Modevisning!!!

Åh, jag måste bara få tala om en sak, annars spricker jag snart!!! På lördag klockan 13.30 ska vår dotter Elin mannekänga på Cubus här i stan och de är ca. ett tiotal tjejer och hon ska gå ut först och hon är den enda som har 2 byten!!! Gissa om jag är en stolt mamma just nu!! Det är jag ju förstås alltid över mina 2 tonåringar men det här är en dröm som går i uppfyllelse för henne nu! Hon och hennes klass hade visserligen en modevisning när hon gick i 6:an för att få ihop till klassresa, men det här är ännu större för henne.

Hon går Mode & design programmet 1:a året på gymnasiet och alla 3 årskurserna hade blivit tillfrågade. Igår efter skolan så var de där och provade ut kläderna och på fredag ska de dit för att öva gångteknik. Jag kommer att ha nyladdat batteri både i filmkameran och digitalkameran, var så säker på det, så ni kommer garanterat att få se nåt foto/layout här så ni som inte bor här och kan gå dit på lördag ändå ska få se henne.

Nu så, nu känns det inte lika mycket som om jag skulle spricka längre nu när jag har fått tala om det för er, men jag spricker gärna av stolthet både nu och på lördag!!!

          Ha en underbar solskensdag idag och ta hand om er, alla blogvänner!

                                                 Kram Susanne!

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Peter Olofsson
    Feb 25, 2009 @ 17:32:10

    Hej Peter Olofsson heter jag som skriver dessa rader och terroriserar min omgivning med långa jobbiga kommentarer. Fast det är väl lite av grejen med att blogga att få lite kommentarer och åsikter om allt möjligt, startade upp den här bloggen jag skriver ifrån som en drag/hjälp blogg för en Smärtförening (fysisk smärta) som jag håller på att starta upp och det har fungerat bra, från början så var det inredning och design även antik som gällde men nu har jag spårat ut helt(ler) så nu är det ett djäkla sammelsurium som en icke nöjd bloggare skrev till mig, sådant gillar jag. Ha en fin kväll och en skön eftermiddag av det som är kvar, mvh från Peter!
    PS: Glömde säga vilken fin och trevlig blogg du har, det var ju den egentliga orsaken till att jag skrev(ler)!

  2. Lene Kristensen
    Feb 25, 2009 @ 20:57:47

    En liten uppdatering. Vi är 7 styck nu. Min mail är lite knasig så jag tar det här.
    kram lene

    PS. Va kul med en modevisning!

  3. Lena B E
    Feb 25, 2009 @ 22:29:15

    Men vännen, hur ska du lyckas ta kort samtidigt som du filmar 😉 Det blir nog knepigt att hålla i både kameran och filmkameran samtidigt!! Du får ta gubben med till hjälp!! 😉 eller hur? Massor med kramar från din vän Lena

  4. Karina
    Feb 26, 2009 @ 09:53:44

    Hej vännen. Jag förstår att du är stolt över din dotter. Jätte kul att hon får en chans. Sådana tillfälle växer inte på träd. Hon måste själv vara jätte stolt och kanske lite nervös? Och vi mammor som haft nervösa tonåringar förstår hur mycket tålamod som krävs för att stötta dem. Jag är verkligen glad för hennes skull. Jag håller med Lena BE Hur ska du hantera bägge kamerorna på en gång;) Ta med mannen. Ha en bra dag Kramar Karina

  5. Annica
    Feb 28, 2009 @ 09:55:34

    Men så roligt! 🙂 Vilken härlig lördag ni kommer att ha!
    Jag ska allt tänka på er medan jag jobbar!
    Kram Annica

  6. Lena B E
    Feb 28, 2009 @ 13:00:33

    Hej vännen! Jag hoppas verkligen att det går bra för din dotter idag, att hon är nervös är väl inte så konstigt, det är ju alla som ska ”uppträda” inför publik!! Ha en underbar dag. hälsa dottern att jag tänker på henne. Kramar Lena

  7. Karina
    Feb 28, 2009 @ 22:21:35

    Hej! Roligt att det gick bra för er dottern idag. Oj vad besviken och arg din dotter hade blivit på dig om det inte hade ordnat sig. Jag vill inte ens tänka på det. Ska bli roligt att få se bilderna som ni tog.
    Nu har vi fått både spisen och fläkten inkopplat. Men jag har inte haft tid att laga något än i den. Pinsamt men vi har ätit färdig mat i 4 dagar nu. Imorgon tänker jag ändra på det. Har tänkt att både baka och göra lite middor som går och värma i på kvällarna i veckan så att jag slipper bo i köket och kan pyssla lite. Jag har börjat på mina recept kort idag. Det är faktiskt jätte kul måste jag säga. Jag kan knappt hålla mig från att visa på min blogg:) Jag får vänta tålmodigt!! Ha en fortsat trevlig kväll. Kramar Karina

  8. Lena B E
    Mar 01, 2009 @ 14:18:53

    Lever du idag? eller har du spruckit 😉 😉 *S* Gick det bra för dottern igår? Har mitt mail kommit fram den här gången då? jag skickade ett i natt. Sitter och funderar på om jag ska göra en sockerkaka idag eller om jag ska strunta i det helt enkelt men det vore gott med något. Är lite göttasugen 😉 Vi hörs senare vännen. Kramar från din vän Lena

  9. terese
    Mar 02, 2009 @ 10:42:45

    Du får jättegärna länka till mig blogg! Hoppas du får en bra dag. Kram Terese

Kommentera

