Swapkort, båttur mm.

Hej alla goa vänner!

Kom på att jag inte har visat er det swapkort, eller snarare 6 st, som jag gjorde till en receptswap jag är med i inne på sb.com. Hade alldeles glömt av det. Vi gjorde 6 st. likadana och jag må säga att det blev lite tråkigt efter ett tag så man får stålsätta sig för att göra alla färdiga, också  en utmaning. Men här är ett av mina 6 kort.

Recept till TNG-swap, Juli-09, Glassig knäcktårta (mitt) framsidan

Såg den här vikningen nånstans men kan absolut inte komma på var. Är det nån som känner igen den så får ni väldigt gärna säga till. Jag gjorde ett recept på Glassig knäcktårta som är både gluten, -ägg, och mjölkfri. Då vi är fler i familjen med mjölkallergi så tyckte jag den passade perfekt till oss. Tyvärr så räckte inte det här fina rosa pappret till alla 6 korten så på fyra av dem så är det ett liknande papper med samma färger. Scallopkanten gjorde jag genom att rita av mönstret från en mall och sen klippte jag det vita pappret i smala remsor och fäste på framsidan av det rosa pappret. Hade tänkt fästa det på undersidan då jag kom på att jag hade stämplat kanten där så då fick det bli att fästa på framsidan och det blev faktiskt riktigt bra ändå. I hörnen satte jag dit svarta blingstenar.

Recept till TNG-swap, Juli-09(mitt), insidan, Glassig knäcktårta Recept till TNG-swap, Juli-09(mitt) Övre halvan insidan, Glassig knäcktårta Recept till TNG-swap, Juli-09(mitt), nedre halvan insidan, Knäckig glasstårta

Har stämplat kanterna på övre halvan av kortet med Stempelgledes Grunge collection och ”blingat” till det med lite glitterlim och även svarta blingstenar i hörnen på insidan också. I mitten av blommorna så har jag använt Pearlmaker.

Har även nyss gjort färdigt receptkort till en annan swap och då blev det 8 st. som skulle göras. Tyvärr så kan jag inte visa dem då de gick iväg med posten idag och inte nått mottagarna ännu. Men om nån vecka eller så borde det vara grönt att visa upp dem.

Idag har det inte blivit mycket scrappat då vädret har varit underbart och det var makens sista semesterdag här hemma så vi lånade svärmors båt och åkte ut till en av öarna strax utanför där vi bor, tog väl ungefär 20 minuter med båten då det var ganska sjögigt och vi blev ganska blöta men det var kul ändå. Vi åkte till en ö med ett underbart litet fiskeläge som heter Grisslan, så litet och pittoreskt och ett helmysigt ställe. Tog några foton men tyvärr så har jag inte hunnit ladda över dem till datorn så det får bli nån annan gång, antingen som bara foton eller på en layout vilket jag har planer på att göra. Hittade ett riktigt ”smultronställe” på ön när vi precis hade gått i land. Jag är ju allergisk mot jordgubbar och dum som jag var så tänkte jag att några små smultron inte skulle skada, men när jag väl hade börjat plocka dem så blev det inte bara några utan ganska många, de är ju såååå himmelskt goda. Skulle väl tro att det motsvarade en 3-4 jordgubbar. Brukar tåla ibland att äta en jordgubbe men inte fler så det här blev alldeles för mycket så min mage protesterade med fruktansvärd magknip och illamående men som tur var inget astmaanfall den här gången. Hade faktiskt varit superklantig och inte tagit med min astmamedicin, vilket jag inte brukar glömma…  så denna gång hade jag tur och med tanke på att vi var på en ö och långt ifrån nån sjukvård.

Nu blir det tyst här några dar då vi tar husvagnen och gör en sista utflykt innan makens semester är slut. Tyvärr så har det inte blivit mer än den tidigare resan då jag blev smittad med lunginflammationen då och först nu efter 1½ vecka och en antibiotikakur är någorlunda pigg så jag orkar åka iväg på en liten minisemester iallafall. Vi drar kosan norrut till Umeå och Noliamässan och även besök hos lite släktingar så det ska bli riktigt kul.

Hoppas att ni alla får ett trevligt veckoslut med fint väder. Här blir det inte toppenväder men det får duga ändå. Man kommer hemifrån och får koppla av på ett annat sätt än hemma iallafall och det är ju skönt ändå fast inte vädret är på topp. Det enda jag saknar då när vi är ute är scrappandet, men jag brukar ta med lite papper och så och tillverka lite egna blommor, det är kul att ha senare på kort eller layouter. Visar upp dem senare när jag fått ihop ett litet gäng med blommor så det är nåt att se.

