Så trött!!!

                                    Hej på er alla goa blogvänner!

Nu har det inte varit så tätt mellan inläggen här den sista tiden och det beror inte på att jag är bekväm eller så, hehe! Nej, jag har helt enkelt inte haft orken och ibland inte lusten heller att skriva här och/eller att bloga runt så mycket som förut och tiden har inte heller riktigt räckt till. Har varit upptagen med att göra kort till 2 swappar som jag är med i, den ena är vi 5 st. i och den andra 7 st. och båda är receptswappar. Jag är ju ingen snabb scrappare heller så det har helt enkelt tagit en hel del tid och pga. min värk så har jag inte kunnat sitta så långa stunder åt gången utan jag har fått tagit det lite pö om pö, så att säga. Men idag åkte iallafall det sista kuvertet iväg och det känns så skönt! 🙂 Det roligaste är att gå och vänta på att kuvertet med de andras kort ska komma och när det sen kommer är det nästan som lite julafton att öppna kuvertet och få se alla fina kort som de andra har gjort. 🙂 🙂

Har dessutom inte mått så bra nu ett tag, har varit så himla trött, haft mycket mera värk, yrsel och den otäcka spänningsmigränen har kommit tätare, var varannan dag. Är så trött och less på den för den är så förlamande när den slår till så jag kan inget göra då annat än att försöka sova vilket inte alltid går när man har två tonårsbarn som ska skjutsas och hämtas till och från buss mm., sen så har vi ju också våra två små ”sladdisar” som behöver sin dagliga vovvepromenad. Har även mer ont i benen nu när jag är ute och går pga. den venösa insufficiensen som också gör att jag blir mer trött och förmodligen är en bidragande orsak till att min fibro-värk har tilltagit då inte tillräckligt med syre kan pumpas ut till musklerna då återflödet av blodet till hjärta och lungor är sämre. Men det är bara att bita ihop och gå vidare och hoppas på att nästa dag är bättre än gårdagen.

Nu blev det här ett ganska trist och deppigt inlägg men såna här dagar och perioder har jag lite nu och då, då det inte är så lätt att leva med fibromyalgi och allt som hör därtill. Ibland räcker helt enkelt inte tålamodet och glädjen till. Men sen blir det en bättre period och då kan man passa på att försöka göra de saker man inte orkade under den sämre perioden fast jag vet att jag ”får det surt efter”, men då är det lite lättare att hantera under än bättre period. Ja, ni som har fibro och ni andra med värkproblematik förstår nog vad jag menar.

Nu ska sängen få besök av mig, godnatt alla vänner och sov så gott!

Hörs imorgon!

ny-signatur2

22 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Mar 24, 2009 @ 02:13:51

    Godnatt min vän å sov så gott! Vi hörs imorrn.
    Kramar från Lena

  2. Lilla pyssel Inger
    Mar 24, 2009 @ 11:44:55

    Du känner som du känner min vän och i bland så orkar man helt enkelt inte med allt man tycker och vill göra eller hinna med. Å i bland så är det inte bara roliga inlägg i bloggen men det är helt OK min vän för så är livet!!! Känner man sig trött trist och deppig å har ont nästan hela tiden så är det inte så lätt att vara positiv och munter å då ska man ha rätt och få må som man mår! Jag har också ganska många perioder då jag inte orkar med annat en mig själv och knappt det men så är det bara å inget att göra med. Det som är viktigt är att man talar om att det inte är något personligt det är bara min kropp som inte vill vara med som jag vill att den ska göra. Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag har blivet testat så som jag har fått kämpa med allt snart i två år och när jag blir bättre för det ska jag så kommer jag vara mycket mera tacksam för allt och se allt från en helt annan synvinkel en vad jag gör nu.
    Jag håller tummarna för dig min vän och tänker massor massor på dig å hoppas att din dag där du bara känner att du får må BRA snart kommer så att du kan samla på dig mycket ork igen!!!
    Är ledsen för din skuld att du inte mår bra men det kommer en dag i morgon min vän och vem vet du kanske mår lite bättre då och då är det hela värt det:) Massor massor med kramis och hälsningar från din vän lilla Inger:)

