Sjuk! :-(

Hej på Er!

Jaha, då åkte man dit ändå då! När vi var hos syrran på semestern så var hennes son sjuk i Mycoplasma, en besvärlig lunginflammation och vi hoppades på att han inte smittade då han varit dålig i nästan 2 veckor. Men natten mot fredag fick jag fruktansvärd frossa och värk (mer värk) i kroppen men hade inte en tanke på att det kunde vara det, trodde bara att jag var helt slut efter semestern. Men icke sa Nicke, vaknade tidigt i morse, het med frossa och slemmiga lungor och en feber på 38.7 grader så det var bara upp och stoppa i mig alvedon mm. och dricka massor, är så infernaliskt törstig och sugen på sötsaker! Ska snart gå och lägga mig igen då resten av familjen ännu sover. Måste nog ringa vårdcentralen imorrn för att få antibiotika, det fick syrrans son och blev genast mycket piggare.

Jag lovade i förra inlägget att bjuda på lite foton från semestern men just nu finns ingen ork kvar till det så det får bli lite sporadiskt som jag kommer att lägga ut fotona. Kanske senare idag om jag mår lite bättre eller imorrn, vi får se hur det blir.

Mitt bekymmer är bara att jag har så mycket scrapprojekt inplanerat som jag måste få klart snart. Bl.a receptkorten till blogswapen med deadline den sista, vet inte hur jag ska orka det, suck! Dessutom en bröllopskub som ska vara klar till i början av Augusti och sen ett minnesalbum till min goda vän och granne, Mona, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Att hon förlorade sitt första barnbarn i plötslig spädbarnsdöd, lilla Martina, endast 4 månader gammal. Jaja, på nåt vis så ska det väl lösa sig men just nu känns det som att bestiga Mount Everest!!!

Ta hand om er alla och njut av det vackra sommarvädret! Själv så ska jag gå och bädda ner mig i sängen igen, orkar inte mer nu. 😦

Stora kramar från Susanne

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Inger
    Jul 19, 2009 @ 12:44:45

    Hej på dig underbara Sussie:) Vad tokit att du blivet sjuk är jätteledsen för din skuld och hoppas att du snart ska krya på dig igen jag håller tummarna:) Vad roligt att du har fått varit och hälsat på hos Lena forstår att ni måste ha haft de kanon roligt. Om allt vill sig väl så får jag också snart besök av vår underbara Lene det ända bekymmer jag har är att dom ringer in mig för operajon just när hon ska komma men vi håller tummarna för att det inte blir så! Det var mycket mycket länge sen jag hörde av mig till dig och du ska veta att jag har riktigt dåligt samvete för det och tänker ofta på dig! Är så himla GLAD och TACKSAM för dina underbara, goa och fina kommentarer hos mig och även om jag inte har hört av mig till dig så skriver du hos mig i alla fall. Du är vad man kallar en riktig vän Sussie och jag är så GLAD att du är min vän ska du veta. Jag pysslar lite då och då och uppdaterar bloggen eller så gör min dotter det åt mig men att sitta och blogga runt har varit jobbigt då jag har känt mig ledsen och deppig. Att ha värk och inte kunna göra och orka med det man vill, att hela tiden gå och vänta på operajon och inte veta när det blir av och sen en himla massa problem med försäkringskassan å försäkringsbolaget allt detta tar till slut ut sin rätt och sätter sina spår. Sen så har dom kommit på att dom efter två år nu även misstänker att jag har fått nerv skador så efter först två år så fick jag en remiss och har varit i Eskilstuna på en stor nerv undersökning. Vet inte en hur det blev då min läkare som har fått svaret har semester till augusti. Det har liksom hela tiden blivet flera och flera problem istället för att problemen löser sig efter som. Sen så blev det så himla mycket tjafs med min arbetsgiver som jag har arbetat hos i elva år som tyckte att min sjukskrivning drog ut på tiden så det slutade med att jag sa upp mig själv för att jag orkar helt enkelt inte med flera saker nu! Jag vill koncentrera mig på mig själv och bli så bra det bara går det är det som är viktigast allt annat får vara nu! Förlåt min vän att det blev ett tokigt / deppigt inlägg från mig men kände att du är en så himla god vän så ville förklara så att du visste varför jag inte har hört av mig! Tycker så mycket om dig ska du veta och tänker massor på dig. Önskar att du får bli bra och njuta ut av resten av sommaren. Massor med kramis från din lilla vän Inger:)

  2. Lena B E
    Jul 19, 2009 @ 17:28:20

    Krya på dig nu vännen! Så himla trist att du blivit sjuk!! 😦
    När du orkar så finns det2 awarder att hämta i min blogg. Kramar från Lena

  3. Lena J
    Jul 19, 2009 @ 21:35:36

    Även jag vill säga,krya på dig. Kram från Lena J

  4. TesaB
    Jul 20, 2009 @ 09:18:32

    Men fy och usch! Räcker väl med det du har i vanliga fall kan man tycka. Hoppas att du får den hjälp du behöver och att du kryar på dig riktigt snart! Vad gäller alla ”måsten” så måste du också komma ihåg att du gör det här för att det är en hobby och ska vara något som ger, inte något som tar. Kan du få dispens i swappen? Hoppa över? Man brukar ju vara överseende när något händer och man meddelar det. Kanske?

    Stor kram till dig från Tesa

  5. Pernol
    Jul 20, 2009 @ 20:39:13

    Stackars dig!!! Inte nog med dina vanliga plågor och så lunginflammation ovanpå det! Fy usch och blä! Det är klart att vi skjuter upp deadline på swappen! Krya på dig !!!!

    Massor av kramar från Pernilla

  6. Busan
    Jul 20, 2009 @ 21:36:32

    Krya på dig!!! De där baskeluskerna är verkligen inte att leka med och jag förstår att du mår jättedåligt i dina ”vanliga” sjukdomar också utöver infektionen… så brukar det alltid vara här i alla fall så tänker på dig och hoppas du fick medicin idag så du snart mår bättre igen.
    Var rädd om dig och krya på dig så gott du bara kan. Styrke-kramar till dig!!!!

  7. Lene Kristensen
    Jul 20, 2009 @ 22:14:03

    Ush då, inte kul alls att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snart vännen!
    Kul att du haft en så trevlig semester, skönt att tänka på när man ligger där och skroter!
    Ta det nu lugnt och var rädd om dig!
    massar av kramar från lene

  8. Lisa-olsi
    Jul 21, 2009 @ 11:39:40

    Låter inte kul det där.
    Hoppas du kryar på dig fort.
    Kram!
    Lisa

Kommentera