Ta hand om er ordentligt nu och njut av de få vackra sommardagar vi har! Det tänker jag iallafall göra.

Massor med varma kramar till er alla!

Susanne

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Jul 30, 2009 @ 00:46:32

    Åååå vilket underbart fint receptkort!!! Hoppas ni har det trevligt i Umeå!

    kjaaaam Pernilla

  2. Lena J
    Jul 30, 2009 @ 06:55:38

    Ha en trevlig semester tripp. Swapkorten du gjort är bara såå fina. Skönt att läsa att du har piggat på dig efter lunginflammationen och kan njuta lite av tillvaron. Ha det gott. Kram Lena

  3. Busan
    Jul 30, 2009 @ 14:51:04

    Oooh så fina receptkort!!! Vilka färger – så pigg och glad jag blev när jag såg dem!!! 🙂 Duktig du är!!!
    Ja, lovar visa underlägget så fort det blir klart och berätta hur det gick. Ska försöka sätta mig med det här idag och se om jag kan få till det. Blåser och regnar här så har inte dåligt samvete att jag inte varit ute mer än en liten runda idag… 😉

    Hörnstansen (modellen är en ljusblå köpt på Panduro på rea) kan jag som den är nu – med plastbiten av – inte så lätt använda till hörnstans… Det går men det finns ju inga kanter att stödja hörnet emot så det kommer inte hamna snyggt tror jag.
    Min man har nu varit så snäll och försökt fila/skrapa bort de plastkanter som hållit den på plats på stansen innan… så nu kan jag bara lägga själva stansen i den understa plastdelen på bordet när jag vill ha den som hörnstans och då fungerar den som innan också!!! Ska ta foto på den här en dag så du kan få se vilken modell det är och hur vi gjort.
    Ha en jätteskön semester och hoppas du kan fortsätta krya på dig!!! Blir så glad av dina kommentarer och tack igen – de värmer så!!!
    Sommar-kramar
    Busan

  4. Lena B E
    Jul 30, 2009 @ 15:28:46

    Wow så underbart swapkort!! Åååh så himla vacker insida!! Receptet låter farligt GOTT, det är nog ganska stor risk att det blir lite för ofta man bakar denna mumsiga godbit. 😆 Låter härligt med turen ni gjorde på sjön. 😀 Skönt att du är frisk från lunginflamationen! så ni kan ut och fara efter vägarna igen!! Ha en härlig åktur och ha så jättekul!! Vi hörs när du är hemma igen. 🙂 Massor med kramar från Lena

  5. Lilla pyssel Inger
    Aug 02, 2009 @ 07:23:13

    Å är så himla GLAD att du mår bättre nu min vän har tänkt massor på dig ska du veta:) Jag hoppas att sista mini semestern blir helt underbart och att du får det jättemysigt att du kan få må bra och njuta:) WOW swapkortet var helt kanon ja helt enkelt super fint det har du lyckats mycket bra med:) Massor med STORA BAMSE kramar till en underbar vän från lilla vännen Inger:)

  6. Carina
    Aug 02, 2009 @ 21:02:46

    Hej!
    Väldigt fint kort och ljuvligt
    mjuka pastellfärger.Skulle passa bra till bröllopskort.
    Tack för hälsningen hos mig.Ang,bakelserna så har jag inga mått,det är bara att göra en rund form i den storlek man önskar.

    Kram!

  7. Karina
    Aug 03, 2009 @ 14:39:20

    Hej min kära.
    Hoppas att du repat dig efter alla sjukdomar. Vad mysigt det låter med en båt utflykt. Jag vill också!!
    Vi var och tittade på en 50-talare nu i helgen men han som ägde det hade redigerat bilderna på Blocket så att inte alla bulor och skavanker syntes. Varför? Ja det vet vi inte. Han fick ju iallafall inte något ut av det tvärtom.
    Ikväll ska vi titta på en Cadillac -56 Jag hoppas att den är fin för jag vill ha en sådan bil NU!!! Den är tukos och vit en riktigt 50-talare enligt mig;O)
    Vilka fina swap kort du fått till. Ska bli så spännande att få dom hem i brevlådan. Tog fram dom ”gamla” igår och satt och njöt.
    Nu måste jag se till att göra någon nytta här hemma så att jag kan fortsätta med mina KAOS kort i kväll.
    Ha en bra dag
    Kramar Karina

  8. Pernol
    Aug 03, 2009 @ 15:33:31

    Tack för att du vill vara med i min blogcandy!
    Lycka till!

    kram Pernilla

Kommentera