  3. Lilla pyssel Inger
    Mar 24, 2009 @ 14:37:22

    DU ÄR SÅ HIMLA GOD OCH SÖT VET DU DET:) Vet inte hur många gånger jag sagt det men jag är VERKLIGEN tacksam och så himla glad att jag har dig som min vän:) Jag hoppas också att du vinner något från min bloggcandy hade varit hur kul som helst. Vad tokigt att du inte kunde öppna mailet du fick från mig ska kolla med min dotter om hon kan hjälpa mig på något sätt så att du kan få se vad hon har!!!! Du vet jag och tekniken går liksom inte i hop så himla bra och just nu är jag ensam hemma så jag frågar henne när hon kommer hem. Det gick bra i går på Smärtkliniken skulle ha varit där i dag med men fick ledigt var så himla svullen och hade så ont så dom tyckte att jag skulle ha en dags vila nu ”tack för det säger jag” men i morgon är det dags igen. Hade hoppats att jag skulle kunna vara med och pyssla med pyssel tjejerna på Mixsen har inte varit med dom på flera veckor nu det blir nog två månader har helt enkelt inte orkat men vi får se i morgon hur det blir:) TÄNKER MASSOR PÅ DIG MIN VÄN OCH ÖNSKAR DIG ALLT GOTT:) Massor massor med kramis från din vän lilla Inger:)

  4. Lena B E
    Mar 24, 2009 @ 14:39:02

    Hej min goa vän! Vad skönt att höra att du mår lite bättre idag! Jag mår skapligt bra, men armen värker så jag håller på att bli galen. Det knäppa är att jag inte vet varför den värker så innevassen, jag har ju inte gjort nåt speciellt!! Men det är väl förmodligen den här envisa blåstens fel antar jag. Det jag håller på med är några påskkort till, när jag äntligen fick inspirationen så var det så svårt att sluta. *skrattar* Så förmodligen kommer jag att göra nästa års påskkort redan nu när jag ändå har ångan uppe. Ha, ha… Sen är det något som är på väg till en vän som jag inte kan visa förrns hon fått det så klart. Nu ska jag ta i tu med en award som jag fått och självklart ska du få en av mej, du är välkommen in och hämta den sen när jag hunnit uppdatera sidan. Massor med kramar till dig min goa vän från Lena

  5. Lena B E
    Mar 24, 2009 @ 15:28:03

    Hej igen vännen! Nu är det klart, välkommen in och hämta din award! Kramar från Lena

  6. Lene Kristensen
    Mar 24, 2009 @ 16:35:55

    hej vännen!
    Inte så kul att må dåligt! men du har en positiv syn på det tycker jag!
    Så härliga swap kort du gjort, vilket jobb du lagt ner. Inte två likadana, så det var svårt att välja det jag ville ha *L*
    Om det blir en andra omgång behöver du inte göra dem olika, vi har gjort 7 styck likadana.
    Ha det bäst min vän!
    Kram från Lene

  7. Lena B E
    Mar 24, 2009 @ 20:08:50

    Hej igen min vän! Hua det där du mailade om lät otäckt!! Hoppas ”det” har löst sig?!! Du är så välkommen in till mej igen och hämta ytterligare en award. 😉 😀 Jag hör av mej senare ikväll om jag orkar sitta här vid ”burken” då. Massor med kramar från Lena

  8. Annica
    Mar 24, 2009 @ 22:35:19

    Åhhh… Va trist å höra att du inte mår bra!!!
    Hoppas att du snart blir bättre, och under tiden kanske du blir gladare av att hämta en award i min blogg? 🙂
    Kram Annica H

  9. Karina
    Mar 25, 2009 @ 00:53:11

    Hej vännen. Jag har en liten award till dig hos mig som kanske kan pigga upp lite. Kramar Karina

  10. Lena B E
    Mar 25, 2009 @ 01:37:30

    Hej nattugglan! 😉 😀 Nu har jag försökt skicka ett mail till dig tre gånger men det bara kommer tillbaka. Så jag ger upp för ikväll. Kanske du vill testa att skicka ett litet mail till mej för att se om du lyckas, det behöver inte vara långt om du inte vill. 😉 Om du orkar förstås!! Annars låt det vara så hörs vi i morrn. Massor med kramar från Lena

  11. Lilla pyssel Inger
    Mar 25, 2009 @ 10:30:38

    Hej och god morgon på dig min underbara vän:) Jag hoppas det är en god morgon och att du får en underbar dag, jag håller tummarna för det i alla fall.
    Du har två stk awards att hämta hos mig, du är värd dom båda två jättemycket:) Massor med kramis från din lilla vän Inger:)

