Lite piggare & Awards…

Hej på Er alla goa vänner!

Vill börja med att TACKA Er alla som lämnat krya på -hälsningar här och i privata mail nu när jag varit så sjuk!!! Det har betytt och betyder fortfarande så himla mycket och värmer mitt hjärta att veta att det finns så många därute som bryr sig och tänker på en, trodde inte att det skulle vara så många, men återigen; TACK SNÄLLA NI!!!!!!!!

TACK också snälla och alltid så underbart goa LENA för de enormt fina och söta awarderna! De betyder oerhört mycket för mig att få dem av dig, det hoppas jag du vet vännen!!!

AWARD~från Lena.jpg söta nallar AWARD från Lena.jpg kreativ blogger

Nu ska man  skicka Kreativ Blogger-awarden vidare till 7 personer och det är ju alltid lika svårt då jag älskar att besöka alla mina vänners bloggar och alla är lika duktiga och kreativa på olika vis, så svårt. Men den här gången får det bli dessa:

Annica ~ vännen, jag vet att du inte tycker att du förtjänar att få awarder men jag tycker det och just den här awarden förtjänar du extra mycket då du är den, i mitt tycke, den mest kreativa scrappare jag nånsin träffat med en blogg med mycket varierande och inspirerande scrapinnehåll!

Busan ~ en härlig tjej med en kreativ blogg!

Carina ~ en mycket kreativ scrappare som gör enormt fina kort och egna stämplar!

Inger ~ ännu en mycket kreativ scrappare som gör mycket intressanta, vackra och välgjorda och inspirerande alster, både altrat och kort!

Karina ~ en härlig och kreativ tjej!

Lena ~ naturligtvis så ger jag denna award tillbaka till dig vännen då jag älskar att besöka din blogg med mycket kreativt, intressant och varierande innehåll! TACK för de bägge jättefina awarderna och naturligtvis så får du den andra söta awarden också tillbaka från mig!

Lene ~ en tjej med en mycket kreativ och inspirerande blogg!

Mysmumlan ~ ännu en mycket kreativ tjej med underbara alster och mycket annat intressant innehåll i sin blogg!

Pernilla ~ en tjej med mycket kreativitet med en mycket inspirerande  och varierande blogg!

Tesa ~ också en mycket kreativ och härlig tjej med en underbar blogg!

Åsa ~ en tjej med stor kreativitet angående kortskapande!

Självklart så vill jag ge den söta nalle awarden till samtliga tjejer också!

Var till vårdcentralen i måndags och läkaren ville ha en snabbsänka och en lungrtg. Snabbsänkan gick i tak, både jag, läkaren och hans kandidat blev smått chockade, då sänkan mäter till 160, så måste jag ha haft det minst, eller högre! Resultatet av rtg. visade infiltrat på hela vänstra sidan och det stämmer för vid varje andetag så fullkomligt bubblade det i lungan, äcklig känsla! Hade även den dagen nästan 40 grader feber men klarade med nöd och näppe av att gå från VC utomhus till rtg., en sträcka på ca. 350 m enkel väg och sen tillbaka till VC igen. Men, det var inte en dans på rosor vill jag lova, utan det blev en promenad på liv och död kändes det som, kippandes efter luft, brottandes med illamående pga. den höga febern och ansträngningen av att överhuvudtaget vara uppe ur sängen och hemifrån. Jag säger då det, tur det fanns en bänk utplacerad ca. var 50:e meter och som jag fullkomligt slängde mig över, annars hade jag nog inte överlevt, så kändes det, åtminstone då! En resa som tog över 3 timmar innan jag landade hemma igen… och i badrummet så klart, tillsammans med illamåendet jag kämpat med över 3 timmar. Naturligtvis så kunde inte kroppen stå emot det när jag satt på rtg. och väntade på min tur så även den toan fick ett inte alltför trevligt sällskap av mig, kan man säga, hehe!!! Även väntrummet in till läkaren fick ett lika icke-trevligt besök av mig efter att läkaren gett mig två Alvedon. Efter det så strejkade mina ben och kropp totalt när gubben skulle hämta mig, kunde inte gå en meter så han fick vackert hämta en rullstol och rulla mig ut till bilen och väl hemma så fanns ju ingen rullstol att tillgå och inte kunde jag begära att gubben skulle bära den här klumpedunsan till fru uppför vår gång och trapp och sen in i huset heller, då hade vi varit två invalider i familjen! Nä, den promenaden tog väl sisådär nästan 10 minuter innan jag var inne igen för att till slut landa i badrummet där jag sen förskansade mig resten av dagen och kvällen.

Min diagnos blev Mycoplasma lunginflammation och jag fick utskrivet antibiotika så redan dan efter, i tisdags, så var jag äntligen feberfri!!! Så nu har jag sakta men säkert, dag efter dag kommit närmare ett någorlunda ”normalt” liv utan den fruktansvärda muskelsmärta som satt i varenda muskelcell i kroppen då jag var som sämst.  Nu får jag dras med den gamla ”vanliga” muskelvärken igen, men gu så skönt det är att ha ”bara” den igen! Fast allting är ju relativt förstås, naturligtvis så skulle det ju vara som att vinna högsta vinsten på lotteri om den också kunde vara så snäll att försvinna ur mitt liv, men den dagen är nog en utopi, åtminstone för min del, innan forskarna hittat en lösning på FMS eller ett botemedel, eller ett effektivt och skräddarsytt läkemedel för enbart FMS.

