Nytt kort!

                                 Hej på Er alla goa och rara vänner!

Idag har jag suttit och knåpat ihop ett kort till ett par nyblivna föräldrar, och det är barnens kusin Lisa och hennes man Erik som fick deras andra son den 1/1-09. Jag vet att det är ett tag sen nu och att lille William redan hunnit bli hela 3 mån., men bättre sent än aldrig, eller hur!? 😉 De bor i Umeå så vi har inte haft möjlighet att träffa den lille ännu men vi har iallafall sett foton och han är så söt så och ganska lik sin storebror Filip. Längtar verkligen efter att få träffa dem och få snusa på lilla bebisen, de luktar ju sååå gott!

Det här är mitt andra vikkort (blev så förtjust i det förra jag gjorde som rara Lena fick) att jag kände att det här bara måste bli ett vikkort också fast med en annan vikning än det förra. Inspirationen till det här kortet fick jag när jag var inne hos Mia och kikade, fast hennes var i rosa. Kika gärna in hos henne och se vilka fina saker hon gjort.

Jag har stämplat med Stempelgledes Grunge Collection (så klart!!) 🙂 efter kanterna och i hörnen och chalkat kanterna med chestnut roan. Vellumet har jag embossat i cuttlebugen och färgat med charcoal och fäst med fjärilsbrads. Tagsen är också chalkade med charcoal. De små söta fossingarna är stämplade i turkost och embossade med hologram sparkle embossingpulver. Namnet är rubons och etiketten är fastsatt med 3D-kuddar. På framsidan har jag klippt ut nallen ur ett underbart papper som heter Teddy Flat Paper och kommer från K & Company. Fossingarna på organzabandet hade fel blåfärg så jag tog helt sonika och färgade dem med tops och turkos stämpelfärg för att få det att gå bättre ihop med papprets och blommans färg.

                                                    Framsidan

grattiskort-till-william-framsidan

                                                Vänster insida

grattiskort-till-william-va-sida-oppen

                                                    Insidan

grattiskort-till-william-insidan-oppet-kort

Ni måste nog tycka att jag är lite tokig, hehe, som sitter uppe vid den här tiden (strax efter 04.00!?!) på dygnet men anledningen är att jag först och främst är en riktig nattuggla fast jag vet att jag får sota för det dan efter och andra anledningen att det blivit så här sent och dessutom för andra natten i rad är att jag inte har nån ro att sova när nåt av barnen är sjuka. Sonen fick nämligen magsjuka igårnatt för andra gången på en månad!! Han var riktigt dålig och han är något bättre nu men långt ifrån bra ännu och han har äntligen lyckats somna. Snälla, håll tummarna för att inte nån av oss andra i familjen blir sjuka också. Dottern är ute andra veckan på sin prao och vill absolut inte bli sjuk nu och blir jag sjuk så blir det alltid så långdraget då min mage är så känslig pga. IBS:en och blir gubben sjuk så blir det skralt i kassan, man är ju inte direkt rik när man går på förtidspension och lönen som taxichaufför som gubben är, är ju under all kritik alldeles för låg. Men blir nån fler sjuk så är det bara så, inget att göra åt, bara gilla läget vare sig man vill eller inte, ja, sånt är livet bara. Men vi gör allt vi kan med vitpepparkorn, cola och noga handhygien.

Nä, nu ska jag nog knata iväg till sängen iallafall för att åtminstone få några timmars sömn.

En liten uppdatering bara angående min skadade fot, den är inte mycket bättre alls utan fortfarande väldigt ond, blå/lila och ordentligt svullen. Har fått lov att låna en vänstersko av min man för att överhuvudtaget kunna få ner foten i en sko och min vanliga sko på högerfoten, ser inte klokt ut, men vad gör man då jag måste ut och iväg för att hämta dottern vid bussen varje dag.

Godnatt på Er alla, eller snarare snart godmorgon, men för mig är det godnatt iallafall, syns imorrn (senare idag, hehe!)

ny-signatur

 

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Apr 01, 2009 @ 12:58:02

    Hej nattugglan! 😉 😀 Tack för ditt samtal på måndagkväll, det var jättekul att du ringde!! 😀 Jag har skickat korten till dig, visst var det dessa du ville ha? Förlåt att jag glömde bort det igår. 😦 Usch så tråkigt med din fot och sonens matsjuka FY!! 😦 Du skulle ha väntat tills i sommar och skadat foten för då kan man gå barfota, kan tänka mej att det ser roligt ut med en dam och herrsko 😆 Förlåt att jag skrattar men jag kan inte låta bli när jag tänker på det 😉 Jag har fått gjort likadant om jag bara hade gått i Kjelles skor, men t.o.m. han hade för små fötter den gången, så det var tur det var sommar då 😀
    Kortet är helt underbart!!! 🙂 Så himla fint!!! Det är jättegulligt med dom små fossingarna och den söta nallen!! Sååå sött!!! Måste nog kika in till Mia och titta på hennes alster lite senare. Vi hörs min vän. 🙂 Massor med kramar från Lena

  2. Pernol
    Apr 01, 2009 @ 17:20:47

    Jättegulligt kort!!!

  3. Mia
    Apr 01, 2009 @ 17:27:41

    Hej!

    Lifta mitt kort Du, bara roligt om jag inspirera andra så det tyckte jag bara var kul.
    Och ditt kort blev jättefint mottagarna kommer att bli jätteglada =)

    Hoppas inte magsjukan sprider sej …..och att Ni får vara pigga o krya!

    Japp jag bor 5km norr om Övik i Arnäsvall =)

    Ha det så gott i vårsolen!
    Kram//Mia

  4. Lene Kristensen
    Apr 01, 2009 @ 18:48:08

    Helt underbart kort, både färg och… ja allt! De kommer att bli förtjusta!
    Kramizar lene

  5. kerstin M
    Apr 07, 2009 @ 15:08:36

    Hej Susanne

    Jag var hos familjen Mogren och så det fantastikt vackra kort du gjort till William.

    Jag har läst på din blogg att du skadat foten, sådan otur.

    Vi kommer till Gullvik på lördag. Claes och Justine kommer på fredagkväll. Eftersom de ska åka med oss så kommer vi bara att vara i stugan på lördag och söndag. Lisa och Erik åker till Kalix så du får tyvärr inte se Prinsarna.

    GLAD PÅSK! Vi ses!
    /Kerstin M

Kommentera

