Fotskada, swapkort!

                                       Hej på er alla goa vänner!!!

Har varit lite dålig på nya inlägg den sista tiden och även på att blogga runt och hälsat på hos er, inte för att jag struntat i er, ABSOLUT INTE ska ni veta!!! Utan för att jag har haft en period av anti-data ett tag och en scrapsvacka efter att jag slitit med 2 swappar och deadline samtidigt. Kanske inte låter så farligt för er men för en som är så enormt stresskänslig som jag är så blev det lite för mycket. Har istället fokuserat på att få ordning i mitt scraprum med nya hyllor och lådor uppsatta. Fick då lov att röja ordentligt för att få en bättre ordning där jag har överblick och bättre hittar mina grejer, men rummet på 6 kvm som delas med dataskrivbordet är ändå för litet. Längtar nästan till nån av barnen flyttar så jag kan ta över ett av deras rum, fast det låter hemskt att säga så, näää jag längtar nog inte till dess ändå, blir ju så tomt här hemma då, suck, vilket dilemma va?!? 😉 

Igår var jag dessutom superklantig och skadade min ena fot. Skulle lyfta ner min farfars gamla gitarr för vi hade besök av en vän som skulle stämma den åt oss från en hylla på 2 m. höjd då gitarrbandet fastnade i en brandsläckare på 5kg som stod framför och den föll handlöst rakt ned på foten, ajjj vad det kändes vill jag lova! Då den fortfarande var svullen, blå och smärtade så åkte jag in och fick den röntgad idag och det visade på en liten skelettskada som inte behövde gipsas som tur var, utan bara lindas om. Dessutom så såg de att jag hade börjat få artros i stortå leden, inte konstigt att jag haft så ont i den periodvis när jag varit ute och gått.

Det här blir ett långt inlägg ser jag men hoppas ni orkar läsa och kika på hela ändå. 😉

Här är swapkorten som jag fick från den ena swappen:

receptswap-tng-swedish-swap-elzies-fylld-fars2receptswap-tng-swedish-swap-jannikes-tacopaj2receptswap-tng-swedish-swap-marithas-kottfarsgratangreceptswap-tng-swedish-swap-tesas-italienska-kottbullarreceptswap-tng-swedish-swap-mitt-recept-amerikanska-makaroner

Här är de kort som jag gjorde till den swappen:

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-073

                           Liten detaljbild

                     ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-078

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-080

                         Några detaljbilder

                 ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-081  ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-082

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-083

                         Några detaljbilder

                 ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-084  ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-085 

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-0861

                         Några detaljbilder

    ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-087  ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-0891 

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-090

                           En detaljbild

                          ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-091

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-0772

                            Några detaljbilder

ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-0761  ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-074  ec2b4s-modevisning-swapkort-mm-0751

Det här var bilder från den första swappen och bilderna från blogswappen kommer i ett senare inlägg då jag inte har hunnit med att scanna in dem ännu, tyvärr. Ska försök imorrn så ni får se dem och de kort jag gjorde till den swappen också.

Har också blivit förärad med några awarder som jag blev överlycklig av att få, vet ju inte om jag förtjänar dem förstås och att det finns så underbara och snälla människor som vill ge dem till mig, men dem har jag inte heller hunnit lägga upp här ännu, skäms för det men det har inte blivit av pga. tidsbrist mm. Skäms på mig, eller hur? 😉  Som ni vet så tar det ju lite tid då man ska nominera dem till andra och det är alltid lika svårt. Måste fundera på det åtminstone till imorrn.

Ska gå och natta nu, så GODNATT till er alla kära vänner som jag tycker så mycket om!!!

ny-signatur3

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Mar 30, 2009 @ 07:23:44

    Hej vännen! Sån otur att du fick brandsläckarenpå foten! Aj, aj, stackars dig! hoppas att det fort går över! Jättefina kort i receptswapen!!!
    vill önska dig en trevlig vecka!
    kramar
    Pernilla

  2. Lena B E
    Mar 30, 2009 @ 17:48:48

    Hejsan vännen! Hur är det med foten? Gör väl lika jäkla ont fortfarande antar jag, eller ännu värre!! Vilka fina kort du fått, gillar tredje uppifrån med den fina spetsen och den gulliga grodan!! (grodan är urgullig) WOW Dina swapkort är superfina!!! Du är så duktig vännen!! Recept på amerikanska makaroner? kan man få det receptet? Såg att du varit in och röstat, tack för det, du vet ju vart 😉 😀 Men du missade att man skulle maila rösterna till henne! Vet inte om de räknas i bloggkommentaren. Jag får av förklariga själ inte rösta. 😆 Du skulle se vilka fina ATC kort jag fått från Karina idag, supersnygga!! älskar allihopa!! Hon är en mästarinna på detta, å jag känner att det nog inte är något för mej. 😦 Jag vart störtförälskad i en av hennes stämplar, vill ha jag å!!! 😦 (sorry nu vart det järvsömål igen) Måste nog köpa en iaf. 😆 Usch jag har städat lite idag, fy va tråkigt!! Blä!! men ett nödvändigt ont tyvärr. Sen gjorde jag en pesto, jösses så gott!! Det bidde ingen i helgen då gubben ville ha annan mat, lugnast och lyda surkarten här 😉 😆 Ha det så bra min vän hoppas foten läker snabbt, 🙂 ungarna å gubben får väl gå ut med vovvarna så länge, eller hur? 😉 Vi höres! Massor med kramar från Lena

  3. Mia
    Mar 31, 2009 @ 14:18:13

    Hallå där!!

    Vilken otur med foten, hoppas det börjar kännas bättre =)

    Härliga kort i swappen….mmmmm blir riktigt sugen att göra en härlig middag idag.

    Känner igen det där med stressen, Du gjorde helt rätt som bara stängde av , det får jag oxå göra emmellanåt!

    Ha det gott o njut av solen!
    Kram//Mia

  4. Karina
    Mar 31, 2009 @ 16:33:03

    Nu blev jag jätte hungrig!!! Vilka vackra recept kort. Nu MÅSTE du vila dig lite sussie. Jag vet att man måste ha lite att göra hela tiden så att man inte går och grubblar osv, men det verkar lite grann som om du stressar. Förlåt om jag låter som en dålig mamma;) Det är bara så att jag ser mig själv i dig för att jag är likadan. När jag läser vad du skriver och hur trött du är så får jag en tankeställare och nu får VI ta det lugnt. Hoppas att din fot snart blir bättre. Själv har jag feber. Inte just nu för Panodilen har hjälpt. Stannar hemma från jobb imorgon också. Ha en trevlig kväll. Kramar Karina

  5. Lene Kristensen
    Apr 09, 2009 @ 17:31:56

    Nä nu måste jag nog gå och laga mat, så härliga swapkort som gör en hungrig! härliga färger också!
    Kramizar Lene

Kommentera

