En till blogcandy!

Gokväll på er kära vänner!

Hoppas att ni haft det bra och att ni har fått pyssla nåt i helgen med världens roligaste hobby! För min del så går det fortfarande trögt. Snart så är kortet ändå klart till syrrans 40-årsdag och jag är ganska nöjd med det ändå trots avsaknad av inspiration. Kanske det beror på att man vill göra ett extra fint kort för att det är en speciell födelsedag, jag vet inte… men fina kort vill man ju alltid göra förstås, hehe!

Hittade det här superfina blogcandyt hos BellaMio som firar att hon haft bloggen i 1 år och pågår tom. den 31 Augusti.

BloggCandy hos BellaMio

Igårkväll gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut och inte heller har hört talas om. Jag var nämligen på scraploppis hos Helena, Scraphusets förra ägare. Jättekul var det och fynda gjorde jag verkligen!!! Hittade Autumn Leaves clearstamps ”stamped and coded” som jag letat efter så länge för under halva priset, 75.-! Cardstock för 2.-/st, mönstrade papper för 4.-/st, filtband för 20.-/st, fina stämplar för 15.-/st mm. mm. och det roliga är att hon kanske gör om det nån gång till hösten eller vintern, JIPPIE!!!!

Tänkte fota allt idag men glömde naturligtvis bort det! Minne – vad är det för nåt??? Ja, inte vet jag iallafall!!! Hihiii!!:-) Får göra ett nytt försök imorrn, om jag kommer ihåg det vill säga!!!! 😉 😉

Grattiskortet kan jag tyvärr inte visa er förrän tidigast torsdag-fredag nån gång, för då har det förhoppningsvis kommit fram till syrran.

Ha det gott och stor kram till er alla!!!

Susanne

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. BellaMio
    Aug 18, 2009 @ 07:45:59

    Hej hopp!

    Så kul att du ville vara med i min bloggcandy!

    Visst får du använda dig av mina förvaringssätt, det är ju super att jag kunnat inspirera dig 🙂

    Tack för titten 🙂

  2. Pernol
    Aug 18, 2009 @ 16:21:26

    Hallå där!

    Tyvärr misssade jag Helenas utförsäljning. 😦 Men som du skriver så kanske det blir fler gånger… förhoppningsvis! Det är ju så kul att fynda! Du måste lägga upp dina fynd så att vi får se!

    kjaaaaam Pernilla

  3. Anonym
    Aug 18, 2009 @ 19:59:18

    Hej vännen!
    Min dator funkar inte så jag sitter vid gubbens, så du vet om det dröjer med starten av swappen & mailet. Orkar inte sitta så länge vid denna dumburk, får så ont här!! Skriver du på min blogg så kan jag ju se det på gubbens pc, men jag kommer inte åt mailen på min. Jag kommer inte ens ut på nätet så det är väl nåt server strul eller nåt annat som jag inte begrpier mej på! Hi hi… Ha det så bra!
    Kramar från Lena

  4. Lena BE
    Aug 18, 2009 @ 20:04:29

    Hur sjutton kunde jag bli anonym?
    Jag är väl inte det minsta anonym för dig min trollvän! 😉 hi hi Skojar bara!
    Ser ju att mitt namn inte står här bredvid, det brukar det alltid göra så därför tittade jag inte i tid. Klantigt!!! Hi hi… Flera bauta kramar

  5. Lena BE
    Aug 18, 2009 @ 20:12:05

    Nu kom jag på att jag klantat mig igen!!
    Va sjutton är det med mig idag!! Bara klanterier! oj oj oj hur jag är!! 😉
    Du skulle ju inte vara med i swappen denna gång!! 😉
    Ser att jag blandat om bokstäverna i ordet begriper också. *lol*
    Ännu fler kramar från mej

  6. Pernol
    Aug 19, 2009 @ 01:50:29

    Hej igen!

    Jag såg att du var inne hos Inger och undrade var man kunde köpa pärlspröt. Jag var inne på Scraplyckan.se och där kunde man köpa vita pärlspröt, 10 st för 20 kr. Bara så att du vet…
    Tack för dina kommentarer hos mig! De värmer ska du veta!

    kjaaaaaam Pernilla

  7. Mia
    Aug 19, 2009 @ 08:03:47

    Helloooo!!!

