Ny header & NSBD! :-)

                                                  Hej på Er alla!

Nu, äntligen har jag fått till min egen header till blogen, är så glad att det äntligen blev av!:-) Har hållit på hela veckan med den och det har gått så trögt men igår släppte blocken och den blev äntligen färdig, JIPPIE!!!

Om ni inte vet det så är det NSBD eller NSD, alltså National ScrapBooking Day idag den 2 maj, så kul att vår underbara hobby också fått sig en egen dag, eller hur?!:-) I USA uppmärksammas den mycket, hur det är här i Sverige vet jag inte riktigt men på många amerikanska scrapsidor och blogar så har de tävlingar, utlottningar mm. Kika gärna in HÄR om ni vill och HÄR!

                                ny-signatur2

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Maj 02, 2009 @ 18:21:04

    Wow så underbar header du gjort!!! Helt underbara blommor och dekorationer du använt!! & ett ljuvligt blått papper i fantastiskt fin färg!! Vad är det för papper, eller har du färgat det själv? Jag älskar ju blått. 🙂
    Vad har du gjort den i för storlek? Jag har ju också tänkt göra en header någongång men är lite tveksam vilken storlek jag ska göra den i. 😉
    Tack för ditt trevliga samtal i torsdags, alltid lika kul att prata med dig vännen! 😀 Vilken tur att det ordnade sig med brasan nere vid sjön!! 🙂 Idag har vi haft ett otroligt väder, över 20 grader varmt så det har varit precis som en sommardag. Härligt!! men nu har björkarna slagit ut så dom är alldeles gröna! mindre roligt för oss med allergi 😉 fast det är åtminstone vackert!! Inte visste jag att det var en nationell SB dag, tack för att du talade om det!! Nu gäller det bara att försöka komma ihåg det också tills kommande år, inte helt lätt!! 😉 Nu ska jag ta och titta in på länkarna du tipsar om. Ha en trevlig lördagskväll, själv är jag ensam, gubben jobbar nätter så jag och katterna får titta på tv själva. Rättare sagt jag tittar & dom sover. 😆 Massor med kramar från din vän troll Lena 😉 🙂

  2. sussies
    Maj 02, 2009 @ 18:35:45

    Tack Lena! Jag blev faktiskt rätt så nöjd med den, fast allt syns ju bättre i verkligheten, bl.a de pyttesmå blingstenarna, glittret på kronbladen på rosen i mitten, färger mm. Har satt originalet på dörren till scrap/datarummet, blev jättefint. Tyvärr så vet jag inte vad det är för papper då jag köpt det i nedskuret 15×15″ storlek för länge sen. Men visst är det fint? Älskar också blått!!! 😉

    Ja det var verkligen tur att elden ändå var under kontroll, vi har så pass mycket lågvatten nu i havet så det är ca.5 m ner till vattenbrynet och dessutom så var det nästan vindstilla så inga vågor hade kunnat släcka det heller. Men jag var beredd med räfsa och vatten utifall det skulle ha behövts. 🙂
    Jag har anmält mig till en utlottning inne på SB.COM och en layout tävling där man ska scrappa nåt om sig själv. Det är vi ju dåliga på, eller hur?;-) Så det är nog bäst att jag sätter igång om jag ska hinna klart som den slow-scrapper jag är så!;-) 🙂
    Förresten, har du nån aning om vad PST-tid innebär för oss? (Pacific time) Skulle vara bra om man har några timmar tillgodo på det viset! 😉

  3. Lena B E
    Maj 02, 2009 @ 19:36:42

    Sorry har ingen aning 😦 Ja det vill jag lova att jag är dålig på!! 😉 Good luck!! And happy scrapping!! 😀

  4. Lene Kristensen
    Maj 02, 2009 @ 19:52:59

    Hej vännen! Så fint du gjort det här hos dig!
    Jag tror dig att vi missar de där små fina detaljerna för så är det ju tyvärr. Men din nya header är jättesnygg!
    Ska titta under dina länker!
    Ha en härlig kväll och en skön dag imorgon!
    Kram lene

  5. Carina W
    Maj 02, 2009 @ 22:23:16

    Jättefin header du skapat.Allt blev helt perfekt.
    Tycker jättemycket om spetsarna.

    Kram!

  6. Pernol
    Maj 03, 2009 @ 11:58:34

    Vilken jättesnygg header du har gjort!!! Tycker mycket om den. 😀 Att vi har en egen SB-dag! Inte dåligt! Ja, nu måste man bara komma ihåg den också. 😉
    Jag ska kika lite på dina länkar nu.
    Ha en härlig vecka!
    kramis
    Pernilla

  7. Lena B E
    Maj 03, 2009 @ 15:01:40

    Hej min vän! Jag hoppas du hann få din Lo klar till tävlingen igår?!! Hoppas verkligen det går bra för dig i tävlingen och att du vinner!! 🙂 1000 Kramar från Lena

  8. Marianne
    Maj 03, 2009 @ 21:37:10

    Hej!
    Hoppas allt är bra med er och att ni haft en trevlig valborg. Går det bra med juicen? Det är bara att hojta till när du behöver en ny nästa gång! Har beställt hem schampo & balsam (med Aloevera & Jojoba) som jag tänkte prova att bada katterna med, det är dags för vårbad och bort med gammal vinterpäls. Du får höra om resultatet sen (kanske något för vovvarna också). Vad kul att du gillade de virkade mattorna, de är fina som badrumsmattor, sängmattor eller dörrmattor (i den mindre storleken).
    Kram Marianne

Kommentera

