Nytt kort

Hej på er allihop! Nu var det ett tag sen jag gjorde ett nytt inlägg och det har fler orsaker, bl.a att datorn gick sönder i helgen och vi fick tillbaka den igår. Sen så har jag varit så trött den senaste veckan och haft mycket mer värk i nacke, axlar, armar och skuldror och så gott som dagligen har jag haft migränhuvudvärken som jag vet kommer från nacken och axlarna. Så det har varit tunga dagar då jag haft så ont stundvis att tårarna har kommit, men jag vet att det tack och lov blir bättre om ett tag då fibromyalgin yttrar sig så här med sämre och bättre perioder och just nu är jag inne i en sämre period. Sen så följer ju också IBS’en med, när jag blir sämre i fibron så blir också magen sämre, så det har varit jobbigt nu med värken och väldigt smärtsamma maganfall. Men jag hoppas att det blir bättre till helgen och att det vänder snart. Ser fram emot lite sol nu, takdropp och fågelkvitter men det verkar dröja ett tag ännu. Här hade vi en dag förra veckan med helt underbart väder då solen sken från en klarblå himmel, det var vindstilla och talgoxen kvittrade på sin vackra vårsång. Längtar nåt oerhört efter våren just nu, och det är jag nog inte ensam om att göra.

Nu över till vad jag har kunnat pyssla med de här dagarna, visserligen har det gått sakta och jag har fått ta det pö om pö med korta stunder och lång vila mellan pysselstunderna. Men det har ändå blivit lite producerat iallafall så jag känner mig ändå ganska nöjd med det. Har suttit och knåpat på receptkort till en swap jag är med i inne på SB.COM, tyvärr så kan jag inte visa dom här än då jag vet att mottagarna besöker min blogg emellanåt, men så fort korten har kommit till sina ägare så ska jag visa er dem, känner mig rätt så nöjd med hur dom blev iallafall. Har en swap till som jag måste påbörja nu om jag ska hinna till deadline så dom korten får ni se i slutet av den här månaden.
Men det jag kan visa är ett kort som jag har knåpat ihop idag och som jag blev rätt så nöjd med. Det är till en kär vän som har det tungt och som jag tycker behöver lite uppmuntran just nu och jag hoppas att hon blir glad över det.
Visar bara framsidan av kortet då jag skrivit lite personlig journaling på baksidan.

                      kort-till-inger-grontbeige-brunt

På sidorna av kortet har jag stämplat med mina favvisstämplar, Stempelgledes Grunge collection och embossat med koppar embossingpulver. IRL så är färgen på det embossade mycket jämnare utan de mörka inslagen som syns här. Den understa blomman har jag stansat ut i 100-årigt bibelpapper med text på gammelsvenska, jätteläckert. Har inkat det för att få en lite mörkare ton som passar till de embossade kanterna. På den ljusgröna blomman har jag stämplat med Stempelgledes stämplar, så klart :-), älskar dem och de är så användbara. Texten är stämplad och embossad i svart. På baksidan av kortet har jag skrivit ut en personlig text till mottagaren på akvarellpapper och inkat det med creme brown stämpelfärg. Har mönsterklippt kanterna runt om och satt koppar brads i hörnen, ett blinghjärta i guld och en bosskut flourish.

                                           Hoppas att ni alla får en bra dag!

                                                     Kram Susanne

13 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Mar 12, 2009 @ 02:14:13

    Hej vännen! Så klart din vän blir glad!!! Kortet är jättefint!! & jag blev så glad för det fina kortet du gjorde till mig, så jag vet att din vän blir glad för detta också!! Krya på dig min vän, så hörs vi kanske av imorgon! Kramizar från Lena

