Kalenderkort 2009, Grand Finale!!!

Wohoo, jippie… tadam… trumvirvel!!! Jag är klar med kalendern!!! Bättre sent än aldrig, eller hur? 😉

Jag är så glad över att äntligen få ge den till mina goa föräldrar som tålmodigt har väntat på sin något försenade julklapp!!! Har vikt hela dagen idag att få den klar, tänkte nämligen ge dom den imorrn förmiddag. Har ändå inte kunnat åka bort nånstans idag då sonen är hemma med influensa och maken blev också sjuk nu ikväll. Verkar gå väldigt fort när man väl insjuknar, ena stunden frisk för att i nästa stund ha feberfrossa.

Tycker inte att datorn gör layouten rättvisa med glittret runtom, är mycket snyggare och jämnare IRL. Har tagit lite blandade foton från julafton -08 då vi firade den hemma bara familjen och våra två vovvar, blev riktigt lyckat, lugnt och mysigt hade vi. Fotomattorna är distressade och inkade runtom med guld och fotona är inkade med grönt runtom. Hela layouten är inkad med brunt runtom.  På datumkortet har jag glittrat innanför ramen på samma sätt som på layouten.

                                                    December 2009

almanacka-december-2009-julfoton-rottgrontglitter

almanacka-december-2009-datumkort-julfoton-rottgrontglitter

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Inger
    Feb 03, 2009 @ 10:34:57

    Å VAD KUL GRATTIS GRATTIS JIPPI JIPPI:) Vilket arbete du har lagt ned och vilken KANON FIN almanacka det blev Susanne du har jo verkligen fått till det:) Du måste känna dig mycket stolt och glad jag tycker du ska vara det i alla fall:)
    Jag har tur och är mycket tacksam som har himla fina trevliga goa vänner både i värklägenheten och här på bloggen det är inte alla som har det!!!
    TACK TACK TACK snälla goa du min vän för åter fina goa ord på min blogg om mina alster du är värklien en trogen och god vän:) Man blir inspirerad att göra nya saker när någon tycker om det man gör så är det jo.
    Det var himla kul att vara med att pyssla i torsdags med tjejerna och det var jättetrevligt med middags besök i lördags men det blev kanske för mycket på för kort tid för jag har varit helt ihjäl sedan är så himla trött och sliten men får som vanligt inte sova ändå riktigt elande men så är livet i bland!!! Väl nog om klagandet jag vill önska dig en riktig bra dag och vecka å hoppas du mår bra min underbara vän jag tänker på dig ska du veta:) Massor massor av kramis från din lilla vän Inger

  2. Lena B E
    Feb 03, 2009 @ 16:22:30

    Hej vännen! STORT GRATTIS!!! Vad roligt att du är klar med kalendern!! Superfin blev den!! Vad jätteglad dina föräldrar ska bli för detta praktverk!! December vart ju lika snygg den, som de övriga!! Well done!! Nu ska det bli väldigt spännande att se vad du hittar på härnäst!! 😉 😀
    Nu till svaren på dina frågor, Nej det är inget glitter i memories mist utom i guld, silver & koppar. I glimmer mist är det glimmer i alla färger. (tror jag iaf. jag har inte så många färger än) Jag har använt några av Tim Holtz masker, & sen olika stämplar.
    Tyvärr har jag också fortfarande värk i nacken och skallen, men jag ska proppa i mej värkpiller för nu ska här scrappas!! Så de så!! när nu änligen händerna har slutat att värka så mycket!! Jaadå jag ska hålla tummarna för att både du och jag slipper flunsan!! Hoppas att du är bättre i nacken idag!! Kramizar i massor från din vän Lena

  3. Anna
    Feb 05, 2009 @ 13:15:21

    Oh så jättefint! Dina föräldrar måste ha blivit överlyckliga!!

    Kram!

Kommentera

