Vårtecken! :-)

                                                     HEJ PÅ ER!!!

                           tussilagon-0904221

Idag har det varit en alldeles vanlig dag med de vanliga rutinerna med att skjutsa och hämta barnen till och från deras bullhållplatser (7km enkel väg). Sonen är på prao den här veckan i en klädesbutik inne i stan och idag har han fått larma kläder, packa upp och prismärka. Han var jättetrött ikväll och han tycker att det är väldigt långa dagar (8.30-16.00) då han mest får stå stilla och göra sina sysslor och då kan ju i och för sig 2 timmar i sträck stående med att larma kläder kännas väldigt länge. Upplyste honom lite diskret om att så är det när man kommer ut i yrkeslivet senare och då har man oftast ännu längre dagar och kanske ett monotont arbete. ”Jaja, det är då det”, svarade han mig då.  Måtte de få vara barn några år till, livet blir snart fullt med ”måsten” ändå.

Så var det vårtecken jag egentligen skulle skriva om. 🙂 Igår när jag var ute på den sedvanliga vovvepromenaden med våra två ”sladdisar” så lyste det alldeles gult i ett dike som var fullt av Tussilago, underbart! Jag älskar dom blommorna då det är ett säkert tecken på att våren är i antågande! 🙂 Under påsken så anlände några flyttfåglar också, bl.a. koltrasten, svanarna, och bergfinken. Sen ett mindre roligt vårtecken för mig och delar av familjen, nämligen pollenallergin, har också börjat med sälgen som först ut. Sen kommer björken, olika gräsarter och gråbon senare under sommaren. Så nu kommer allergimedicinerna fram ur medicinskåpet igen efter att ha varit undangömda under vintern. Men då vet man ju iallafall med all säkerhet att våren är i antågande även om termometern inte vill visa det ännu och vindarna är iskalla och det känns som vinter fastän solen tittar fram emellanåt.

Hoppas att ni som bor i de södra regionerna av vårt avlånga land har varmare och skönare väder än vad vi har här uppe i Norrland! Men det har visst lovats bättre och varmare väder även här uppe till helgen, så det finns visst hopp om en vår här också, jippi!!! 🙂

Nu väntar sängen på mig så det är nog bäst att jag kryper dit och sover några timmar innan en ny dag gryr med de sedvanliga rutinerna igen och kanske morgondagen visar sig vara bättre än gårdagen, vi får se. 🙂 ♥♥♥

                                 ny-signatur3

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Apr 22, 2009 @ 02:03:27

    Ååååå vad underbart med tussilago!! Älskar dom blommorna också, just därför att de kommer med våren!! 🙂 Helt underbart är det med vår efter denna lååånga vinter. Natti natti även jag ska krypa ner i sänghalmen. 😉 Kramar från Lena

  2. Karina
    Apr 22, 2009 @ 09:06:31

    Hej min vän. Jag älskar också Tussiago. Dom är verkligen vackra. Som du sa, ett säkert vårtecken. Det är minsann inte lätt att vara barn på gränsen till vuxenstadiet. Men med er hjälp kommer han säkert att bli en riktigt duktig kille. Jag har ju 2 flickor som gått igenom detta stadie och dom är helt fantastiskt duktiga idag. Dom har eget boende och jobbar flera jobb bägge två. Man är riktigt stolt över dom. Den äldsta läser på lärarhögskolan samtidigt
    Du frågade om mina ATC kort. Jag har varit med i ett par swapar bla hade jag och Lena BE en miniswap då hon van en Tim Holtz stämpel. Jag har en pärm som jag sätter in dom i. En sådandär som barnen har sina samlarkort i. Den har jag altrat så att den blev lite mer personlig. Jag älskar verkligen att göra dessa små kort. Dom är väldigt bra som terapi när man tappat inspirationen och så blir man av med lite spillpapper. Om jag får en bit cardstock över från något projekt så skär jag till det 8,9cm gånger 6,4cm och så kan jag bara ta fram ett sådant kort när andan faller på. Oftast ligger ett litet kort framme på mitt skriv bord för om man håller på med något annat projekt och får någon dekoration eller liknande över kan man snabbt göra ett ATC.
    Om du vill och har lust kan du och jag byta ett par stycken. Om du vill det så kör vi utan dead line och tar den tid på oss vi behöver. Ingen stress.
    Nu ska jag trycka i mig lite frukost. Jag har tagit en ledig dag för att göra vid och städa i vårt uterum så att man kan börja sitta där ute. Det är mitt verkliga favoritställe. Jag lever nästan i det rummet hela sommaren. Ha en underbar dag. Kramar Karina

  3. Lena B E
    Apr 23, 2009 @ 14:04:43

    Hejsan trollet! Vilken underbar bukett du visar!! 😀 Tyvärr är det lite av tussilago här numera, vet inte om de är på utdöende här men det verkar så… så synd!! 😦 Du hann före mig in på en annan blogg, fast bara 5 minuter. Hoppas du är lite bättre i ryggen idag!! Sicken jä-la otur du hade!! 😦 Näää, tyvärr vann jag inget i helgen, hade i ärlighetens namn inte väntat mej det heller, men det var så roligt så bara det är vinst nog!! Har du varit med på någon mara nångång? Då vet du vad kul det är!! Detta var ju min första så jag visste inte vad som väntade, hade inte förberett mig alls! Men nästa gång vet jag ju, så då ska jag förbereda mig bättre!! 😉 Näpp nu ska jag uppdatera min blogg, gubben har åkt och köpt skor så det är bäst å passa på när han är borta. 😉 Massor med kramar till dig vännen från Lena

  4. Karina
    Apr 25, 2009 @ 00:47:59

    Hejsan vännen. Jag har putsat 2 fönster till i kväll. Oj vad jag har ont. Men det finns dom som har det värre så jag ska inte gnälla.
    Vad du är tramsig ang ATC. Du är en så fantastisk duktig scrappare så det fixar du lätt. Du kommer att tycka det är skit roligt när du väl sätter igång. Hojta till bara när du känner dig mogen.
    Måste försöka sova lite nu. Jag ska jobba hela helgen så jag behöver verkligen lite sömn. Ha en trevlig helg. Kramar Karina

  5. Lena B E
    Apr 25, 2009 @ 16:03:18

    Ooooo vilken gullig ängel-vovve du skaffat å med gloria också hi hi, jättesöt!! Nu vet jag varför jag är så hängig och seeeg, vårallergin! hm…attans 😦 det svider å irriterar i ögonen som bara den… blir du också trött och seg då? & allmänt skruttig? Något är på väg, du vet vad 😉 Här är det underbart väder, synd jag inte kan vara ute och njuta av det bara, ca 20 grader i skuggan, 😛 rena sommarn!! 😀 Såg årets första fiskmås förut idag, kul! 🙂 Inte för att dom är några favoriter 😉 men dom kommer ju med sommaren 🙂 Ha en fortsatt trevlig helg. Massor med kramar från Lena

Kommentera