  2. Lilla pyssel Inger
    Mar 12, 2009 @ 05:33:14

    Å VILKET UNDERBART KORT DETTA GILLAR JAG RIKTIGT MYCKET:) Riktigt fina färger som du har använt dig ut av.
    Det är självklart att jag skulle ta med att jag fått award från dig fattas bara, är bara ledsen att jag inte fick med dig första gången men hoppas att jag är förlåten nu!
    Du är jo en riktig sänn och trogen vän du å så himla SNÄLL och GOD alltid när du skriver till mig på min blogg man blir helt värm om hjärtat ska du veta.
    Din omtanke och din vänskap är jag riktigt rädd om ska du veta:)
    Blir ledsen över att höra att du också har det jobbigt, jag håller tummarna för dig att du snart ska får må mycket mycket bättre igen. Vi får hoppas att våren snart kommer och att även det hjälper dig att få må bättre och orka mera.
    Själv så går det lite upp och ned du vet jo hur det är, just denna veckan är ganska ok jag känner mig inte lika psykisk tom som jag har gjort ett bra tag. Är sugen på att forsöka göra lite mera saker och prova på å det är mycket bra.
    I dag är det min underbara sambo Henrik sin födelsedag så jag ska forsöka mitt bästa att ge honom en kanon födelsedag för det är han verkligen värd den klippan:)
    Förresten en himla tur för mig att du gillade mina senaste tre kort kanske du har en snäll brevbärrare som lägger ned något i brevlådan till dig från mig hi hi hi
    Sköt om dig min vän och hoppas du får en toppen dag och må bra jag tänker på dig ska du veta:) Massor massor med stora värma kramar från din lilla vän Inger:)

  3. Lene Kristensen
    Mar 12, 2009 @ 11:03:35

    Rätt så nöjd…. då vill jag se dem du gör när du är riktigt nöjd. Detta är ju urtjusigt och det kan jag lova dig att din vän kommer att bli glad! Vem skulle inte bli det att få ett så fint kort!

    Jättesnyggt vännen, det lovar jag dig!!!
    Ha det gott och var rädd om dig Sussie!
    Kramizar från Lene

  4. Pernol
    Mar 12, 2009 @ 14:58:59

    Vilket jättefint kort du har gjort!!! Din vän kommer att bli jätteglad som har dig som är en så omtänksam vän!!!
    kram
    Pernilla

  5. Karina
    Mar 13, 2009 @ 12:43:47

    Hej. Roligt att du e tillbaka. Tråkigt att du har ont.
    Vilket vackert kort du har gjort. Älskar att titta på det och har gjort det länge nu. Nu måste jag kila iväg till jobbet. Kramar Karina

  6. Lilla pyssel Inger
    Mar 13, 2009 @ 14:40:29

    TACK SNÄLLA GOA Susanne för din hälsning i går jag lovar att Henrik är mera snäll av mig och jag försökte att pussa på honom så mycket som han orkade med i går ha ha ha
    Han blev superglad för middag, nya hockey bukser i present från mig och sitt hockey kort så det blev allt som allt en riktigt lyckad dag och kväll. Är så himla glad för det då han värkligen är värd allt detta och så mycket mycket mera jag har en himla tur som har honom:)
    Hoppas allt är bara bra med dig jag tänker på dig ska du veta, önskar dig en riktigt trevlig fredag och helg å må så bra min vän:)
    Massor massor med kramis från din vän Inger

  7. Karina
    Mar 14, 2009 @ 09:03:21

    Hej vännen. Tittar in snabbt och säger godmorgon. Jag är uppe med tuppen idag för att jag ska snart iväg till jobb. För att svara på din fråga så är min favorit färg rosa och lila. När dottern var liten hatade jag rosa. Tyckte att alla barn såg likadana ut. Men nu har jag ändrat mig med det och älskar rosa. Såg även det när jag försökte sortera mina papper härom kvällen. Bara rosa. Måste köpa lite andra färger. Hoppas att du får en trevlig Lördag. Kramar Karina

  8. Karina
    Mar 14, 2009 @ 09:08:58

    Glömde säga att jag inte alls tycker att du är äcklig för att ni hittade pappersfövaringen i containern Jag ska berätta för dig att jag har hittat många fynd i containrar och på tippen. Oftast många vackra saker som det egentligen inte är något fel på men ägasren har väl helt enkelt bara tröttnat på saken och kastat. Mer sådant efterlyser jag i dessa miljösidor. Kramar Karina

  9. Lena B E
    Mar 15, 2009 @ 17:44:14

    Hej vännen! Hoppas du mår bra idag!? & inte har alltför ont i armen efter vårt samtal?! 😉 🙂 Ville bara tala om att receptet finns i min blogg om du känner för att baka 😉 Annars får du väl lära dottern så ni får hembakt ibland, hon har nog starkare armar än oss, eller hur? 😉 Vad gillade du vinnarlåten då? Tjejen har jättebra röst, men vad har opera i melodifestivalen att göra?!! Har en lat-dag idag då armen värker som sjutton efter baket, tur att det är söndag så man kan skylla på vilodagen 😉 *skrattar* Nu ska jag kila in till tjejerna du tipsade om, och titta på deras alster. Har förresten skaffat en ny signatur, vill du prova den också så finns en länk under min sign. Massor med kramar till dig vännen från Lena

