Grattiskort & baby! :-)

                                                    HEJ PÅ ER!

Vilket underbart härligt väder vi fick till slut! 🙂 Man vill vara inne så lite som möjligt på dagarna, bara vara ute och njuta av solen och värmen. 🙂 Termometern visade på 22 grader i morse när jag klev upp, helt underbart! Första dagen på stranden idag tillsammans med sonen. Tyvärr så var dottern på sitt sommarjobb i köket på ett sjukhem, men hon fick njuta en stund av solen på lunchen iallafall. 🙂

Tidigare ikväll hann jag med att göra ett gratulationskort till min italienska väninna som bor nedanför oss sommartid, hon fyller nämligen år imorrn, Grattis Mona!!! 🙂 Jag som är en slowscrapper i stora mått gjorde detta kort på ”bara” en timme, rekord för mig alltså! 🙂 Hittade en skiss, men kan absolut inte komma på var jag hittade den, känner någon igen den så får ni gärna tala om det för mig så jag kan lägga in det här.

Den här veckan har grannen sin dotter med liten babypojke här från Luxemburg och ikväll var vi ned till henne för att gratulera i förskott eftersom hon inte ska vara hemma imorrn och samtidigt fick jag se det lilla underverket på 5½ månad, lilla Matteo, hennes andra barnbarn, men guuuu vilken gullig och charmig liten pojke!!! Knubbiga små kinder, ben och armar och inte ett dugg blyg. Han bara skrattade och jollrade så fort man tittade på honom! Ett riktigt litet charmtroll med stora bruna ögon och mörkt hår!!! 🙂 Förra sommaren var dock mörk för henne och hennes familj då hennes allra första barnbarn, lilla underbara Martina helt plötsligt gick bort i plötslig spädbarnsdöd, bara fyra månader gammal. Detta lilla charmtroll som jag fick träffa ikväll var riktigt efterlängtad och lik sin änglastorasyster!

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på fotona! Har krånglat med detta inlägg sen i torsdags då det var tänkt att jag skulle publicera det, suck, men ibland är det så att allting bara krånglar…

                                            Grattiskort till Mona

Grattiskort till Mona, framsidan, juni-09

Grattiskort till Mona, insidan, juni-09

                                      Lilla söta Matteo, snart 6 månader

Mona´s barnbarn, lilla Matteo med morfar Bruno i bakgrunden Mona´s barnbarn, lilla Matteomed mamma Alexandra

                               Mona´s barnbarn, lilla Matteo, närbild

Visst är han ett riktigt litet charmtroll?! 🙂 En sådan liten going kan man ju bara inte låta bli att falla för, eller hur? Inte jag iallafall som älskar bebisar!!! 🙂



3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Jun 28, 2009 @ 09:15:35

    Tack snälla goa Sussie för dina ord!!! Det värmer så att veta att man inte är ensam om detta och att man faktiskt kan bli så här dålig av ”bara” fibro och migrän… du vet ju själv hur olika det kan slå och hur det kan variera. Är så ledsen att du är så dålig själv och jag ska sätta mig och läsa om dina kramper du hade när orken kommer tillbaka. Kramperna blir i hela kroppen på mig och talet ger sig då också men allt tyder på att det är som jag tröttar ut mig fullständigt. Jag känner mig inte så trött som min kropp är… och jag som trodde jag lärt mig mina gränser *rodnar*. Har ju haft detta också i ca 20 år nu som dig… och min man har ju också haft det ungefär lika länge men han är tack och lov betydligt bättre än mig just nu än om han inte heller kan jobba.
    Lovar återkomma när jag läst hur dina kramper för är ju så ovanligt. Vad fick du för svar av sjukvården på att du skulle göra mot dina kramper?
    Var på Kolmården igår – en sån dunder-grej som vi inte gjort på många år men som vi längtat efter. Hyrde bil och åkte. Blir ju jättedyrt men det var vår semester för i år och djuren var helt underbara. Däremot blev vi lite besvikna på maten så hade vi vetat det blivit sämre hade vi nog försökt ta med egen mat. Vi är så slut idag och ska bara lämna hyrbilen… tar nu ett bra tag innan vi hämtat oss men hoppas det går bättre i den värmen som är nu och i vilket fall… dagen var fantastisk!!! 🙂
    Kortet du gjort är så fint – både papperna och blommorna och kompositionen. Hoppas det är okej jag lånar mallen… för ska försöka göra ett kort i nästa vecka och jag är också en sån långsam-scrappare men brukar gå lite fortare när jag har en mall att gå efter har jag märkt!
    Tack igen för dina värmande ord – försöker verkligen nu hela tiden sätta mina gränser och göra det jag känner att jag vill och orkar med också och inte bara tänka på andra.
    Massor med sommar-kramar till dig och krya på dig!!! Busan

  2. Annica
    Jun 28, 2009 @ 19:04:56

    Vilket härligt kort! Det är skönt att veta att det finns fler ”snigelscrappare” där ute! 😉
    Underbart gullig liten gosse åxå!
    Hoppas att du har det skönt i sommarvärmen.

    Kram Annica

  3. Lena B E
    Jul 03, 2009 @ 18:45:31

    Så fint kort du gjort!! 🙂 Meeen du… 😉 vilken liten söt charmknutte!! Vilken goding!! 😀 Söt som socker är han också!! 😉 🙂 Kramizar Lena

Kommentera

