Ny KAOS! :-)

                                              Gokväll på er!

Hoppas att ni haft en fin dag med sol och värme! Kanske de sista sommardagarna så nu får man passa på att njuta lite extra. Vi har haft strålande sol idag men det känns i luften att det börjar gå mot höst snart. Idag var maken ledig så vi tog en tur ut med båten på ett nästan spegelblankt hav till en av alla de vackra små öar vi har nästan runt husknuten. Kändes lite konstigt att åka utan både barn och vovvar då de fyrbenta fick stanna hemma och barnen börjat i skolan igen. Känns också lite vemodigt att det inte är så många år kvar tills vi inte har några hemmavarande barn längre. Vad ska man göra då? Scrappa mer kanske…? Hehe!!!

Idag fick jag en till KAOS-award och den kommer från Lena. TACK snälla söta du, du är så snäll och go som ville ge den till mig! Tyvärr så kan jag inte visa upp den här just nu, för det första pga. att den inte landat i min låda ännu och för det andra att hon har gjort 3 stycken men inte talat om vem som ska få vilken. Vilken överraskning va!!! Jag bara ÄLSKAR överraskningar, så nu ser jag fram emot att få se vilken som blir min!!!

Så här löd nomineringen:

En KAOS award till dig. Som tack för all inspiration du ger. Du har en underbar stil och gör så mycket vackra alster som är som godis för ögonen.

TACK Lena för de enormt fina orden! Blir alldeles rörd och oerhört glad och stolt att du vill ge den till mig!

Både igår och idag har jag känt mig tröttare än någonsin! Visserligen har jag varit trött sen lunginflammationen, men den här tröttheten är extra tung. Igår var jag, maken och dottern en sväng till stan och letade lite skor och annat till henne och jag var alldeles slut resten av dan. Orkade inte laga nån middag varken igår eller idag så snälla maken gjorde det istället. Hade ingen ork över för scrappingen heller fast jag så gärna vill. Vill göra klart det jag håller på med nu så jag kan börja på mina KAOS-awarder nån gång, längtar efter att göra dem, det verkar så roligt. Ni får inte tro att jag glömt bort dem, men de kommer så småningom när jag känner mig lite piggare och orkar mer! 🙂 Vill bara tala om också att jag hittade ett par jättefina bruna stövletter igår, men det var egentligen dottern som var ute efter sådana men hon hittade inga som hon gillade utan det blev ett par andra svarta, söta lackskor som hon ska ha inne i skolan. Så mitt fynd blev en rolig överraskning då jag också har letat efter ett par snygga sådana ett längre tag. Billigt blev det också, endast 260.- för mina, hennes skor och för ett par sulor! 🙂 Fotar dem senare så ni också får se hur fina de är!

Nu väntar sängen på mig och hoppas jag kan somna på en gång så kanske jag är lite mindre trött imorrn.

                             Sköt om er ordentligt och sov gott!

                                           Kram Susanne

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Aug 26, 2009 @ 19:43:34

    Krya på dig så mycket du bara kan vännen och STORT GRATTIS till din nya KAOS-award!!! Har inte varit inne hos Lena och sett dem än men gissar att de är jättefina!!! 🙂
    Hoppas så du snart är mindre trött så du orkar pyssla lite igen. Känner ju själv vad det är bra för en att må bra och när man mår dålig och inte heller kan pyssla är det inte roligt. Nu kan man väll inte ha roligt alltid men pysslet är så mycket mer än bara roligt – avslappnande osv också. Känner som dig med mina KAOS-awarder för jag har ju bara precis börjat på ett av mina – men jag har inte heller glömt dem… det tar bara lite längre tid för oss i mellanåt.
    Är så glad för din kommentar – vi kände nog samma när du fick iväg din bröllopskub och jag dopkorten!!! 🙂 Men migränen är inte att leka med men är svårt att undvika den alltid när man lever i ett modernt samhälle. Känns inte bra att du reagerar på samma sätt och också är stresskänslig men jag känner mig inte lika skum i alla fall att det är fler än mig som kan reagera så. Ibland kan jag känna mig så skör – fast jag är ju inte det som person utan det är ju kroppen som inte orkar med… det känns så i alla fall.
    Har mått så bra efter anfallet i alla fall så jag har fått gjort mer igårkväll och idag än på länge – hoppas så att det ska hålla i sig för jag har verkligen känt efter och det känns bra. Så dopskorna är klara när du har tid och ork att ta en liten titt för jag hann få med dem till beställningen…. 🙂 Ibland är livet allt så bra och smidigt till slut!!! 😀
    Krya på dig så mycket du kan och vila och ta hand om dig bara!!! Pysslet finns kvar när krafterna vänder åter och det viktiga är att du får vila massor och ta hand om dig.
    Sommar-kramar Busan

  2. Lena B E
    Aug 26, 2009 @ 19:50:29

    Stort GRATTIS till ännu en KAOS Award, så spännande att inte veta vilken du får 🙂 Jag har varit in till Lena och tittat på dom och alla är jättefina!! 🙂
    Wow så billiga skor ni hittade!! 😀 Verkligen rekordbilligt!! 😀
    Vad härligt det låter med en båttur på tu man hand! 😉
    Hoppas du piggar på dig snart vännen!
    Bauta kramar från Lena

  3. TesaB
    Aug 27, 2009 @ 10:54:56

    Hej vännen! Grattis till award och till fina nya stövletter! Måste kännas härligt – och som grädde på moset också publiceringen! Så himla KUL! Hoppas du mår lite bättre idag! Lunginflammationer är inte att leka med, det tar ett tag även för en i övrigt full frisk att komma tillbaka. Lyssna på kroppen. Stor KRAM!

