig fram innan jag blir nöjd å tycker att det duger. Det är också himla frustrerande att ha en ide i huvudet och inte få fram den i verkligheten som jag vill ha den. Jag tror ALDRIG i hela mitt liv att jag har varit någon´s idol det känns som ett stort ansvar och jag hoppas jag inte gör dig besviken men TACK SNÄLLA för den fina komplimangen;)
    Å vad du är söt som skriver så fint om min dotter, jag är mycket stolt både över henne och min son å jag njuter av henne så länge det går för till sommaren tar hon studenten å då vet man inte om hon flyttar hemifrån snyft snyft!!! Jag har också tur att ha två stk underbara styv barn så jag har fortfarande lite tid kvar att njuta av dom här hemma så helt tomt i huset blir det inte tack å lov. TACK min underbara vän för ditt mail jag lovar att svara dig, men det blir sen min vän hoppas det är ok:) Ha en underbar dag och hoppas du får må bra, tänker massor på dig och håller tummarna för dig ska du veta:) Massor massor med kramis från din vän Lilla Inger:)

  9. Marianne
    Jan 29, 2009 @ 16:58:30

    Heja på med kalendern, september är ju en fiiin månad!

    Sköt om dig!
    Kram Marianne

  10. Marianne
    Jan 29, 2009 @ 17:05:33

    Testing,testing!!!!

  11. Marianne
    Jan 29, 2009 @ 20:22:18

    Hejsan! Jag lyckades få in en bild till kommentaren idag till en annan blogger få se om det funkar även till dig. För isåfall kan jag ju hjälpa dig!
    Marianne

  12. Marianne
    Jan 29, 2009 @ 20:28:18

    Ursäkta, men nu är jag här igen! Tydligen så går det inte att få hit bilden. Provar vidare på nå`t sätt ska det fungera.
    Marianne

Kommentera