  12. Lena B E
    Mar 25, 2009 @ 16:04:08

    Hej vännen! Nu har jag försökt 3 gånger till, men din mailbox vägrar ta emot mina mail!! hmm!! Vad har du sagt åt den? *skrattar* Vet inte vad jag ska göra när det bara kommer tillbaka hela tiden, har du nån annan mailadress jag kan pröva på? Ååååå wow vilket jättesuperfint swapkort du gjort vännen!!!!! Alla var så jättefina!!! Jag satt länge å tittade på alla, Kjell var mest intresserad av recepten. Typiskt karlar!!! *skrattar* Jag hade gjort en pärm till dessa men den kommer inte att funka märker jag, så den får jag ha till nåt annat, å så får jag hitta på en ny lösning. Ha det så toppenbra!! Massor av kramar från Lena

  13. Pernol
    Mar 25, 2009 @ 18:02:44

    Hej vännen! Så tråkigt att du inte mår bra. Jag hoppas att det känns lite bättre idag när solen skiner så underbart i Övik! 😀 Äntligen börjar det bli vår! Vilket jättefint swapkort du har gjort!!! Ja, alla var fina! Jag kan inte titta mig mätt på dem! Du har en award att hämta inne hos mig!
    Ha det så bra som det går!
    kramar
    Penrilla

  14. Lena B E
    Mar 25, 2009 @ 20:03:44

    Hej igen min vän! Nu har vi ätit årets första våfflor & gott var det!! Jag fick det kortet som var i blått och grönt med svart bakgrund. Det var sytt i en jättefin cirkel med grön tråd / grönt garn. Det är supersnyggt, jag har som Pernilla tittat på dem flera gånger!!! Jättekul och jättefina swapkort!!! Jag har testat att skicka ett mail till en kompis också som har hotmail, men det funkar inte heller, det går ju bra när jag skickar till andra, till Lene funkade det jättebra tex, och jag har inte ändrat nåt, förstår mej inte på såna saker så det låter jag bli, det får Kjell sköta. Tur jag honom!! men inte ens han har gjort nåt på min dator. Så jag fattar inte varför det inte går nu, det har ju alltid gått bra förr!! Ja ska det jäklas så… Har du fått upp hyllorna nu? Lyckos dig som har ett eget scraprum!! Jag behöver vila armen m.m. idag så här blir inget gjort, kanske måste vila imorrn också men det märker vi då. Är det ok om jag slår en signal, eller har du inte tid att gagga i lurn? Massor av kramar från Lena

  15. Karina
    Mar 26, 2009 @ 09:36:23

    Hej söta rara du. Ville bara tacka för det fina receptkortet jag fick från dig. Vilket arbete du lagt ner på det. Så häftigt att du sytt på dom. Hoppas att tillvaron är lite snällare mot dig nu och att du inte har så ont längre.
    Måste berätta att jag längtar så efter mina Tombow pennor som jag beställt hos Kortmakaren. Vad har du och färglägger med? Jag trivs bäst med mina promarkers men jag blev så sugen på Tombow pennorna eftersom att alla snackar om dessa jämt. Man kanske kan kombinera dom med Promarkers det vet jag inte. Om inte så gör det inget för det gör inget om man varierar sig lite. Har stött på en del som säljer sina PM för att byta till Tombow eller annat märke. Men det tror jag inte att jag kommer att göra. Har mött en del som säljer sina gamla scrapsaker för att få plats och råd med nya och det tror jag inte att jag hade kunnat göra heller. Fast att man har en del som man kanske inte kommer att använda igen. Jag är helt enkelt alldeles för glad för mina saker och jag hade nog blivit ledsen om jag måste skiljas från dom. Man får lägga undan det i en låda på vinden och hoppas på att man får barnbarn någon gång i framtiden. Ha en underbar dag. Kramar Karina

