Roligt besök & scraploppisfynd!

Hej på er alla och hoppas ni har en trevlig lördag!

I somras när vi var på husvagnssemester så åkte vi och hälsade på underbara och snälla Lena BE! Oj, vad roligt vi hade med mycket skratt och ”lite” scrap, mest skratt och långa samtal blev det! Det roliga är att vi blev snabbt goa vänner via våra bloggar i vintras och kände att vi klickade så bra ihop, Lena är min tvillingsjäl! 🙂 En underbar människa och så himla snäll, rolig och go! Tänkte visa lite foton från när vi gjorde ett besök på den lokala puben i Iggesund. Vad roligt vi hade den kvällen och jag gjorde premiär med karaokesång, naturligvis med Lena, annars hade jag ALDRIG vågat göra det!!! ÄLSKAR att sjunga, men helst utan publik!

Här är några foton från vår pubkväll och kanske blivande sångkarriär, hehe!!! 🙂

SusanneoLena BE på puben i Njutånger-09(bästa bilden) Lena BE,Elin,ThomasoKjell E på puben i Njutånger-09

Först ett foto på Lena och mig och sen ett foto på Lena, min dotter Elin och min man och halva Lena’s man Kjell, upptagna med en till synes allvarlig diskussion dom två emellan. 🙂

ThomasoKjell E i djupt samtal på puben i Njutånger-09 Thomas,Kjell,ElinoAnders på puben i Njutånger-09

Här är våra ”gubbar” i  samspråk, Lena’s man Kjell i blått och min man Thomas i gult. Nästa foto är på min son Anders, Kjell, Thomas och Elin efter att vi hade avnjutit en god middag.

SusanneoLena BE sjunger karaoke på puben i Njutånger-09 (närbild, bästa fotot) SusanneoLena BE sjunger karaoke på puben i Njutånger-09 (dålig o suddig bild)

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén (min man som tagit fotona, hehe!!) Låten som vi sjöng ligger ju inte direkt på topplistorna nu men på 70-talet låg den faktiskt på svensktoppen, ganska länge om jag inte minns fel, var ju bara barn på den tiden, det årtionde då jag och Lena växte upp. På första fotot är vi koncentrerade på att följa texten till ”Teddybjörnen Fredriksson”, vad jag älskade den låten som ung och det gör jag i och för sig även nu. På andra fotot är vi inne i refrängen och sjunger med inlevelse.  DJ’n Peter ser ut att antingen halvt om halvt hålla på att skratta sig fördärvad, svettas (mest troligt, haha!) eller försöka skydda sig mot vår ” skönsång”!!! hehehe!!!!! Det får ni tolka som ni vill, hehehe!!!! Vi vet ju att vi sjöng bra, eller hur Lena!!?? 😉 🙂

AndersoElin stansar ut blommor till Lena BE på hennes altan i Njutånger-09

På det här fotot sitter vi på Lena’s inglasning och pysslar lite. Jag gjorde lite egna blommor som jag ”mistade” med glimmermist som jag fick låna av Lena, Tack vännen! Här är Anders och Elin i full fart med att stansa ut blommor åt Lena av hennes spillbitar.

ElinoAnders i trångt utrymme i grottan i Njutånger-09 ElinoAnders längre in i grottan i Njutånger-09 DSCN3653

Här är barnen i en grotta (de älskar grottor, det gör jag också men är numer alldeles för tjock för att springa omkring och åla mig runt i grottor) i Iggesund och  grottorna heter  Bodarnegrottorna. Ni ser själva hur smalt det var där inne och sen hur de såg ut efter att ha varit därnere lääänge, trodde nästan de fastnat nånstans, hehe! Var nästan glad att jag inte kunde följa med ner! haha!

Förra söndagen var jag för första gången på ett scraploppis som Helena, f.d ägare till Scraphuset, hade anordnat hemma hos henne. Det var jättekul och jag fyndade en hel del, bl.a Atumn Leaves streckkodsstämplar som jag suktat efter länge för endast 75.- Blev också en hel del mönstrade papper och cardstock + en hel del andra småsaker. Kul var det iallafall och hon har planerat att eventuellt ha scraploppis fler gånger till hösten eller vintern. TACK Helena för att du anordnade sån fin loppis!

Lite foton på de saker jag fyndade.

Scraploppisfynd (alltihop) Scraploppisfynd, närbild nr.2 på cardstocken

Scraploppisfynd, närbild på de mönstrade papprena (solfjädersform) Scraploppisfynd, närbild på övrigt

Första fotot visar allt jag fyndade, andra fotot på cardstocken som kostade 2.-/ark och tredje bilden visar alla de mönstrade papprena och sista bilden visar det övriga jag fyndade och där ser ni också streckkodsstämplarna från Autumn Leaves .

Vädret var inte det bästa när jag skulle fota så därför blev fotona lite mörka och dessutom så var det jätteblåsigt, som vanligt när jag ska fota nåt ute, suck! Hade stora problem med att få allt att vara där jag placerat det tills jag hunnit fota, några papper blåste iväg och saker rasade, men skam den som ger sig, till slut så lyckades jag få med allt iallafall, pust!

