Utmaning!

För ett bra tag sedan fick jag den här roliga utmaningen av Lena och nu ska jag äntligen ta tag i den, bättre sent än aldrig! 😉

Regler: Det här är svårare än du tror!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Susanne

2. Ett ord på fyra bokstäver: Sola

3. Flicknamn: Sandra

4. Pojknamn: Sven

5. Yrke: Sjuksköterska

6. Färg: Syren

7. Klädesplagg: Skjorta

8. Mat: Stek

9. Sak i badrummet: Shampo

10. Plats/stad: Sala

11. En orsak att vara sen: Sovit för länge 

12. Något man skriker: Se upp!

13. Film: Sagan om ringen

14. Något man dricker: Saft

15. Band: Strix

16. Djur: Snok

17. Gatunamn: Storsandsvägen

18. Bil: Saab

19. Sång: So sick

20. Känd Person: Seal

Kopiera det här till din blogg och utmana 5 pers!

Jahapp, då ska jag utmana 5 stycken som får äran att göra den här roliga utmaningen och det får bli:

ÅsaCarinaIngerMiaElzie

Lycka till tjejer!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Carina W
    Apr 21, 2009 @ 08:00:18

    Det var inte en lätt utmaning du gett mig och jag som börjar mitt namn på C……..usch!!
    Men skall försöka mig på detta ändå!

    Ha,det gott!
    Kram

  2. Elzie
    Apr 21, 2009 @ 09:25:50

    Oj då! Får väl försöka mig på den här. Kanske blir det senare idag.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    PS! Ryggen känns lite bättre idag, tjoho!

  3. Lena B E
    Apr 22, 2009 @ 23:53:42

    Hi hi… klurigt va? 😀 Men den är rätt rolig att göra eller hur? När man läser ditt så ser det så lätt ut, men jag vet hur det var. Det stod ju helt still på hjärnkontoret!! Där måste dom ha gått hem för dan 😉 😆 Jag hoppas du är lite bättre i foten nu? och att du inte plågas av nackmigrän eller nått annat elände. Med mej är det ok, bara lite trött & otroligt seeeg. Jag får inte mycket gjort här hemma, fast det defenetivt skulle behövas. Du vet… alla katthår 😉 Pust! Dom är tamej sjutton överallt!! Alltså håren! inte katterna. Det får dom inte!! Hårda bud här!! 😉 Jag fick fikafrämmande idag av bl.a en 6 månaders liten kille, han är så himla gullig!! han vinkade för första gången överhuvudtaget å det gjorde han åt mej (känner mej lite stolt nu) 😆 Även swapkorten går på halvfart denna gång, jag har en ide, skar ut papperen men där tog det stopp! Det behövs nåt mer men kommer inte för allt i världen på nåt, men det löser väl sig hoppas jag. Ha det så jättebra, vi hörs nu ska jag glutta på tv´n en stund. Massor med kramar från Lena

  4. Mia
    Apr 25, 2009 @ 11:14:01

    Tack för utmaningen….men jag har nyss fått den så jag passar denna gången 😉

    Den var jätteroligt men var klutigare än jag först trodde…..en bra utmaning alltså =))))))))))

    Trevlig Helg !!
    Kram//Mia

Kommentera

