Blogcandy & minisemester!

Hej på er alla och en trevlig måndag!

Nu är vi hemma från vår lilla minisemester till Umeå. Den blev inte så lyckad som man hade hoppats men det blev bra ändå. För det första så fick maken ryggskott och sen smakade han en tugga på dotras glass, även jag, för att prova om våran laktosintolerans som vi drabbades av för 16 år sen hade blivit bättre. Men inte för honom trots att han ”fuskat” mycket under åren så slog magen revolt men inte min och jag har varit mer noga än honom under åren, vet ej om det har nån betydelse…

Vädret var inte det bästa under fredagen men det spelade inte nån större roll då vi tillbringade dagen med shopping. Fick äntligen tag i en liten skärmaskin till kort och dyl. och för att ha med på träffar istället för det åbäke jag har. Lördagen viktes till fördel för Nolia-mässan för övriga familjen och en kompis till Anders men jag kände att mina ben pga. den venösa insufficiensen inte klarade av att gå nåt mer och jag har inte riktigt fått tillbaka orken ännu efter lunginflammationen så jag och vovvarna fick några timmar för oss själva så jag passade på att färglägga några paintable papper med mina promarkers, riktigt kul var det. 🙂

Om ni kikar in hos Pernilla/Pernol så hittar ni en fin blogcandy där då hon firar att hon snart fyller jämnt, kika in där du oxå och va´me. 🙂

Blogcandy hos Pernol

Ha en bra fortsättning på kvällen!

Kram Susanne

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Karina
    Aug 03, 2009 @ 22:26:51

    Hej vännen.
    Jag har en liten överraskning hos mig till dig.

    Kramar Karina

  2. Karina
    Aug 04, 2009 @ 00:18:30

    Hej igen.
    Du är värd många fler awarder men tyvärr får man bara ge tre;O)
    Ska försöka lägga do på lådan imorgon.
    Godnatt. Kramar Karina

  3. Lilla pyssel Inger
    Aug 04, 2009 @ 09:53:48

    Hej på dig underbara vän:) Vad tokigt att det inte blev som ni hade tänkt med eran mini semester. Det kan tyvärr bli så i bland att man har otur !!!
    Vi hade det skönt och mysigt på sjön så länge det varande, det blev dåligt väder och jag mådde tyvärr inte toppen heller så vi åkte hem i förtid men lite mys hand vi med. Man får vara glad och tacksam för det lilla du vet!!!! Jag går inte på behandling just nu och vet faktiskt inte hur det kommer bli det har blivet lite tokigt för mig tyvärr. Jag blev liksom aldrig bättre av allt jobb och behandlingar som jag gjorde och smärtorna ville inte ge sig heller därför så blev läkaren på Smärtkliniken lite misstänksam och tänkte att det kanske inte ”bara” är muskelskada som är fel. Blev för några veckor sedan sent till Eskilstuna för en riktigt omfattande nerv undersökning och har nu tyvärr fått besked att jag har både ett muskelfäste som är sönder och nerv skador på högre sida. Så nu står jag på akut väntelista på operajon till ortopeden för nerv operajon. Det blir snart klipp kort dit också känns det som nu blir det operajon på nerv skadan, muskelfästet och sen är det också bestämt att jag ska göra en mage operajon oj oj oj kommer väl se ut som ett lapptäcke hela mig sen inte kul alls!!!! Är ledsen uppgiven och känner mig allmänt bara tom är så himla GLAD att jag har mitt pyssel för annars skulle jag gå under. Så jag pysslar och pysslar det jag orkar för att sysselsätta mig med något så att jag inte hinner tänka på allt det negativa! Är så HIMLA GLAD OCH TACKSAM att jag har vänner som du att prata av mig hos det går åt nu!
    Å du är ALLTID lika snäll när det gäller dina kommentarer hos mig om sakerna som jag gör VAD DU ÄR GOD OCH DU GÖR MIG SÅ GLAD:) Lycka till med ditt bröllopskub är säker på att det blir kanon fint. Ha en riktigt bra dag och ta väl hand om dig själv, Bamse kramar i massor från din lilla skrutt vän Inger!

  4. Lena B E
    Aug 04, 2009 @ 11:27:24

    Hejsan vännen! Så tråkigt att det inte blev som det var tänkt uppe i Umeå! Jag längtar att se vad du pysslar med nu för tiden, kanske du kan visa upp de där papperen du målade uppe i Umeå? Håll tummarna för mej idag, jag ska till tandläkarn och laga, tvi vale! Vill inte-men måste! Usch, det är inget roligt att gå dit nu för tiden, tänk vad fjantig man blir när man blir äldre… 😉 när jag var i tonåren så bekom det mej inte alls att gå dit och laga tänderna, men nu gruvar jag mej som sjutton!! Hur man är… hi hi…
    Ha en toppenbra dag!
    Kramar från Lena

Kommentera

