Layout till NSBD

Här är layouten som jag var med och tävlade  med i en av alla de fantastiska tävlingar på NSBD dagen på SB.COM. Naturligtvis så vann jag inget, brukar inte ha sån tur, men det var jätteskoj att överhuvudtaget vara med. Var inte med i fjol så det här var nytt för mig och det fick verkligen igång scrappandet hos mig och det är ju alltid kul, eller hur? 🙂

I just den här tävlingen så skulle man göra en layout om sig själv och kravet var ett foto av sig själv eller som jag gjort här, med min familj, huvudsaken var att man fanns med på fotot själv och det andra kravet var att ha med journaling och då om sig själv. Inte alls så lätt att göra nåt om sig själv så det var en utmaning i sig. Det här kortet har jag använt tidigare då jag älskar det för det är så sällan man får en chans att hela familjen är med på samma foto. Fotot är taget på våra barns kusins bröllop i Umeå i Augusti ifjol.

Har använt mig av en av de fantastiska overlays som snälla och gulliga Annica skurit ut åt mig. (Nu är de slut Annica 😉 ! ) Lindade ett band som jag hittat på Lagerhaus runt cirkeln och stämplade på en del av swirlarna med Stempelgledes fantastiska stämplar ur Grunge collection, även på den smala kanten ytterst på cirkeln. Då jag inte hittade nånstans att montera dit journalingen så skrev jag den helt sonika på swirlarna. Satte också dit några små svarta blingstenar på några av swirlarna. Swarowskistenar fick pryda alla fyra hörnen.

Titeln till layouten fick heta ”Växande kärlek” då jag känner att kärleken till familjen bara blir större och starkare i takt med att barnen växer och blir äldre. Den kärleken är så stor och övermäktig allt annat. ♥

                                                Växande kärlek…

 vaxande-karlek-layout-svart-m-vit-overlay2

         Hoppas att ni får en underbar vårdag alla goa tjejer som brukar kika in här!

                                  ny-signatur3

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Maj 04, 2009 @ 13:43:30

    Wow så vacker LO vännen!!! Jättesnygg med allt, blinget, swirlar, bandet och den fina overlayen!! 🙂 Supersnyggt med blinget i hörnen!! Får man ”stjäla” den idéen? 😉
    Här är det perfekt pysselväder idag, regnet öser ner! Massor med kramar från Lena

  2. Pernol
    Maj 04, 2009 @ 17:10:10

    Supersnygg LO!!! 😀 Kul att se er alla på fotot! Snyggt med grått, vitt och svart!
    kramis
    Pernilla

  3. Annica H
    Maj 04, 2009 @ 22:20:15

    Wow, wow, wow!!!
    SÅ snyggt det blev! Jag är faktisk förvånad att du inte fick pris för den! Är de sydskadade i juryn eller? 😉
    Din header är åxå jättefin! Har lite dåligt samvete för att jag har varit så ”off” på sistone… Inte direkt någon bra support…
    Det är tur att du får till allting ändå! 🙂
    Om du behöver några fler overlays vet du var det finns!
    Kanske vi ses imorgon?
    Kram Annica H

  4. Lena B E
    Maj 05, 2009 @ 13:02:52

    Hej vännen! Du köpte väl några scraptidningar i S-vall? Vilka? är det någon som är speciellt bra? någon du kan rekomendera mej? Vem/vilka tycker du är bäst? Mycket frågor!!! he he 😉 Jag beställde ju två på nätet, ”cardmaking & papercraft” & ”simply cards & papercraft” så dom har jag. Förresten… vet du hur lång tid det tar innan ett nytt nummer finns att köpa här? den ena av tidningarna jag köpte, har kommit ut med ett nytt nummer i england, men finns inte här än verkar det som… men det kommer väl 🙂 Massor med kramar från Lena

  5. Busan
    Maj 05, 2009 @ 18:06:18

    Detta är väldigt fint!!! Ser helt annorlunda ut mot andra LO:s jag sett och jag gillade den jättemycket. WOW!!! Kramar Busan

  6. Karina
    Maj 06, 2009 @ 11:22:32

    Hej min vän. Du borde ha vunnit med denna. Domarna måste ha varit blinda. I min bok är du en vinnare allafall.
    Vad kul det är att ni har pyssel träffar. Jag har ingen att pyssla med här omkring. Tur att jag har er iallafall. Du ska veta att ni betyder allt för mig och min hobby. Hoppas att du mår lite bättre nu din stackare. Jag sänder dig positiva tankar hela dagen idag. Nu ska jag kila iväg till jobb. Ha en bra dag. Kramar Karina

  7. Lene Kristensen
    Maj 06, 2009 @ 17:22:23

    Ååååh så ljuvligt vacker! håller med Annica, du borde verkligen ha vunnit!
    Hur har du gjort overlayen?
    Må gott min vän!
    kram Lene

  8. Lena B E
    Maj 06, 2009 @ 18:52:44

    Ja jag håller med så klart!! Självklart skulle du ha vunnit!! 😀 Vad kul att vara på pysselträff, hoppas du hade roligt!! Så synd med nacken!! 😦 Hoppas det går över fort denna gång iaf. 😉 Hoppas kan man ju alltid eller hur? 🙂 Nu är breven postade och är snart på väg åt ditt håll, så håll utkik efter två med stämplade fjärilar på.
    Massor med kramar från Lena

  9. Ulrika
    Maj 06, 2009 @ 20:45:30

    Vilken otroligt härlig LO! Du har verkligen fått till det med bandet som du virat runt cirkeln och svirlsen som sticker ut från den och går in i fotot …

    … och tack för din gulliga kommentar i min blogg!

Kommentera