  16. Lilla pyssel Inger
    Mar 27, 2009 @ 09:52:04

    TACK MIN UNDERBARA GOA VÄN FÖR DIN STORA BAMSE CYBER KRAM DEN VÄRMDE SKA DU VETA:)
    Vad skönt att höra att du har haft det lite bättre det glädjer mig mycket ska du veta, å att du har haft besök vad kul:) Det är som du säger att vissa människor får man energi i från och dom får en till att må bättre som du gör för mig min vän:) Å är så avis på dig att du har en egen pyssel plats jag har mina saker över allt tyvärr måste vänta till ett av barnen flyttar ut och det känns inte så roligt det heller så jag kan ha mina saker lite här och där så länge det funkar jo det med! Men ett eget pyssel rum där man kunde ha allt på ett och samma ställe skulle jo vara helt underbart:) Å om du har fått mera plats så får jag väl göra ett kort till och dig som du kan fylla ut platsen med:)
    Det var skönt med en vilo dag från Smärtkliniken det behövdes verkligen men jag saknar fortfarande John Blund tyvärr men han kanske kommer å hälsar på någon natt snart får vi hoppas! Som jag brukar säga skam den som ger sig eller hur!!! Jag håller tummarna för att du ska få en underbar fredag och helg å att min underbara vän ska få må TOPPEN jag håller tummarna för det!!!! Tänker massor massor på dig med min vän, massor med cyber bamse kramar tillbaka till dig från din lilla vän Inger

  17. Marianne
    Mar 27, 2009 @ 13:46:47

    Ha en trevlig helg!

    Marianne

  18. Lena B E
    Mar 27, 2009 @ 19:49:30

    Hej vännen! Hur mår du idag? Nu börjar det redan skymma och är snart kväll och tv tittande, å inte har jag hunnit mer än lagat mat. Typiskt det blir väl som vanligt, jag får sitta här vid datorn imorrn istället för att scrappa. Gubben jobbar hela dagarna i helgen. Så jag ska verkligen försöka få tid att sitta och scrappa lite. Vi hörs. Ha en jättetrevlig kväll och en underbar helg. Massor med kramar från Lena

  19. Lene Kristensen
    Mar 27, 2009 @ 21:40:52

    hej Vännen!
    Vill önska dig en trevlig helg! ta hand om dig min vän!
    Kram lene

  20. Lena B E
    Mar 28, 2009 @ 19:49:40

    Hej min vän! Hoppas du har en trevlig helg?!! Tack för ”polens bidrag” 😉 Klart dom ska vinna!! 😉 😀 Vi får väl rösta för glatta livet!! eller hur? 😉 😆 Massor med kramar från Lena

  21. Karina
    Mar 29, 2009 @ 22:32:18

    Hej min kära vän. Hoppas att din helg har varit bra. Jag var på mässan i Helsingborg i dag men hu så dyrt det var. Inga mäss priser här inte. Men skam den som ger sig! Jag handlade en del iallafall. Jag har lagt ut dagens pyssel på min blog om du vill se. Jag mår inte så bra ikväll. Tror att jag har en kraftig förkylning på gång. Men det går ju över så småningom och det är ju inget att gnälla om. Hoppas att du mår bättre och har fått pysslat lite i helgen. Väntar med spänning på att få se något alster från dig. Förresten, jag kommer inte alls överens med Tombow pennorna så det blev 10 nya Promarkers i dag. Dom älskar jag av hela mitt hjärta. Vi kommer verkligen överens. 😉 Du får sova så gott inatt för det hoppas jag att jag ska göra. Har haft lite sömnproblem ett tag nu så jag funderar skarpt på att ringa min doktor och få hjälp iform av små vita tabletter. Vi får se. Kramar Karina

  22. Lena B E
    Mar 30, 2009 @ 01:14:43

    Hej min trollvän! 😉 Attans vilken otur att den skulle landa precis på din fot!! 😦 Har den rackarn inte kunnat landat bredvid!! Nä nu får du ta det lugnt när foten är i ”paket”!! Så sitt du å blogga och scrappa å låt dom andra sköta markservicen. 😀 Håller du på att få artros också? Attans!!! Usch & fy inte kul alls!! 😦 Det kan säkert vara bra med scrap och bloggvila ibland, då kan ju nya idéer dyka upp!! kan man hoppas iaf. Man kanske skulle ta en tur dit upp och handla på den butiken, det var ju superbilligt!! Men ska man räkna in resekostnaden så blir det nog billigare att handla på nätet. Jag är på väg att lägga ut en Lo i min blogg som jag har med i Marits tävl. gå gärna in i Marits blogg och rösta på mitt bidrag om du gillar den förstås! Fikar efter röster? Jag? Näää hur kan du tro det? 😆 Bauta – vad var det det betydde nu igen? Har redan glömt det tror jag. (var det jätte?) Massor med kramar till dig vännen från skogstrollet Lena 😀

Kommentera

