Bröllopskub

Hej på er och en trevlig lördag!

Den här veckan har jag pysslat med en bröllopskub till min mans systerson och hans fru, Claes och Justine till deras första bröllopsdag. Det har tagit sin lilla tid då jag inte är nån snabb scrappare men det var ett mycket kärt besvär och paret blev jätteglada över den. 🙂 Det är första gången jag gjort en sådan och det blir kanske nån fler i framtiden. 🙂

Tyvärr så blev jag klar med den sent på kvällen och var tvungen att fota den i mörkret och med blixt och därför så är det tyvärr blixtreflexer på en del av fotona och en del foton är lite suddiga men jag tror ni kan se ändå hur den blev. Hade som sagt lite bråttom att hinna fota den innan den gavs bort så resultatet blev lite därefter.

DSCN3975

Här är den inslagen i cellofan med ett band av vita hjärtan.

DSCN3973

Lite snett uppifrån

DSCN3974

Lockets ovansida (ursäkta den dåliga fotokvalitén!)

DSCN3962 DSCN3963 DSCN3960

Här har jag använt mig utav 3 lager med UTEE-pulver och stämplat en flourishstämpel medans UTEEn var varm och även ett litet hjärta längst upp i hörnet med en liten hjärtebling och sen en rosett av pärlband. Färgtemat på deras bröllop var grönt och svart. ”Jag älskar dig” -stämpeln är embossad med Hologram sparkle pulver och kanterna är stämplade med Stempelgledes Grunge collection och flourishen har fått lite vitt glitterlim. Även den svarta blomman har fått lite glitterlim. Pärlhänget är gjort av tunn silvertråd, pärlor och tre hjärtan.

Närbild på insidan av bröllopskubens lock aug-09

Insidan av locket. Scalloppappren har jag skurit ut med min Slice och swirlarna (misslyckade, suck!) är gjord med Pearl maker. Har också använt halvpärlor och fjärilen har fått lite glitterlim, (den röda pricken ska inte vara där, har ingen aning om varifrån den kommer). Spetskanten på lockets sidor har jag stansat ut med Martha Stewart’s double scallop och chalkade med brunt och svart. Textraderna är små kärlekscitat tagna ur bröllopets programhäfte.

Insidan av bröllopskuben aug-09

Här är insidan av kuben.

Claes väntar... aug-09

Här är det dålig fotokvalité igen, sorry! Här står brudgummen och väntar på sin brud, spänd men lycklig! 🙂 Hörnen är stämplade med Stempelgledes Grunge collection och alfabetet är Eliza mini.

...på sin Justine aug-09

Syns lite dåligt här, men jag har använt mig av Deja Views Wedding papper Satin Stripe som bas på alla sidorna av kubens insida för att få ett mjukt och enhetligt intryck och det pappret är jättefint.

sång & tal aug-09

Här lyssnar de till vacker sång. Även ett fint tal av brudgummens syster.

vigselakten aug-09

Själva vigselakten i Backe kyrka i Umeå.

botten med herr & fru aug-09

Här är botten av kubens insida. Kransen är urklippt från ett inbjudningskort och målad med Promarkers och ringarna med guldpenna. De två hjärtanen har även ett varsitt litet blinghjärta.

Vigsel o snöre med nyckel o hänglås aug-09 vigselkrans med guldringar (målad med Promarkers) aug-09 2 hjärtan med bling aug-09

Några detaljbilder av insidan.

Närbild på vin -och brudparsskålningen aug-09 (My design) Skål för brudparet + foton av rött & vitt vin i glas aug-09 (My design)

Utsidan av kuben både med och utan locket. Även utsidan på locket pryddes med små söta kärlekscitat, swirls och hjärtan. Har även här stämplat hörnen med Stempelgledes Grunge collection. Papprena här är också från Deja Views Wedding, men White Type istället, ett underbart papper.

Närbild på leksidan på bröllopskuben aug-09 lek + tårtdekoration aug-09

Lite lek för brudparet och ett foto av tårtdekorationen.

Närbild på tårt -och porträtt av Justine sidan aug-09 DSCN3944

Ett foto av en del av bröllopstårtan och ett foto på tavlan som brudgummen målade på sin svensexa då han skulle måla ett porträtt direkt ur minnet av sin blivande brud på Hötorget, äkta Hötorgskonst, eller!?? hehee!!! 😉

Närbild på värdparet -och tårtsidan på bröllopskuben aug-09 värdpar + tårtan med brudparet aug-09

Ett foto av värdparet och den vackra bruden och ett foto av brudparet när de skär sin första bit ur bröllopstårtan.

bröllopskyss med vellum aug-09

Undersidan av kuben. Fotot syns lite dåligt men ni ser nog ändå vad fotot föreställer. 😉 Eftersom det fotot är på undersidan så ville jag skydda det med ett vellumpapper som är fastsatt med fotohörn i silver.

DSCN3976

Avslutar med ett foto på den söta frun när hon håller på att öppna den 1:a bröllopsdagspresenten. Inuti kuben fanns en liten present till den kommande nya familjemedlemmen. 🙂 🙂

Det här blev ett riktigt lååååångt inlägg och jag hoppas att ni orkade kika på alla bilderna, gjorde ni det så är ni värd ett stort varmt Tack!

Hoppas ni får en underbar lördag med mycket sol och värme! Nu ska vi ta en liten tur ut med båten då det är Trysundadagen idag, ses snart igen.

Ny signatur

13 kommentarer (+lägga till din?)

