Grattiskort!

                                Hej på er och hoppas ni har en fin dag!

Nu, äntligen kan jag visa er det grattiskort som jag knåpade ihop till min lillasyster Helena som bor i Brunflo! 🙂 Som jag skrivit i tidigare inlägg så gick det trögt med att få ihop kortet då jag saknade inspiration och det berodde nog på att jag ville att det skulle vara speciellt till en speciell och härlig tjej. Nu idag så fick hon det och blev jätteglad över kortet och presenten som låg i förstås! 😉

                     GRATTIS HELENA PÅ 40-ÅRSDAGEN! HIPP, HIPP HURRA!!!!!

   Kort till Helena's 40-årsdag (framsidan)

Framsidan av kortet gick ganska bra att göra då jag hittade en lång blomranka med rosor som jag fått ur min mors samling för ett tag sedan, Tack mamma! Den blev ju så klart demolerad och ihopsatt på nytt på kortet och kanterna på kronbladen är distressade med charcoal och med en bärnstensfärgad pärla i mitten från dotterns samling. 🙂 Lite spets, limegrön floss och en pärlpinne för att hålla ihop rankan. Stämplad i hörnen med mina favvisstämplar från Stempelgledes Grunge collection. Fonterna på siffrorna och bokstäverna vet jag inte namnet på då de kommer från min samling som jag köpt från Tradera för länge sen. Det stämplade motivet har jag fått av lilla PysselInger, Tack Inger! Så söt, och det var första gången jag målade en stämpel med mina Promakers pennor. Lövrankan runt stämpeln har jag doodlat själv och satt vit stickles på löven.  

 Kort till Helena's 40-årsdag, insidan utan pengarna

Swirlarna har jag maskat med Tim Holtz mask (älskar dem!) och hörnen här är samma vackra stämpel som på framsidan. Tog en ros och blad från rosrankan och monterade den på fickan med gluedots och även den här rosen är distressad med charcoal runt kronbladen men här med en blingsten i mitten istället. I fickan la jag dit lite pengar i present.

                                    Kort till Helena's 40-årsdag, tagen

En bild på bara tagen så ni kan se den i sin helhet. Fick för mig en kväll att jag ville leka lite med mina distresser och glimmermist, sagt och gjort så satte jag igång och jag fick ihop 5 stycken tags innan jag var klar, sååå himla kul det var! 🙂 Dessutom fick 5 st. vita daisyblommor också vara med och på den här tagen så blev det en grön som sitter under rosen. Blev supernöjd med både tagsen och blommorna som passar perfekt ihop färgmässigt. Ska visa er resten också senare då de inte är riktigt färdiga ännu. På den här så har jag använt alla de distressfärger jag har (inte så många) och sen har jag till sist sprayat den med glimmermist ”Creme de Rouge”. Till sist maskat med Tim Holtz söta mini mask. Runt tagen har jag lindat en grön glittrig ståltråd, floss och ett svart garn. Baksidan av tagen klädde jag med samma papper som kortstommen, filade till kanterna och chalkade runt om med charcoal. Skrev våra hälsningar där från familjen.

Måste be om ursäkt för de sneda korten, men jag var tvungen att skynda mig att fota på förmiddagen innan min make skulle ta med sig kortet till mina föräldrar som skulle ta med sig det när de åkte till syrran och sen skulle maken iväg på sitt arbetsskift. Till saken hör också att det blåste nåt infernaliskt just när jag skulle fota så det var svårt att få kortet att stå stilla där jag placerat det. Ser nu också när jag tittar på fotona att jag i all stress glömde att chalka kanterna runt om hela kortet, nåt som jag alltid brukar göra annars tycker jag inte att kortet ser färdigt ut, suck. Ser också nu att jag glömde att sätta ett band i hålet på tagen, urk! Nu är det försent så det får vara som det blev, utan chalk och band, huvudsaken är att syrran tyckte om det, eller hur?!

Hoppas ni alla har en härlig dag!

Stor kram till er!

Susanne

 

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Aug 20, 2009 @ 19:25:32

    Hej på dig!
    Jag tog mig en mugg kaffe och satte mig här och studerade ditt kort. Så fint det är, underbart. Stämpeln du använt är min stora favorit. Den är så söt och så användbar. Rosenrankan på framsidan är jättefin, liksom insidan är det. Du har gjort ett bra jobb och mottagaren blev glad. Det förstår jag! Ha det gott. Kram Lena

  2. Lilla pyssel Inger
    Aug 21, 2009 @ 10:04:12

    Hej och god förmiddag min vän:) Å VAD KORTET BLEV FINT DET MÅSTE DU VARA NÖJD MED DET BLEV SÅ VACKERT:) Mottagen kommer att älska detta kort det är jag säker på:) Vad du är gullig som säger att du inte tröttnar på min alster då vet jag att jag har dig som orkar titta in hi hi hi
    Ja jag väntar varje dag på operajons tid och efter alla samtal som jag har ringt och med info som jag fått så lär jag tyvärr få vänta ett tag till !!!! Det har varit en mycket jobbig resa men nu värkar det i alla fall så att det kan bli någon ordning till slut hoppas det i alla fall!! Fortsättningen följer å hoppas jag blir klar med allt innan årets slut det är min förhoppning i alla fall! Nu laddar jag och längtar till att Lene ska komma till mig på tisdag ska bli så himla roligt och jag ser så mycket fram i mot det ska du veta:) Var rädd om dig och ta väl hand om dig min vän så önskar jag dig en jättetrevlig fredag å helg. Tänker på dig som alltid, kramis i massor från din lilla vän Inger:)

