Scrapträff!

Hej på er!

Här i Ö-vik har vi haft stor scrapträff nu i helgen från lördag förmiddag till söndag eftermiddag. Det här var första gången jag var med på en sån här träff men det var absolut inte sista gången!!! Ska absolut vara med när nästa träff blir nån gång i mars nästa år. Jag var där med snälla och trevliga Pernilla/Pernol och det var första gången vi träffades IRL och det var jätteroligt, Pernilla är en jättetrevlig och snäll tjej som jag gärna vill träffa fler gånger, faktum är att vi redan så gott som bestämt att gå tillsammans på nästa storträff! 🙂 På lördagen var det hela 7 olika utmaningar var av en var en snabbutmaning där man skulle göra ett alster på en timme. Den som var på lördagen missade vi då vi kom en timme senare men på söndagen var vi där prick 9.00 och den utmaningen var verkligen stress och prestationsångest framkallande och jag är ju absolut ingen snabbscrappare men både Pernilla och jag hann precis bli klara i tid. Som den slowscrappare jag är så hann jag bara med att göra en utmaning på lördagen och det var scrapkitsutmaningen där alla som köpt det fick samma material att utgå från men ändå var inget alster det andra likt. På söndagen deltog jag i skissutmaningen och som sagt snabbutmaningen och då blev det både en layout och ett kort men det får ni se senare i veckan då jag behöver fixa lite småsaker på dem först.

Så idag är man ganska mör och supertrött men vad gör man inte för att få scrappa, hehe!!!

Här sitter Pernilla och skapar i djup koncentration.

Pernol scrappar på storträffen okt.-09

Här är jag när jag är på väg att skära ut en tag från Slicen till layouten jag hade med i scrapkitutmaningen. Ni kan se en del av den på bordet framför mig.

Jag scrappar på storträffen okt.-09

Både Pernilla och jag glömde våra underlägg bägge dagarna, därav plastpåsarna på bordet som åtminstone lite skydd. På plats fanns också fyra butiker med härliga grejer att frossa bland. Lite onödigt vetande kanske, men träffen höll till  i Nolaskolans ljushall och matsal där min dotter Elin går andra årskursen på Mode- och Designlinjen. Om ni klickar på fotona så kan ni se närmare på våra namnskyltar som vi har på oss och som vi gjorde till träffen. Tyvärr hade rosen på min namnskylt lossnat och den satt på den översta blomman.

Hoppas att ni andra har haft en lika trevlig och rolig helg som Pernilla och jag hade!

♥KRAMIS!♥

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Inger
    Okt 20, 2009 @ 07:26:58

    Hej på dig vännen:) Å vad jag blir jätteavis vad ni har haft kul men jag är jätteglad för din skuld att du fick vara med:) Så himla trevligt att se bilder också från eran träff, tack snälla för att du delar med dig:)
    Tyvärr har jag inte haft en lika trevlig helg som dig jag har fått tagit det lugnt å kryat på mig efter sista pärsen. Jag är inte ok en men det kommer sig lite för varje dag så det går framåt å det är det viktigaste:) Forstår att du behöver vila upp dig efter detta roliga men jag hoppas att du mår bra och att allt är som det ska vara! Tänker på dig och önskar dig allt väl min vän. Massor med kramis från din lilla vän Inger å ha en TOPPEN dag:)

  2. Pernol
    Okt 20, 2009 @ 08:57:23

    TACK för en jätterolig helg med ditt trevliga sällskap!!! 😀 Jag ser framemot nästa scrapträff!

    Ha det gott!
    kjaaaaam Pernilla

  3. Lena B E
    Okt 20, 2009 @ 12:14:31

    Åh så roligt ni verkar ha haft, jag är allt lite avis. 😉 Jag är så glad för eran skull. 😀 Men det är klart att jag hellre varit på en trevlig & rolig scrapträff tillsammans med er än varit hemma med min värk. 🙂 Nu har jag haft värk i ena knät i flera dar, konstigt för det har jag aldrig haft förr, men det är klart att man ska få det också. 😦 Allt fastnar ju på en skit vet du! 😉
    Du kan ju ha en vädertå iaf. styggvädret kan ju komma imorrn?! Usch vad tråkigt detta besök blev… bara jämmer å elände. 😉 Jag ser verkligen fram emot att se dina alster, längar tills du visar dom! 🙂 Idag ska jag fortsätta med mina julkort, har en till beställning att göra och jag har börjat lite smått med dom, så jag ska fortsätta idag. Ha det så bra vännen! Kramar från Lena

Kommentera

