Mer alster från stora scrapträffen

Gokväll på er alla goa vänner!

Visar här resten av det jag gjorde på den stora scrapträffen som var nu i helgen. Börjar med layouten till skissutmaningen.


Skissen

Skiss till layouten Bodagrottorna, gjord på storträffen okt.-09

Bodagrottorna

Layout Bodagrottorna okt.-09

Det var riktigt kul att använda små foton på en layout, har aldrig provat det förut, en utmaning i sig men det gick riktigt bra och jag är ganska nöjd med resultatet.

Julkort

Julkort gjort på stora scrapträffen okt.-09

Det här blev mitt bidrag till snabbutmaningen som var den första utmaningen man skulle göra på söndagen och vi fick en timme på oss. Jag klarade det nätt och jämnt som den slowscrapper jag är så det blev en rejäl utmaning i sig. Här fick man utgå från en ”bingobricka” där man fick välja en rad med det som skulle finnas på ens alster. Mina fem kriterier var utstansade bokstäver, dold journaling, nånting av plast, sydda eller ritade stygn och egengjord dekoration.  Inte helt nöjd med resultatet men med tanke på att vi hade bara en timme på oss så är jag relativt nöjd ändå.

Insidan av julkortet

Julkort, insidan gjord på stora scrapträffen okt.-09


Hoppas ni alla får en trevlig fredag och helg!

KRAM Susanne♥


10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Okt 23, 2009 @ 07:22:16

    Det var inte dåligt att göra ett så fint kort på en timma! Din Lo är också superfin. Skissen är fin och du har lyckats kanonbra med din tolkning tycker jag. Ha en bra dag. Kram Lena

  2. Gertrud
    Okt 23, 2009 @ 10:17:17

    Hej Sussie, ibland är jag bäst när jag har tidspress och det tycker jag att du också verkar ha. Kortet är superbra, du kan vara nöjd. LO,n gillar jag med den svarta blomraden längst ner. Hoppas du får en skön helg med mycket pyssel. Kram Gertrud

  3. Lene Kristensen
    Okt 23, 2009 @ 10:18:11

    Hur snyggt som helt med de små fotona! och julkortet är jättesnyggt!
    tack snälla goa Sussie1 Igår när jag kom hem från jobbet sent på kvällen låg det ett kuvert på mattan och i det fanns en helt underbar KAOS! Den är snygg på bilden, men IRL är den vacker! tack vännen, du gladde mitt hjärta!
    Ha det bäst min vän!
    massor av kramar från lene

  4. Lena B E
    Okt 23, 2009 @ 12:20:24

    Hej vännen! Wow så snygg Lo, du lyckades kanonbra med skissen!! Så jättefina papper och dekos!! Fotona är så fina på A & E när dom är i Bodarne grottorna! 🙂 Kortet är så fint det med, du är visst inte en sån slow scrapper som du tror! 🙂 Tack själv för det trevliga surrandet hi hi… 😉 Vad var det för recept vi pratade om? Det har jag ju lyckats glömt som vanligt! Hm!! Kjell for till stan, han tog bussen dit, och satt där ett tag på ett fik som även har en pubdel och surrade med lite folk. Hoppas allt är bra och att du får en jättetrevlig helg! Massor med kramar från Lena Skogstroll 😉

  5. Lisan P
    Okt 23, 2009 @ 15:08:12

    Hejsan,
    Du har då verkligen fått till det. Undrar så hur mitt hade sett ut på bara en timme. Inte på långa vägar så fint som ditt. Igår fick jag ditt jätte fina KAOS kort med posten, tusen tack det var jätte fint och jag blev så rörd och glad över din motivering till det. tack så mycket.
    Jag lovar vårda den varmt och ömt! ha en bra helg hälsar Lisan

  6. Ulrika
    Okt 23, 2009 @ 19:40:43

    Vilka fina alster! Verkligen läckert med även insidan på kortet dekorerad!

  7. Tesa/Therese
    Okt 23, 2009 @ 19:57:04

    Härliga alster du gjort:o) Tack för dina ord hos mig :o) Ha en skön helg, det ska jag…..på Scrapmässan här i Karlstad :o) Kram

  8. Petra/Paradise
    Okt 23, 2009 @ 21:16:08

    Vilken annorlunda lo-skiss, men du fixade den galant! Jättefint!
    Å kortet är supersött =)
    Tack för dina ord inne hos mej! *glad*
    Trevlig helg!
    STOR KRAM Petra

  9. Lilla pyssel Inger
    Okt 24, 2009 @ 09:46:16

    Vilka LO`s och Julkort du har gjort ALLT ÄR HELT KANON SUPER FINT JAG GILLAR MASSOR:) Tycker du är så himla duktig och kreativ Sussie:) Vad mycket du han med att göra jag är jätteimponerad du måste vara mycket effektiv när du sätter i gång:)
    TACK SNÄLLA GOA UNDERBARA DU FÖR ALLA DIN ORD HOS MIG DU GÖR MIG ALLTID SÅ HIMLA GLAD SKA DU VETA:) Det är så himla kul att få uppskattning för det man gör och du är så himla duktig på att ge mig det:) Hoppas du mår mycket bättre nu för tiden tänker på dig ska du veta. Jag har efter fem veckor med sjukdom fram och tillbaka börjat se ljuset igen det känns som det värsta är över och att jag är på G:) Det har varit skit jobbigt och det tar på inte bar fysiskt även den psykiska biten blir riktig jobbig.
    Men nu hoppas jag få må bra så att jag är redo för mina operajoner när det nu blir!!! Jag trodde att vi hade vårdgaranti men värt gäller den inte för mig i alla fall känns det som för jag väntar, väntar och väntar men det är bara att hålla ut finns inget annat!!! Önskar dig allt det bästa och hoppas att du får en riktig trevlig helg, massor massor med STORA BAMSE kramar från din lilla vän Inger:)

  10. Mia
    Okt 24, 2009 @ 12:37:55

    Tack för senast jätteroligt att träffas.
    Fin fina alster Du gjorde på träffen =)

    Ha det gott!!
    Kram//Mia

Kommentera