    Vad spännande väntar tålmodigt på 40 årskortet =) inspirationen kommer tillbaka många som säger så nu efter sommaren att dom tappat inspiration……den kommer tillbaka =)

    Jag var inte på scraploppisen, missade den tyvärr men det fanns visst en del att fynda har jag hört !!!

    Ser att Pernol gör reklam för nålar……jag gör mina nålar själv jag köper allt på Pagoni, både nålar, pärlhattar o pärlor annars har Anette lite färdiga nålar oxå.

    Nu har Magnoliapappren kommit hem o dom var jättttte fina finns prickiga o randiga o med jordgubbar o körsbär suuuuuuuuperfina!!!!!! Och en del andra nyheter oxå…… dock inte på webben ännu men inne på LAjbans finns massa godsaker !!!!!

    Kram//Mia

  8. Lilla pyssel Inger
    Aug 19, 2009 @ 08:14:03

    Hej och god morgon vännen:) Å vad det låter kul med Scraploppis det skulle jag vilja gå på någon gång! Kul att du fyndade lite också så det är ALLTID lika kul med nya scrapping saker vad det en är eller hur:) Du frågade om fjärilarna som jag använt mig av på mina sista askar? Dom kommer faktiskt från Panduro det kallas för ”Laser Art” och det är papper. Man kan använda dom på kort, askar jag allt som man altrar jag tycker själv jättemycket om dom för jag älskar fjärilar:) Pärlspröten som jag har använt mig av som jag har köpt i min lokala blomster affär kan jag kolla om det finns kvar så köper jag givetvis till dig och sänder till dig min vän det är inga problem:)Tack snälla gulliga du för att du tänker på mig också du är så god Sussie tack snälla för att du är min vän och finns:) Önskar dig en toppen onsdag och ha det så himla bra. Kramis i massor från din lilla vän Inger:)

  9. TesaB
    Aug 19, 2009 @ 11:28:04

    Hejsan stumpan! Tack för alla fina kommentarer på min blogg. Vet att jag inte förtjänar det men det känns gott i alla fall! *ler*

    Hoppas allt är väl med dig – låter ju lovande med alla fynd du gjort! Ser fram emot att se vad det är och framför allt vad du ska GÖRA med dom! LOL!

    Ha en bra dag!
    Kram

  10. Busan
    Aug 19, 2009 @ 18:12:41

    Hej vännen och tusen tack för ditt stöd och alla vänliga ord när det varit så jobbigt här. Det har betytt så mycket för mig och jag lyssnar och lär. Känner tyvärr igen det här med relationer med min svärmor här med… men hon tog faktiskt till sig av en del av det jag sa och har fått hjälp och mår mycket bättre själv idag och vi har precis börjat återuppta vår relation – både min man och jag med henne och hennes sambo.
    Mammas man har bett om ursäkt så det är ju bra igen men jag märker att jag har lärt mig mycket om vilka som är viktigast i mitt liv genom det som hänt.
    Och ja, jag har idag börjat titta på hur långt jag kommit med dopkorten jag fick beställning på men avbeställde när jag blev så dålig. Det var inte mycket kvar alls på första dopkortet och tur som jag hade så hade inte de som beställt dem köpt några än utan blev jätteglada när jag ville göra dem klara till dem. Ser fram emot att sätta mig imorgon… för vår hobby är verkligen balsam för själen. 🙂
    Hoppas så du kryar på dig och jag är så glad att du fick en sån riktigt fynd-orgie häromdagen!!!! Inte mycket överträffar en pyssel-rea!!!! 🙂

    Känner igen det här med att vilja prestera lite för mycket just när det är speciella kort så det inte flyter på som det brukar… ibland hjälper det att man då inte har så mycket ork så det får ”ligga till” sig lite om det finns tid till det. Men jag har svårt att tro att du inte lyckas med din systers kort… har inte sett något du gjort som inte varit fint så tror inte det kommer bli så nu heller… 🙂
    Ha det bäst och tack för allt stöd och uppmuntran. Det har betytt så mycket för mig så ett stort tack till dig!!!
    Sommar-kramar Busan

Kommentera

