Utmaning! :-)

Hej på er och en trevlig tisdag!

Jag har tänkt att ha en utmaning i min blog. Har sett en del julkort där man har använt andra färger på papper och dekos än de traditionella färgerna rött och grönt. Tänkte därför ha en utmaning som består av att skapa julkort med andra färger.  

Utmaningens regler: Skapa ett julkort där du inte använder rött eller grönt. Du får använda vitt och vilken annan färg som helst men INTE rött eller grönt!  Observera att korten ska vara nygjorda till denna utmaning!

En förtydligan: Har fått frågor om det går bra att använda färgerna rött och grönt i nån detalj eller i hörn. Men utmaningen går ut på att INTE använda dom färgerna överhuvudtaget!!!!

Har sett nu att det är lite svårt att skilja på rött och brunt på vissa kort och även grönt och guld (se mitt bruna kort här nere). Blir ju aldrig riktigt lika på datorn som i verkligheten så det skulle vara bra om ni skrev det i kommentaren om ni själva tycker att det ser misstänkt ut på datorn så underlättar det för mig och det behöver inte bli några oklarheter.  🙂

Utmaningen kommer att pågå mellan den 1/11-30/11 .

Nu kör vi igång utmaningen! LYCKA TILL alla som vill vara med!!!


Här är mitt julkort där jag inte har använt varken rött eller grönt. Kortet var jätteroligt att göra och det var inte alltför lätt att låta bli att använda de traditionella färgerna.


julkort till min utmaning(blått,vitt)

Den underbara skissen till det här julkortet har jag hittat hos denna härliga och duktiga tjej, Hanna! Hon är en fenomenal kortmakare och hon gör även egna jättefina skisser varav denna är en av dom som jag bara föll pladask för. Kika gärna in hos henne och dessutom kommer hon att delta i utmaningen.

Ber om ursäkt att kortet är så suddigt! Det är stickles (vit) på stjärnan på hennes spö och även på hennes krans, men det syns inte alls här och det är så synd då kortet inte kommer till sitt rätta på datorn. Snöflingorna är embossade med glitter embossing pulver och ”God Jul”-texten är embossad i svart, syns oxå dåligt här. Kanterna är stämplade med Stempelgledes Grunge collection och stämpeln är från Sarah Kay. Ska se om jag kan göra ett bättre foto med kameran istället imorrn då det är dagsljus för här är kortet skannat och det blev ju inte alls så bra.

Här är mitt andra inspirationskort och här har jag använt brunt och rosa. Det här var lika roligt att göra som det blå kortet ovan.

mitt julkort till min utmaning, rosa o brunt, nov-09

Har använt samma underbara stämpel (älskar den) som det blå kortet, Sarah Kay. Tyvärr så syns det inte alls att hon har glitter i håret, stickles vit och samma stickles på stjärnan och på hennes små söta vingar, samma sak även på det blå kortet.  Har chalkat kanterna med guld stämpeldyna och på pappersremsorna med granarna har jag använt distress tattered rose för att få fram lite mer rosa och även kanterna är chalkade med samma. Rosa swirl organza band, liten pärlnål och snöflingor med rosa swarowskistenar. Texten är utstansad i guldpapper med QK-alfabet, tyvärr minns jag inte namnet på alfabetet då jag köpte det på Tradera för ett par år sen. Nån annan kanske känner igen det och vet vad det heter, skulle vara bra att veta. 🙂

Här är mitt tredje inspirationskort och den här gången har jag använt ljusa papper med inslag av grått och mörkblått. Det här kortet var det svåraste att göra då jag nästan inte hade några ljusa/vita papper med julmotiv, men så här blev resultatet till sist.

mitt julkort till min utmaning, vitt o blått nov-09

Här har jag använt en stämpel från Tim Holtz, Santa letter. Visst är den underbar?!! Valde att inte färglägga den utan jag har enbart använt stickles (vit) på kvisten och på bären i kransen. Det är även stickles (vit) på hjärtat i textstämpeln som kommer från Creative Clubs månadspaket. Har distressat och chalkat alla kanter med silver stämpeldyna. Ritade en ram med silverpenna och snöflingorna har fått blå swarowskistenar. Tyvärr så syns aldrig allt det glittriga så bra i datorn som IRL på nåt utav korten men jag kan säga att det glittrar betydligt mer om korten IRL än på datorn.