  1. TesaB
    Aug 08, 2009 @ 21:17:00

    Men SUSS! Den är helt fantastisk!!! Vilket arbete! Dom måste ha blivit helt till sig av den här gåvan! Förstår att du haft fullt upp med det här sista veckan. Helt otroligt fint och omtänksamt! Ha en fortsatt trevlig helg!

  2. Lena J
    Aug 08, 2009 @ 21:25:14

    Åh, vad arbete du lagt ner och så snygg den blev. Helt underbar. Vilken gåva att få va!!!! Ha det gott. Kram Lena

  3. Lisa-olsi
    Aug 08, 2009 @ 21:35:21

    JÄTTEFIN kub!
    Vilket arbete du gjort.
    Förstår att dom blev glada.
    Jag tycker att vellumpappret
    på undersidan ger en häftig effekt.
    Snyggt jobbat!
    Kram Lisa

  4. Pernol
    Aug 09, 2009 @ 06:14:12

    Åååå vilken vacker kub!!! Vilket arbete du har lagt ner på den! Vilken present va, som varar hela livet!

    kjaaam Pernilla

  5. Lene Kristensen
    Aug 09, 2009 @ 09:47:37

    Jisses så underbar en kub. Vilket jobb du lagt ner på den.
    Inte konstigt att de blev glada, vilket minna att ha!
    Hoppas allt är bra med dig min vän!?
    Kramizar Lene

  6. Mia
    Aug 09, 2009 @ 14:37:01

    JAg säger bara WOW!!!!!!!!!!!!! Vilken fin kub o vilket arbete Du lagt ner….för vem skulle inte vilja ha en sån vacker gåva. Helt ljuvlig =)

    Såg att Du undrat i en blogg vilken butik som säljer Magnolias egna papper…….dom kommer inom kort till scraphuset =)

    Sommarkramar från Mia

  7. Lilla pyssel Inger
    Aug 09, 2009 @ 17:45:45

    Hej på dig vännen och vad säger man WOW………… vilket arbete och vad fin den blev Sussie du ska vara så himla GLAD och NÖJD:) Av det jag kommer i håg och har sett på din blogg förut så tok denna vackra kub kakan den var helt enkelt SUPER FIN:)
    Vilken gåva att få jag forstår att dom blev GLADA min vän. DU SKA VARA SUPER NÖJD 🙂
    Tack gulliga du för ditt besök och din gulliga kommentar DU ÄR ALLTID SÅ HIMLA SNÄLL med mig min vän:) I dag har jag gjort tre stk nya KAOS Awards jag kommer lägga dom ut på bloggen någon gång i morgon. Jag har gjort dom lite annorlunda så hoppas ingen blir arg eller tar illa upp för det!! Önskar dig en riktigt trevlig söndag kväll min vän och var rädd om dig vi hörs snart igen. Tänker på dig, kramis i massor från lilla vännen Inger:)

  8. Busan
    Aug 10, 2009 @ 09:55:50

    Hej vännen! Men så fint du fått ihop detta med både färgerna och foton och som kransern från inbjudningskorten och allt. Ja, detta blev riktigt bra!!! Förstod inte hur du misslyckats med swirlarna inuti locket… jag tyckte de såg jättefina ut…*rodnar* Vilket jobb du har lagt ner på denna kub men den blev ju jättelyckad!!! Och så härligt att ni får en ny liten bebis snart i familjen!!! 🙂
    Hoppas du har en bra dag och tack för alla fina bilder – man ser allt bra hur kuben ser ut på korten så du kan vara riktigt nöjd!!! 🙂
    Sommar-kramar Busan

  9. Lilla pyssel Inger
    Aug 10, 2009 @ 19:43:17

    Ville bara säga hej och önska dig en riktigt trevlig kväll och hoppa att du får en toppen vecka min underbara vän:) Tänker på dig kramis i massor från lilla vännen Inger:)

  10. Kamilla
    Aug 10, 2009 @ 22:27:53

    WOOOW vilken underbar kub du har gjort, vilket jobb!!!
    Sååå snygg!!
    Vilken ide att ha vellum som skydd till fotot i botten!
    Kram kram

  11. Lilla pyssel Inger
    Aug 11, 2009 @ 07:43:28

    Hej och god morgon på dig vännen:) VAD KUL OCH VAD GLAD JAG BLIR att du gillade mina nya KAOS Awards tyckte själv att det var en liten rolig ide att göra:) I dag är det läkarbesök sen så ska jag i väg till Mia på Mixsen hon har bra erbjudanden på allt papper denna veckan så man måste jo passa på:) Ha en toppen dag min vän och sköt om dig, tänker på dig kramis i massor från din lilla vän Inger:)

  12. Lena B E
    Aug 11, 2009 @ 12:05:31

    Men vilket otroligt arbete du lagt ner och så supersnygg den blev. Helt underbart vacker!! 🙂 Vilken underbar gåva att få, ett minne för hela livet, förstår mycket väl att dom blev jätteglad!! Fattas bara annat. 😉 Vaddå misslyckade swirlar? dom är ju jättefina!! Jag kan då inte se nåt fel med dom. 🙂 Ha en underbar dag min goa vän.
    Kramar från Lena

  13. Carina
    Aug 12, 2009 @ 06:32:15

    Hej!
    Vilken fantastiskt fin kub du gjort och vilket enormt arbete du lagt ner.
    Skall själv göra ett kort till ett bröllop och det är alltid lika svårt.

    Kram!

    Hoppas att huvudvärken har släppt lite?

Kommentera

