Tack kort

Tänkte att ni skulle få nåt annat än bara min kalender att kika på. 🙂

Det här kortet på vår Elin gjorde jag till hennes klassföreståndare från klass 7-9 som hon fick på skolavslutningen -08. Hon är den bästa läraren som Elin någonsin har haft, hon är en fantastisk och unik människa och lärare… tänk om det fanns fler som henne… men jag har än så länge inte träffat någon som kan mäta sig med henne och Elin bara älskade henne!

Den stämplade flourishrankan har jag byggt upp med små stämplar (det var jättekul) och den understa blomman har jag stämplat och chalkat. Det randiga pappret har jag stämplat, blött, skrynklat och strukit lite lätt med strykjärnet. Drog sedan över lite med en brun stämpeldyna över vecken, strödde på grönt glitter (syns inte så mycket här men mer IRL) och till sist så penslade jag hela pappret med Glossy accents. Har trixat lite med fotot i photoshop så det skulle se mjukare ut. Gjorde en tag som jag stack in under fotot där Lena (hennes lärare) kan läsa om vad hon har betytt för framförallt Elin men även för oss, hennes föräldrar. Kan tillägga att hon blev jätteglad över kortet.

                                                      Tack kort

dscn0308_redigerad_1tackkort-till-lena-svennerskog-pa-elin-gronsvart

Nu fick ni iallafall se något annat jag gjort än den eviga kalendern och det finns mer också som jag kommer att visa lite emellanåt. Man skulle nästan kunna tro att jag bara har gjort den här kalendern, hehe!

Ha en underbar måndag allihop!

Stor kram Susanne!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Feb 02, 2009 @ 09:00:55

    Meeen så fantastiskt fint kort!! Tror jag det att fröken vart glad!!! 😀 Har skickat ett nytt mail till dig, en kopia på mitt ”sista” mail, eftersom det verkar som det kommit på villovägar å du inte fått det. Jag längtar också till våren och sommaren, joo jag mår bättre i lagom sommarvärme. Skulle tro att mina händers värk kommer från nacken, men det kommer också från väderomslag och busväder. Dessutom kommer det från en nerv som jag hade i kläm i vä. armen, den handen har jag mycket ondare i & är ständigt bortdomnad och fruktansvärda sendrag! FY!! Armen är opererad för ca 3 år sen, och jag trodde besvären skulle avta nån gång, men tydligen får jag vänta i en evighet innan det blir bättre. När jag får dessa sendrag så går det inte att göra nåt med den handen, att scrappa går absolut inte!! Ofta får jag sendrag om det är något smått ”peckligt” jag måste hålla i. Hoppas du mår bra idag!? Massor med kramar från din vän

  2. Karina
    Feb 02, 2009 @ 12:43:45

    Vilket fint kort. Hon måste blivit jätteglad. Angående bradsen. Jag var på Panduro i går och retade mig på att bradsen var så dyra. När jag gjort vad jag skulle där så gick jag in på bokhandeln och hittade helt vanliga tråkiga brads där. Dom har jätte långa ben som man måste knipsa av när man ska använda dom. Jag dränkte in knoppen i lim och doppade den i glitterburken. Sen satte jag dom att torka i sådana där frigolitbitar som ”fin” brads kommer i ibland, som jag sparat. Vet inte riktigt vad för projekt jag ska använda dom till men det blir en senare fråga. Kramar Karina

  3. Marianne
    Feb 02, 2009 @ 15:16:09

    Tror jag det att läraren blev glad, det kändes säkert lite extra att få ett så ”arbetat” kort, att ni verkligen uppskattar henne. Jag har provvirkat en blomma, bara så du vet! Idag ska jag chocka min son som tror att mamma inte kan nå`t om datorer, jag har faktiskt lyckats få till en panoramabild bakom min bloggrubrik. Hur jag gjorde???? Hade nog bara ren tur, fast det behöver ju inte han veta. 🙂

  4. Lena B E
    Feb 02, 2009 @ 23:42:24

    Hej min vän! Hoppas du mår bra idag. Idag har jag suttit och scrappat och det var så roligt!! 😀 Men tyvärr satt jag nog för länge med det, för nu har jag ont i nacken och huvudet… men det var ju så kul så det var svårt att sluta 😉 och förhoppningsvis går det över tills i morgon så jag kan fortsätta scrappandet. Jag har mest gjort lite tags idag, får väl se vad det blir i morgon. 🙂 Massor med kramar från din vän Lena

Kommentera

