Födelsedag & blogcandy

                                           Hej mina vänner!

Är en lugn dag idag med lite så där halvtrist väder och kallt, inte alls som i helgen med 27 graders värme och strålande sol. Ganska skönt i och för sig med lite svalare och lite regn för då blir det inte lika kliigt i ögonen och heshet med snuva av gräset som blommar för fullt nu. Har nyss hämtat barnen vid busshållplatsen (16.00) och nu är det inte lika tyst som det varit större delen av dan. Brukar tycka att det är ganska skönt och avkopplande att få vara ensam några timmar över dan, men inte idag. Maken arbetar och är på kurs så honom får jag inte se mycket av idag, tyvärr. Så det blir en lugn födelsedag idag, ganska skönt det också faktiskt. Hade tänkt gå på scrapföreningens månadsträff ikväll men nu känner jag att jag inte orkar det, så det får vara den här gången. Skönt att bara vara hemma och mysa med barnen och småvovvarna också och bara ”vara”, eller hur? Blir nog lite scrappat ikväll ändå utan scrapträffen, håller på att göra kopior ur mina föräldrars gamla fotoalbum och det är så roligt, så just nu gör jag en layout om min gammelmormor, Agnes. Hon är så fin på det svartvita fotot och det är riktigt kul att använda svartvita foton då det ger en större frihet att välja färgerna man vill ha. Den här kommer att gå i vintagestil, troligen så blir den färdig ikväll eller imorrn så ni får se den.

Innan maken åkte iväg i förmiddags så fick jag min present av honom och det var nåt jag önskat mig sedan jag såg den och provade den på Örnexpo mässan, blev jätteglad när jag öppnade paketet!!! 🙂

                             Här är en bild av den; Hook of Sweden

                             Hook of Sweden (present av T)

Man använder den för att trycka på ömma punkter i ryggen,  akupressur. Jättebra om man inte har nån som kan hjälpa en att trycka på dessa punkter då du kan använda den själv, som visas i broschyren ovan. Perfekt för mig med fibromyalgi.

Har även börjat använda en spikmatta som jag använder nästan varje dag. Den ökar blodgenomströmningen i kroppen och gör att man blir mer avslappnad.

 

                  Spikmatta   

                  spikmatta, närbild

 

De här fina scrappappren fick jag av dottern idag.:-)  Visst är de fina?!

                  Papper i present från Elin  

                  papper i present från Elin, närbild

 

Fick ett presentkort på Scraphuset av sonen. 🙂

                  Presentkort (Grisen i säcken) på scraphuset av T och A

 

Verkar som familjen vet precis vad jag önskar mig, eller hur?!! 😉

 

Den här fina blogcandyn hittade jag idag hos en av mina amerikanska vänner på sb.com. Du hittar det HÄR!

Tyvärr så kan jag inte visa er nån bild på hennes fina blogcandy då det inte går att få fram filen för fotot, ledsen för det! Men klicka gärna på länken (för den fungerar, hehe) så kommer ni till henne och kan kika på candyt där istället.

Kramisar/Susanne

 

13 kommentarer (+lägga till din?)

  1. carola
    Jun 03, 2009 @ 07:49:04

    Grattis 🙂
    Och tack för fin kommentar på min blog!
    // Mvh Carola

  2. Lene Kristensen
    Jun 03, 2009 @ 08:50:15

    hejsan vännen!
    Va mycket du har fått!
    Spikmattan låter häftigt! Min svärdotter använder den också, men jag är för feg!
    Hoppas allt är bra med dig!?
    Ha en skön dag och var rädd om dig!
    Kramizar från Lene

  3. Lena B E
    Jun 03, 2009 @ 12:31:30

    Hej min kära trollvän! 🙂 Vilka fina presenter du fått!! Papperen är superfina och presentkortet är toppenbra!! 😀 Men… spikmattan! Hua! Den ser barbarisk ut, tycker då jag!! 😆 Här har vi också mulet, blåsigt å kyligt!! Men inget regn än så länge. Kanske kommer det med. 😉 Hoppas allt är bra med dig?! Massor med kramar från Lena trollet 😉

  4. Pernol
    Jun 03, 2009 @ 15:01:11

    Grattis! Vilka finfina presenter du har fått!!! Papperena var ju jättefina och presentkortet är ju bara sååå bra att ha!