Hoppas att ni alla får en trevlig lördag och helg och att ni får tid att pyssla!

Stora kramar!

Susanne


9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Aug 22, 2009 @ 17:31:08

    Hej på dig!
    Ja, man ser verkligen att ni hade roligt när ni träffade Lena. Nästan så man önskar man hade varit med på puben och lyssnat på eran skönsång. Härlig shopping har du haft med ser jag. Mycket fint du handlat.
    Ha en bra helg. Kram Lena

  2. Busan
    Aug 22, 2009 @ 19:04:19

    Hej vännen!!! Så glad jag blev av allt du visar!!! 🙂 Det syns verkligen hur bra vänner du och Lena BE är och hur kul och mysigt ni hade!!! Första bilden är ju bara så kanonfin på er!!!
    Och sedan allt pyssel du fyndade – har aldrig sett såna streckkodsstämplar men jösses – förstår du önskat dig såna för de var ju hur coola som helst. Är så glad för din skull att du kunde fyna så mycket och så billigt – vet ju själv hur roligt jag har när Panduro har sin rea och det är superkul!!! 🙂
    Njut av allt fint och ha det så bra du bara kan!!!
    Här är gubben på fotboll och jag ska sätta mig och plocka lite bland papper… är så mysigt att börja plocka ihop till kort eller något annat och se vad som skulle kunna bli fint tillsammans.
    Sommar-karmar Busan

  3. ScrapKia
    Aug 22, 2009 @ 19:45:02

    Wow, vilken härlig shopping!! 🙂
    Åhh vad ni verkar haft det mysigt, Lena och du!
    Tro om du kan göra en ”repris” vid tillfälle… 😉
    Ska du med till Bruksgården som Highcoast anordnar?

    kram
    Kicki

  4. ScrapKia
    Aug 22, 2009 @ 19:45:51

    Repris på sången, ifall du undrade hihi, därav frågan om du skulle till Bruksgården. 😉

  5. Pernol
    Aug 22, 2009 @ 19:49:53

    Hallå bruden!
    Jag ser att ni hade hur roligt som helst hos Lena! Jag önskar att jag också kunnat lyssna på er skönsång!
    Gudars vad mycket snyggt du fyndade hos Heléna!!! Nu är jag allt avundsjuk! Ja,ja vad vore väl en bal på slottet…

    kjaaaaaam Pernilla

  6. Lena B E
    Aug 23, 2009 @ 13:03:20

    Ha ha ha vännen! Jag håller på att skratta ihjäl mej 😆 Jaadå vi sjöng så bra så 😆 Men jag tror nog våran sångkariär stannar på puben du ser ju själv vad Peter försöker skydda sig mot den. 😆 Nejdå han vart naturligtvis rörd av våran vackra sång!! 😆 😉 För det första så låg puben i Iggesund, inte Njtånger och för det andra så heter grottorna ”Boda grottorna” och dom ligger också i Iggesund. För det tredje så är du inte alls tjock!! Så det så!! 🙂 Så nu vet du det. 🙂
    Wow så mycket snyggt du fyndat!! Superkul att få gå på scraploppis!! Nu ska jag snart sätta mej och scrappa här, Kjell stack i väg utan mej till dalarna, han for så tidigt så jag hade inte en chans att hinna bli klar, du vet ju hur det är på mornarna! 😦 Fast inte mej emot, jag är gärna hemma å scrappar istället för att titta på nån bil. Ha det så bra vännen! Bauta kramar från Lena

  7. Anette
    Aug 23, 2009 @ 13:29:21

    Vilka underbara bilder.
    Så kul ni verkade ha det 🙂
    Jag ska träffa Lena på onsdag – Längtar!!
    Kul med scraploppis, synd bara att jag missade det.
    Ha en fin dag.
    Kram Anette

  8. Lena B E
    Aug 23, 2009 @ 17:45:31

    Hej igen vännen! Joodå jag har haft så härligt så, lugnt & skönt när gubben var borta hi hi, och mysigt med min scrapping! 😀 Men nu är ju gubben hemma och måste ju naturligtvis tala om för mej att jag har fel!! Grottorna heter inte alls Bodagrottorna som jag sa utan Bodarnegrottorna. Rätt ska va rätt. 😆 Så typiskt att jag ska ha fel 😆 Kramar från Lena å gubben som sitter mitt i mot.

  9. Lilla pyssel Inger
    Aug 24, 2009 @ 08:00:33

    Å vad mycket fint du fyndade helt kanon jo vännen:) Å vad du och Lena BE värkar ha haft kul är så GLAD för eran skuld tänk vad roligt att ni har hittat veranda på detta sätt:) Jättefina bilder som du delar med dig tack snälla, det värkar som om det blev en riktigt lyckad semester:) Ha en toppen dag och vecka min vän, tänker på dig som alltid. Kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Kommentera