  4. Elzie
    Aug 27, 2009 @ 14:13:58

    Du är inne i ett stim nu Suss. Stort grattis till dig för allting. Du är väl värd det.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

  5. Pernol
    Aug 27, 2009 @ 20:38:49

    Grattis till KAOSen! Den är du väl värd!!! 😀 Kul att du hittade så billiga skor! Jag har fyndat jag med. 2 par skor för 250 kr. Ett par inneskor till jobbet och ett par promenadskor. Jag hade de sistnämnda på mig denna vecka och fick sånt skavsår.

    Krya på dig och tänk på att det tar tid att läka kroppen efter sjukdom!
    kjaaaaam Pernilla

  6. Lena B E
    Aug 28, 2009 @ 12:47:44

    Hej vännen! Hur mår du? Jag hoppas du är piggare nu! Här skiner solen äntligen men det är kyligt i luften, brrr höst! Det var så roligt att träffa Nettan, foton finns i min blogg, även på allt fint jag fick av henne, bla. jättefina Melissa Frances papper mm. och en kaos award. Kika får du se. Min kusin har varit in hit och tittat på fotona från våran pubkväll, hi hi… vet du var han sa? Så roligt att se två primadonnor på scen 😆 Vi kanske får tänka på en sångkariär iaf. 😆 Ha det bäst min kära vän & krya på dig nu! 🙂 Kramar från Lena

  7. Lena B E
    Aug 28, 2009 @ 16:59:19

    Hej igen vännen! Du har 2 awarder att hämta inne hos mej. Ha en jättetrevlig helg!
    Kramar från Lena

  8. Lilla pyssel Inger
    Aug 29, 2009 @ 06:38:07

    GRATTIS GRATTIS min vän till ny KAOS -Award måste vara så himla roligt Å DU ÄR SÅ VÄL VÄRD DOM VÄNNEN:) Inte kul att läsa att du är så himla trött hoppas att du har fått vilat ordentligen nu så att du känner dig piggare:) Jag håller tummarna för dig inte roligt när man är så trött och sliten att man inte orkar något inte ens pyssel !!!
    Jag blev självklart trött när Lene var här men det gjorde inget alls för jag hade så himla trevligt och mysigt har inte haft så på länge!!! Jag håller tummarna för att hon snart kommer och hälsar på igen hon har lovat det så jag hoppas det inte dröjer allt för länge:) Visst fick jag mycket fint av Lene blev så himla GLAD ska du veta och korgen med allt mums mums i var riktigt mumsig det vi har smakat på hittills i alla fall:) Önskar dig en riktigt trevlig helg och var rädd om dig min vän:) Massor med stora varma bamse kramar från din lilla vän Inger:)

  9. Busan
    Aug 30, 2009 @ 11:09:28

    Hej vännen! Hoppas du har en fin helg – du har något att hämta hos mig för att du är så snäll och duktig…. Var rädd om dig!!!
    Sommar-kramar Busan

  10. Lena J
    Aug 30, 2009 @ 21:29:07

    Hej Sussie!
    Jag undrar om du har fått min KAOS? Man vet aldrig med posten. Har du inte fått den så får jag skicka en ny. Ha det bäst. Kram Lena

  11. Lilla pyssel Inger
    Aug 31, 2009 @ 12:30:30

    Hej på dig vännen:) Jag hoppas att du känner att du har mera ork och inte är lika trött denna veckan tänker på dig:) Önskar dig en toppen dag och vecka å håller tummarna för dig min vän:) Kramis i massor från lilla vännen Inger:)

  12. Lena B E
    Aug 31, 2009 @ 16:56:24

    Hej min kära vän! Hoppas verkligen att du är piggare nu! Tack för samtalen i helgen, det var lika trevligt som vanligt att få prata med dig!! 🙂 Hoppas att jag inte körde slut på dig bara med allt mitt pladdrande! 😉 Ha det så bra vännen och sköt om dig. Massor med kramar från Lena

  13. Pernol
    Sep 01, 2009 @ 06:14:54

    Du har något att hämta i min blogg!

    Hoppas att du känner dig lite piggare nu!

    kjaaaaam Pernilla

  14. Lilla pyssel Inger
    Sep 01, 2009 @ 09:37:42

    Hej på dig vännen:) Ville bara önska dig en underbar dag och sända över en massa cyber orka mera kramar till dig:) Ha det så bra du bara kan och hoppas att det blir en kanon bra dag för dig:) Kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Kommentera