    Ha det bäst!
    kramis Pernilla

  5. Lilla pyssel Inger
    Jun 03, 2009 @ 15:56:36

    Ja må hon leva jag må hon leva ett JÄTTESTORT GRATTIS på födelsedagen min vän:) Hoppas att du får en TOPPEN dag, ser att den har börjat bra med riktigt fina presenter:) Det är på gång en liten present till dig från mig också men den kommer tyvärr lite sent. Hoppas det är ok. Tänker massor massor på dig och önskar dig allt gott. Stora värma kramis från din lilla vän pyssel Inger:)

  6. Marianne
    Jun 03, 2009 @ 20:01:08

    Hejsan!
    Vilken smart grej du fick av T! Hoppas att du hade en bra födelsedag igår! Du får gärna gå in och rösta på Amos & Moses på http://www.kattsajten.se för jag har lagt ut bilder på dem där. Kram Syrran

  7. Annica H
    Jun 03, 2009 @ 20:48:02

    Ett stort, stort grattis i efterskott! Jag förstod att du var hemma och firade igår! 🙂
    Kram Annica H

  8. Charlotta Brantehag
    Jun 03, 2009 @ 23:37:48

    Hej Sussi! Av en händelse fick jag se att du skrivit om min krok, jag blev så glad. Jag tänkte höra med dig om jag får lägga ut det du har skrivit om kroken även namn och bild på dig på min web-shop, så fler får se hur bra och nöjd kunderna blir.

    Jag kommer mycket väl ihåg både dig och din man.

    Hoppas allt är bra med dig och din familj

    Kram Charlotta

  9. Elzie
    Jun 05, 2009 @ 07:37:15

    Hej du!
    Vill bara meddela damen att du VISST är med på min länksida! Om du scrollar neråt så hittar du en ny rad där det står något om handarbete, (kommer inte ihåg benämningen just nu) och på DEN är du med, hi, hi. Var tvungen att blanda upp det lite. Så du är inte bortglömd om du trodde det.

    Men jag tror du har fått en sak om bakfoten. Jag bor inte i Skåne utan i mitten av Småland. Lätt att ta fel, jag vet, har samma problem när det gäller norr.

    Hoppas du och familjen får en skön nationaldag. Här ska det firas jämn födelsedag och jag fick baka lite till den igår. Man får ju ställa upp för gubben lite, hi, hi.
    Kram Elzie

  10. Marianne
    Jun 05, 2009 @ 22:34:07

    God kväll!
    Vad kul att du gillar de virkade mattorna, jag virkar på beställning om du är intresserad, för då kan man själv bestämma storlek och färg! Förresten visst är det bra med en spikmatta? Har också en (fast i tyg), apropå, det så tror jag att jag ska gå och leka fakir en stund! Sköt om dig!

    ”Godnatt”kram från Marianne

  11. Lena B E
    Jun 06, 2009 @ 21:15:54

    Hejsan min goa vän! 🙂 Hur är det med dig, var ett tag sen jag hörde nåt… du är väl inte dålig? Orolig förstår du! Men du kanske har fullt upp med skolavslutningar och annat. Brrr vilken sk-tväder det är!!
    Känns som rena rama hösten ute. 😦
    Kom mitt mail fram? som jag skickade den andra? Har du sett vilken fart det tagit inne på forumet, det har verkligen kommit igång bra där.
    Vad har du för förvaring åt dina stämplar? Jag vill ha lite tips på lite olika bra lösningar. 😉 Har fått några tips inne på forumet, men det kan aldrig bli för många. 😆 Ha det så bra & ha en trevlig kväll. Kramar från Lena

  12. Björn W
    Jun 08, 2009 @ 20:53:23

    Grattis i efterskott! Du känner mitt minne, ett såll med extra stora hål.

    Björn

  13. Karina
    Jun 09, 2009 @ 10:16:51

    Hej vännen. GRATTIS Hoppas att du fick en fin dag. TACK för din omtänksama komentar i min blogg. Jag blir så glad men jag skäms så för att jag inte hälsar på så ofta.
    Vad vacker din dotter är. COOL frisyr. Tar nog en evighet att reda ut sen. Nu ska jag iväg och jobba. Jag har verkligen kopplat av så mycket jag kan för att ha det som jag hade det ett tag var inte roligt.
    Många Kramar Karina

Kommentera