TACK för att ni orkade läsa allt om min eländiga tycka-synd-om-situation den senaste veckan! Men framöver ska det bli roligare inlägg, det lovar jag säkert, bl.a. om vad vi gjorde mer på semestern (bortsett då från att bli smittade av elaka virusar) och lite bilder på vad härliga och roliga Lena och jag gjorde för skojs när vi träffades hemma hos henne i hennes ”lilla by”. *LOL*

STOR KRAM på Er alla vänner och försök håll Er borta från elaka virusmonster!!! 😉

Susanne

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Carina
    Jul 24, 2009 @ 06:42:40

    Hej!
    Tackar ödmjukast för de bägge awarderna blev sååå glad!
    Hoppas innerligt att du nu mår lite bättre och att inga virusar besöker dig på läääänge!!

    Ha,det så gott du kan!
    Kram!

  2. Lena B E
    Jul 24, 2009 @ 07:59:00

    Åh så skönt att du är på bättringsvägen!! 🙂 Så synd att du skulle bli smittad av gossen. 😦
    Tack för dina fina ord om Mickey! 🙂 Lo´n om honom är klar, men det känns som jag vill ha dit nåt mer, men vart ska det få plats?? 😉 Jag vill ju ha så mycket på den, men det går helt enkelt inte. Idag fullkomligt vräker regnet ner här!! 😦 Så tråkigt så, och vi som ska åka till S-vall eller snarare Birsta. Har värk som sjutton pga. vädret, men vi får väl ta det lugnt och fika ofta. (kaffe och alvedon) 😉 Ska göra ett besök hos Panduro och se om det finns nåt kvar av rean, kan ju alltid hitta nåt fint och användbart hoppas jag. Kul ska det bli iaf. 🙂 TACK så jättemycket för att du ger awarderna tillbaka till mej!! Blir så glad!! 😀 Nu ska jag dricka lite mera kaffe innan jag ska göra mej i ordning. Har äntligen hittat Annikas ”adress på nätet” http://www.singsnap.com hoppas du minns hennes nickname?! Ha det så bra och krya på dig ordentligt nu vännen!
    Massor med kramar från Lena

  3. Åsa/asamia
    Jul 24, 2009 @ 10:34:38

    Tack för den fina awarden!
    Läser med sorg ditt inlägg, usch vad jobbigt! Jag kan inte förstå att man skickar iväg en patient gående när hon har en så hög sänka, de borde gett er en rullstol åtminstone. Sen att skicka hem dig med den höga sänkan – du bode väl blivit inlagd för observation tills febern gått ner, kan man tycka. Många kramar till dig, hoppas du nu är på bätttringsvägen.

  4. Pernol
    Jul 24, 2009 @ 13:55:13

    TACK ja tusen tack för awarderna!!! Usch så tråkigt att läsa om din lunginflammation! Konstigt att de inte la in dig på någon avdelning med den sänkan! Det verkar ju gå mot rätt riktning nu med antibíotikan i alla fall.

    Krya på dig!
    Massor av kramar Pernilla

  5. Annica
    Jul 25, 2009 @ 14:38:05

    Åh! Stackars dig som är sjuk mitt i sommaren! Vilken tur i oturen att det inte är så varmt just nu! Hoppas att du är på bättringsvägen?

    Vi är borta på minisemester, men vi åker hem en snabbis om ett par dagar.
    Tusen tack rara du för awarderna! Du är för go!

    Kramar från Annica H

  6. Busan
    Jul 25, 2009 @ 16:53:18

    Hej vännen! Tack snälla för dina rader – de värmde så och jag blev dessutom jätteglad för dina TVÅ awarder!!! Blir alltid så stolt och glad när jag får awarder – tack snälla!!! Och stort GRATTIS till dig också som fick dem. Hoppas du fortsätter krya på dig massor – och du kan vara säker på att jag kommer försöka akta mig för de där basiluskerna. En familjemedlem råkade ut för dem i vintras och de slog till ungefär så hårt som på dig då med. Inte klokt vad de kan ställa till med!!!! Hoppas därför du har möjlighet att ta hand om dig själv och verkligen kan ta det lugnt tills krafterna återvänder.
    Vi har landat efter allt här men det är omtumlande. Babyn vi väntat på kom igår så känns riktigt bra att få besked på att allt var bra med den lilla familjen efter sista dagarnas sorg.
    Hoppas du har en mysig helg fast du varit så dålig och krya på dig kramar till dig!!! Tack än en gång!!! Busan

  7. Lilla pyssel Inger
    Jul 27, 2009 @ 07:38:07

    Hej på dig vännen:) ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIG OCH DINA AWARDS DOM ÄR DU VERKLIGEN VÄRD MIN VÄN:) Ett JÄTTESTORT TACK också för att du ger dom till mig blir SUPER GLAD för det ska du veta TACK TACK TACK 🙂
    Många tusen TACK också snälla du för alla fina ord som du lämnat kvar på min blogg man blir så himla rörd och varm om hjärtat ska du veta min vän. Å all din omtanke som du ger mig det värmer jättemycket ska du veta:)
    Är mycket ledsen för din skuld att du har varit så sjuk det var verkligen jättetråkigt att höra min vän jag håller alla tummar och tår för att du snart ska må bättre och få kryat på dig massor massor igen!
    Jag har fått möjligheten att varit i väg med min kära sambo ensam på sjön ett par dagar. Vi har haft det så himla mysigt skönt och avkopplande men är mycket trött nu när vi har kommit hem igen men det är det värt!
    Jag har fått lite nya scrapping saker så det kliar lite i fingrarna så när jag orkar pyssla lite igen så är det dags att prova lite nya saker:) Å den lilla asken smycke skrinet beskrivningen hittar du på
    inkywings.com klicka på DT Maya du måste prova på när du har tid och ork den är så himla kul att göra:) Var rädd om dig min vän och se till att ta väl hand om dig själv, jag tänker massor på dig ska du veta:) Massor massor med stora värma kramar i från din vän lilla pyssel Inger:)

Kommentera