  10. Lilla pyssel Inger
    Mar 16, 2009 @ 10:52:04

    Hej och god morgon på dig min vän:) Har tänkt på dig och speciellt när jag badade i tunnan på lördag kväll då skulle du har varit med det hade gjort dig mycket gott det är jag säker på å självklart så är du ALLTID välkommen att komma å bada hos mig:)
    Hoppas att helgen har varit bra för dig gumman, det har varit helt ok fast i går var jag helt SLUT efter lördagen men det var det värt:)
    TACK SJÄLV för dina fina goa, fina, omtänksamma och värmande ord till mig min vän. Att jag skulle vara klok det vet jag inte så mycket om men tack snälla för komplemanget du är så snäll:) Jag brukar oftast få höra att ja ja man kan jo inte kräva mera från henne hon är jo norsk jo:) Denna veckan blir jobbig har smärtkliniken tre gånger och begravning på torsdag så jag längtar redan till fredag så att jag kan ha avklarat veckan men men det blir nog ok om man tar en dag i tagit eller hur:) Jag hoppas du får en underbar måndag och vecka där du får mycket ork å att du får må bra. Massor massor med stora värma kramar från din lilla vän Inger

  11. Lilla pyssel Inger
    Mar 18, 2009 @ 19:20:40

    JAG JAG JAG FICK DETTA UNDERBARA SUPER SNYGGA KORTET av Susanne:) TACK SNÄLLA MIN UNDERBARA GOA VÄN du är jo så himla god och omtänksam och jag är så tacksam för kortet och för att du är du å finns i mitt liv:) I bland så finns där bara människor som man klickar helt med på alla punkter och du är en av dom så är det bara.
    VILL ATT DU SKA VETA ATT JAG BLEV SUPERGLAD och det kom när jag var riktigt ledsen och låg så det kom rätt dag också, hur kunde du veta?
    Blir jätteledsen över att läsa att du själv inte mår bra skulle önska att du kunde få må super bra min vän. Man vill aldrig att dom man älskar och tycker om ska ha ont och må dåligt så är det jo. Jag får akupunktur behandlingar just nu mot sömn svårigheter (har inte hjälpt så jättemycket hittills tyvärr) . Sen får jag dropp behandlingar där jag får ligga med dropp i flera timmar dom sprutar in medicin rakt i dom muskler som är skadade för att öppna upp cirkulationen i musklerna som inte fungerar som dom ska. Sen får jag arbeta med sjukgymnasten vissa övningar för att få i gång musklerna som är stelna som betong. Å jag får olika värme behandlingar så det är fullt upp och jag hoppas till slut att det funkar så att jag kan få må bättre snart hoppas jag. Det tar på att gå så här och har värk, ha ont hela tiden du vet jo själv hur det är min vän. Jag håller tummarna för att du och jag snart ska få må bättre, sköt om dig snälla!!! Tänker massor på dig massor massor med kramis och hälsningar till min underbara vän som jag är så tacksam för att hon finns:) Lilla Inger

  12. Lena B E
    Mar 19, 2009 @ 18:10:58

    Hejsan vännen! Tack för mailet inatt!! 🙂 Jag har inte orkat att göra en ny uppdatering än men det kommer. Det värker som attan i dag, så jag mår inte så toppenbra, men, men sånt är livet!! 😦 Ja, jag förstår dig, jag längtar också tills våra swapkort dimper ner i lådan!! 🙂 Ska bli så kul att se vad alla har gjort!! Spännande!!! 😀 Vet du nåt om ATC kort? Jag gör det inte, men Karina vill att jag ska göra några, hon får väl förklara hur de ska vara så jag vet vad jag ska göra. Vi hörs min vän. Massor av soliga kramar från Lena

  13. Lena B E
    Mar 19, 2009 @ 18:13:20

    Jo visst ja… hittade du några kakpapper? *glömsk* 😆 Kramizar Lena

Kommentera

