Förkylning och värk

Ja, idag har det inte varit nån bra dag alls! I fredags blev sonen sjuk i influensa, igår blev maken sjuk och idag är dottern och jag sjuka. De har/haft hög feber alla tre, förutom jag. Visserligen så käkar jag ju alvedon varje dag ihop med starka värktabletter så jag kanske har lite feber då jag varit såååå trött och hängig med huvudvärk hela dan idag. Vaccinerade mig mot influensan i höstas så mina symptom borde bli lindrigare åtminstone. Hör till riskgruppen då jag har astma och venös insufficiens i mina ben, alltså en kärlsjukdom. Min fibromyalgi brukar också bli 1000 gånger värre då jag får influensan så därför är jag rekommenderad att ta influensavaccinet + mot lunginflammation.

Med scrappandet har det blivit nada idag, har bara haft ork att städa upp efter kalendern jag gjorde till mina föräldrar som blev jätteglada över den. Ni skulle sett hur det såg ut på mitt skrivbord, hade knappt plats för själva pysslandet. Man drar fram nåt enormt (åtminstone jag, hehe) när man scrappar, tyckte inte det var nån vits med att plocka undan för varje månad jag gjorde då man kan behöva använda samma grejer igen. Hur gör ni? Städar ni undan efter varje alster ni gjort? När jag inte har nåt stort projekt på gång som nu kalendern var så försöker jag åtminstone hålla efter någorlunda mellan projekten men sen ibland så måste det till en storstädning för att ha nån möjlighet att hålla till med pysslandet på skrivbordet. Med tiden så har jag vuxit ur mitt lilla scraprum på 6 kvm, som delas med datorn, man har ju en tendens att samla på sig bara mer och mer grejer som scrappare, hmmm! Är det någon som känner igen sig i det? hehe! Behöver ett större rum NU!!! Men jag får gott vänta tills nån av barnen flyttat,  då lägger jag beslag på det rummet omedelbart. Men hoppas det tar några år till iallafall, vill ju ha dem hemma ett bra tag till! Så under tiden så får jag försöka omorganisera mitt nuvarande rum. Köpte faktiskt lite hyllor, stänger, korgar och krokar på IKEA i somras, men av nån anledning så har det inte blivit uppsatt ännu, behöver nog lite hjälp av guuben med det, men när ska han ha tid med det som jämnt jobbar?  Jaja, nån gång lär det väl bli av. Kanske jag dokumenterar det så ni får se hur det blev.

Har ingen större inspiration nu efter jobbet med kalendern, känner mig ganska ”scraptom” i huvudet nu efter kalenderprojektet. Men om det får vara några dar så kommer förhoppningsvis inspirationen tillbaka, hoppas det!!!

Hoppas att ni alla blogvänner får vara någorlunda friska så här i förkylningstider och att ni sköter om er ordentligt!

Stor kram till er allihop tills vi hörs igen!

Susanne

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Feb 05, 2009 @ 13:09:23

    Hej gumman!
    Precis när jag klickade för att skriva en kommentar på detta inlägg så såg jag att din kalender finns att skåda i inlägget nedan – så dit hoppar jag direkt som jag bubblat av mig här. 😛

    Isch vad hemskt att ni alla drabbats av influensan! Men skönt ändå att du sluppit hög feber.. det kan du nog ha vaccinet att tacka för. Jag har inget vaccin (vill inte ha heller då jag ju inte är i riskzonen), och så lever jag ju ganska så isolerat från andra smittohärdar (=människor) 😀 då jag ju bor själv och är sjukskriven; på så vis utsätts jag ju inte för smitta lika lätt som alla med barn och jobb och så…. Peppar peppar!!!
    Hela december åt jag enchinacea för att hålla eventuella förkylningar i schack inför resan, men efter resan har jag känt att nåt busar runt i min kropp, men ännu kämpar kroppen emot. 😀

    Vad gäller detta med att städa undan efter scrappandet…. när jag scrappade som mest bodde vi i husvagn och då var jag ju så illa tvungen att plocka undan efter varje scrapstund för bordet skulle ju bli säng. 😀
    Jag har ännu (!!??!) inte hämtat min skrap-portfölj som fortfarande står i exets hus… jag har ju bara haft ett år på mig…. 😕

    Jag brukar virka en hel del, och då sitter jag framför tv:n, vid lilla sidobordet som bara är typ 50*50, så då måste jag också plocka undan innan kvällen… så jag får plats med blomma och fjärrkontroller.. och om jag INTE tar bort garnnystan och sånt så har de magiskt förvandlats till hundleksaker under natten. 😀

    Du Sussie, du har en utmaning hos mig!
    http://addanna.wordpress.com/2009/02/05/jag-blev-utmanad/

    Många kramar – och krya på dig!

  2. Lena B E
    Feb 05, 2009 @ 15:29:54

    Hej vännen! Vilken otur du hade som drabbades av flunsan! Ja man får fruktansvärt ont då man har flunsa, det är som du säger: som om det inte räckte med det j…skap man redan har. Hoppas du blir bättre snart! Brukar du också ha en långdragen flunsa när du får det, som sitter i minst 2 veckor? Ja, schablon och masker är ungefär samma sak. Jag tyckte nog allt att mitt blev ett enda kladd, dessutom skulle ju naturligtvis mina vilddjur gå uppi! Grrr. Rackarns katter!! Otroligt att du inte fått maskien än!! Ja man kan ju undra?? visserligen händer det ju att paket osv. försvinner på nåt mysko vis på posen, iofs. inte så konstigt med tanke på allt dom hanterar varje dag. men 2 paket från samma ställe är mycket märkligt!! Förresten vad är en Slice maskin? Vad gör man med den? Alla dessa underliga ord blir jag nog aldrig klok på! Strunta du i städningen när du är sjuk!! ta och vila upp dig istället så du inte får så gräsligt ont och så du blir kry snart!! Krya på dig! Jag ska fortsätta att scrappa på idag, jag tänker vara med i några tävlingar & utmaningar + att jag borde göra klar min almanacka men den är det ju gott om tid med ännu så länge. Massor med kramar från din vän Lena

Kommentera