  3. Lena B E
    Aug 21, 2009 @ 15:19:08

    Ååååå så vackert kortet blev!!! 🙂 Superduperfint!! Så gulligt med det stämpelmotivet, gillar den stämpeln mycket, jag tror jag också har den nån stans. Har för mig att jag köpte den begagnad på tradera. Minnet du vet! Suck!! Wow vilken superfin blomranka verkligen vacker, vilken tur din mamma hade sparat den!! 🙂 Så himla vackert med blomrankan, spetsen och pärlnålen tillsammans!! 😀 Jaaa visst är det roligt att leka med färg!! 😆 Superkul!! Tyvärr inget väder här i dag för att sitta ute å leka med färg, regnet står som spön i backen!! 😦 Det fick visst bara vara sol i en dag!! Tristare sommar kan jag inte komma på att det varit när det gäller vädret. 😦 Ha det så bra min vän, ska försöka hinna maila dig under dagen, min dator är frisk och kry igen. 😉
    Massor med kramar från Lena

  4. Pernol
    Aug 21, 2009 @ 20:25:13

    Oooo sååååå superfint kort!!!! Jag förstår att din syster blev väldigt glad! Läckra masker och ett sött stämpelmotiv. Blomrankan runt stämpelmotivet är jättefin.

    kjaaaaam Pernilla

  5. Lilla pyssel Inger
    Aug 22, 2009 @ 08:09:34

    Hej på dig goa underbara vän:) Vad kul att du tyckte om ryggsäcken kände att det var en perfekt present till den som ska få den:) Man vet aldrig men man hoppas att den som får saker blir glad. Å jag ser fram i mot att se ryggsäckar hos dig med framöver lycka till vad kul:) Nu har det börjat bli riktigt pyssel väder här det bara ösar ned regn hela tiden tyvärr men då har man inte lika dåligt samvete för att sitta inne och pyssla hi hi hi
    Tack snälla gulliga du för din GRATTIS hälsning du är jo så snäll:) Det ska bli kul att göra DT uppdrag för då får man prova på saker som man annars inte kanske skulle prova på. Man lär sig så mycket av det sen så gillar jag pyssel utmaningar:) Ta väl hand om dig min vän och tänker på dig:) Kramis i massor massor från din lilla vän pyssel Inger:)

  6. Busan
    Aug 22, 2009 @ 10:10:00

    Oooh så fint ditt kort blev!!! Men så duktig du är på att få promakerspennorna sååå bra vid första försöket!!! Det ser hur proffsigt ut som helst!!! 🙂
    Förstår dig hur du menar med att sota kanterna. Jag brukar ofta göra det med, men jag såg inte ens att du inte chalkat runt kanterna på detta kort. Det är säkert för du har de fina hörnen som ändå ramar in allt – och det är så vackert alltihopa – vilka idéer du har med fickorna inuti osv… och färgerna är ju toppen liksom maskningarna… tycker de är så fina med!!! 🙂
    Tack snälla för din kommentar med all stöttning – det betyder så mycket för mig och jag är så tacksam.
    Affären Netto är en mataffär som funnits i Danmark länge. I och med att jag är från Skåne så åkte vi ju över och handlade där ibland när vi ändå skulle till Danmark. SÅ det är inte syrafria saker… kan aldrig tänka mig det i alla fall… men de har ibland små billiga förpackningar med lite pyssel som de får in med lite mellanrum. Ska ta foto på det min man köpte till mig och lägga ut idag så du får se. Lisan bor ju i Skåne och jag i Värmland och här har vi precis fått Netto för några månader sedan så det kommer säkert till er också. Jag älskar också danskt grovbröd… så nu kan vi köpa det på närmare håll och slipper skicka bud med pappa varje gång de kommer och hälsar på… 😉
    Här kan du titta på pysslet på Netto i alla fall så du vet vad det är… det är på sista sidan i det reklambladet. http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1354#/page4/

    Ha det så bra vännen och hoppas du får en härlig helg med!!! Tänker på dig med för vet ju att du inte mår bra heller med all värk och allt.

    Här har jag ågren för jag handlat så mycket pyssel på slutet (i mina mått mätt) men minnet är så dåligt och alla saker finns inte på samma ställe så det blir så att jag får hålla i mig ett tag ibland… *rodnar* Ska börja skriva ”handlar-lista” till pyssel-sakerna så jag kan försöka samla ihop lite bättre när jag handlar men är så svårt när fantasin sätter in och man får nya idéer – ja, du vet nog precis hur det är!!! 😉
    Ha det bäst och var rädd om dig!!!
    Sommar-kramar Busan

Kommentera

