Vintage layout…

                                          Hej alla vänner!

Jaha, då sitter man här alldeles allena… en lördagkväll… ja, vad är en bal på slottet…!?

Här i stan firas studenten med pompa och ståt, både igår och ikväll med bal på slottet… jaja, inte slottet men såväl på Stadshotellet. En väninnas dotter har tagit studenten och är i detta nu…ja, på balen… drömmer mig bort… suck, men vad är en bal på slottet…!?

Vår dotter tar sin student om två år och hon längtar verkligen till dess… att få gå på bal!!!

På min tid så var det bara de 3-åriga linjerna som fick ta studenten, vi som gick 2-årig gymnasielinje hade inte det privilegiet. Kanske tack och lov för det, tänk er vad dyrt det skulle blivit med tre tjejer som tar studenten!!! Vi är ju tre systrar! Det är inte klokt vad det kostar pengar med allt runt i kring studenten… frisören, tre klänningar, skor, mat, transport, fotografering, jaja, jag har säkert glömt nånting. Bäst att börja spara nu om man ska ha fått ihop lagom tills det är dotterns tur om två år och två år senare är det sonens tur och det är inte så mycket billigare för killarna heller nu för tiden med kostym mm. som kommer kring.

Ikväll jobbar maken och barnen har rymt sin kos, nja fullt så illa är det inte men de är borta hos sina vänner tills imorrn så jag får sysselsätta mig själv ikväll och det är nog inga problem… när man kan SCRAPPA!!!! Räddaren i nöden för en sysslolös kväll, eller hur!?

Har precis gjort färdigt en layout i vintage stil med ett foto på min kära gammelmormor, Agnes. Är inne i en period nu där jag mest bara vill scrappa gamla foton, och helst då svart/vita förstås. Älskar dessa gamla foton, de har så mycket att säga och en massa gamla minnen dyker upp. Visst har vi en underbar hobby!?

                                         Gammelmormor Agnes

 Layout, ihopsatt på Agnes, gammelmormor

Vet att det inte syns så bra men jag har använt en silverglitterpenna på de distressade kanterna, runt fotomattan och på rosen. Den svarta blomman i övre högra hörnet har jag gjort själv efter en tutorial inne på sb.com, har gjort några fler också i olika färger. Blir som bekant inte heller perfekt färgåtergivning när man skannar layouter eller kort som är lite ”bulliga”. Som ni ser så är ju inte fotot så bra med skuggor och lite fel färg på bl.a hennes klänning, hoppas att ni ändå kan se vad jag gjort! 😉

                               Ny signatur

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Jun 14, 2009 @ 07:39:49

    Hur fint som helst!!! Läckert med svart/vitt foto! Ja, tur att man gått ut gymnasiet redan säger jag bara! Det har blivit lite för upptrissat med studenten är min mening. Dyrt måste det som sagt också bli! Men det är ju ett minne för livet!
    Är det bra med dig?

    kramis Pernilla

  2. Lena J
    Jun 14, 2009 @ 08:47:32

    Åhh vilken vacker LO du har gjort. Fantastiskt fin. Jag älskar stilen, så fint dekorerat. Ha en bra söndag. Kram Lena

  3. Lene Kristensen
    Jun 14, 2009 @ 09:21:30

    Den är jättefin min vän!
    kram lene

  4. Carina
    Jun 15, 2009 @ 19:34:59

    Hej!
    Måste tacka för dina fina kommentarer hos mig,det värmer så gott!
    Mycket nytt och fint att titta på hos dig men Lo,n på gammalmormor är något alldeles x-
    tra.Superfin ,helt i min smak.

  5. Lena B E
    Jun 16, 2009 @ 00:23:44

    Åh så vackert vännen!! Vilken kanonfin Lo du gjort!! Å nostalgisk blir man också när man ser radion hon har bakom ryggen, en sån hade vi med i mitt föräldrahem. Jag gissar att den var efter farfar. Kramar från Lena

Kommentera

