Kalenderkort 2009

Här är layouten för Oktober månad, ser ni… det går sakta men säkert framåt! Förhoppningsvis så är den klar till söndag, heja på mig så jag blir klar nån gång! 😉

De översta vänstra fotot är taget uppe på Ögeltjärnsberget (se förra inlägget) och det föreställer mig och Puzzel. Här kan ni se den vackra utsikten över öarna, och ön som ligger längst upp i vänstra hörnet av fotot är Trysunda och den ljusa dimmiga ön bredvid är Ulvön där det tillverkas en superbt god surströmming, mums! Fotot bredvid är på våra två sötnosar; Jira till vänster och Puzzel till höger. Fotot under sötnosarna är taget i höstas efter en av de många höststormarna och föreställer ”vår” strand och visar hur högt vattenståndet var då. Några dagar tidigare hade vattnet varit ända upp till rishögen så man fick runda den på översidan om man ville komma runt den.  När vi är på stranden så brukar vi hålla till alldeles bortanför rishögen och rakt nedanför så brukar det vara en liten ”pir” med stenar som syns när det är normalt vattenstånd och alltså inte syns på detta foto. Men på fotot under Puzzel och mig så har jag fotat stenarna så som de ser ut under normala förhållanden och där har våra barn lekt mycket när de var yngre och simmat runt dem. Vanligtvis så brukar det inte vara så här mycket alger på stranden men det sköljs bort under vårkanten som tur är.

Vi bor ca. 150 meter rakt upp från stranden på översidan av vägen. Så nu har ni fått se litegrann hur det ser ut där jag bor och där vi tillbringar stor del av sommaren om vädret tillåter, vill säga. Rishögen brukar normalt inte vara där, den ska brännas i sinom tid. Kanske det kommer nån layout så småningom på vårt hus och tomt, vi får se.

                                                 Oktober 2009

almanacka-oktober-2009-gron-beigevit

almanacka-oktober-2009beigegronsvart1

Tack för att ni ville kika in hos mig!

Kramis   min-signatur1

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Jan 30, 2009 @ 14:11:44

    Kanonsnyggt!!!!!! Oktober bilden har du verkligen lyckats bra med, den föll jag pladask för.
    Ha en trevlig helg!
    Marianne

  2. Ulrica
    Jan 31, 2009 @ 09:28:48

    Hej Sussie!

    Jag vill tacka för dina gulliga hälsningar hos mig, det värmer mitt hjärta! =) Jag hoppas att du mår bättre. Själv har jag fortfarande så ont i huvudet att jag knappt kan gå ett steg! Jag blir alltid dålig i flera dagar efter jag har haft ett migränanfall. Blir du det? Visst har du också FMS? Du får min maildress så kan vi prata mer privat! =)
    ulrica.jonsson@hotmail.com

    Ha en fortsatt trevlig helg, kram

  3. Karina
    Jan 31, 2009 @ 11:30:51

    Hej min vän. Hoppas allt är bra med dig och din familj. Mina maskar har jag köpt på HOBBY OCH HANTVERK. Har just nu ingen länk till dem men om du går in till Mariante så har hon, långt ner till högern, en länk till dem. En mycket bra affär som levererar direkt. Kramar Karina

  4. Lena B E
    Feb 01, 2009 @ 00:03:22

    Hej vännen! Undrar vart du håller hus, du har inte synts till nåt! Men du har ju pysslat antar jag!! För du är väl inte sjuk? Supersnygg oktobersida!! Ooooo va dina sötnosar är gulliga å söta! Riktiga charmtroll & dessutom praktexemolar till fotomodeller!! Ha en trevlig morgondag och fortsatt trvlig kväll om du är vaken! Kramizar Lena

  5. Lena B E
    Feb 01, 2009 @ 00:06:47

    Glömde ju, så typist mej!! Vilken härlig strand ni har!! Underbart!! Kramar

  6. Annica H
    Feb 01, 2009 @ 00:22:27

    Oh vilka fina bilder! Ni verkar bo helt underbart till!
    Puzzel och Jira är ena riktiga fotomodeller! 🙂
    Nu har du inte mycket kvar på kalendern heller? Ska bli kul att se vad du hittar på sedan…
    Ps! Det är träff på tisdag… Ds.
    Kram Annica

Kommentera