Har nu gjort tre julkort i tre färgvarianter att inspireras av och jag hoppas att jag kan bidra med lite inspiration och idéer att bygga vidare på. 🙂



 

Så ni kommer att ha en hel månad på er att skapa vackra julkort!!!

Ni får delta med ett eller flera julkort, det avgör ni själva.

Lämna en kommentar i detta inlägg med en länk till ditt bidrag så jag hittar dig.

Vinnaren utses av mig och med hjälp av min familj efter den sista november och presenteras här i min blog, så håll gärna utkik här efter utmaningens slutdatum för att se om just du är vinnaren!!!

Den som vinner får en RAK av mig!!!

LYCKA TILL!!!

Ny signatur

72 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Okt 27, 2009 @ 15:46:04

    Halloj!
    Självklart antar jag din utmaning. Jätteroligt detta. Hoppas att många hänger på. Tack för att jag får ta del av dina kakelbestyr och annat i din vardag. Kram Lena

  2. Busan
    Okt 27, 2009 @ 17:59:52

    Hej Sussie!
    Tack för din kommentar och såååå rolig utmaning du har här!!! Ja, den ska jag verkligen försöka vara med i. Jag är ju inte så kunnig än på alla saker som finns i scrapbooking så jag har ingen aning om vad en RAK är… hi hi.,.. ska söka på nätet och se om jag hittar vad det är för en sak så jag kan lära mig också det!!! 🙂
    Måste erkänna att jag inte är van vid att ni förstår mer än jag tror. Är inte van vid det mer än med min man så är nog därför jag så gärna vill förklara mig. Börjar förstå att ni förstår också när jag inte förkarar mig och det känns så harmoniskt att vara bland vänner. Så tack snälla för din kommentar!!!!
    Hoppas du har en riktigt go dag och att du mår så bra du bara kan!!! Namnskylten du gjorde till träffen är bara så fin och jag har tittat på den lääänge – ja, du är så duktig!!! Fast det det är ju verkligen ingen överraskning…. hi hi… 🙂

    Varma höst-kramar
    Busan

  3. Pernol
    Okt 27, 2009 @ 18:00:52

    Hej min vän!

    Jag vill också vara med i dín utmaning! Detta låter ju jättekul!!! 😀

    Jag har letat och letat hemma bland mina scrapsaker och tyvärr hittade jag inte din glimmermist. Det hade varit lätt att hitta den annars för jag äger inga sådana själv. Men min svarta lilla sax är spårlöst borta. Hm! Jag får väl köpa en ny.

    Ha det bra!
    kramelikram Pernilla

  4. Erica
    Okt 27, 2009 @ 18:16:22

    Självklart vill jag vara med. Återkommer så fort kortet är klart.

    Kram

  5. Lena B E
    Okt 27, 2009 @ 18:23:25

    Halloj vännen! Jag är med såklart!! 😀 Detta låter ju superroligt!! 😀 Det är ju självklart att jag ska vara med eftersom du ju fick idéen till detta i min blogg. Jippie!! Det är så kul att du inspirerades till detta hos mig! 😉 Jag ska bidra med flera alster så du får riktigt mycket att göra 😆
    Ser att… Man ska tydlingen ha hänglås på grejerna där uppe i Övik. 😆 Jag ska lägga ut nåt på bloggen, på sidan så det syns bra att det pågår en utmaning här. Ha det så bra min govän. Kramar från lena

  6. sussies
    Okt 27, 2009 @ 18:30:19

    TACK Pernilla för att du letat! Har letat efter din sax oxå men den går inte heller att finna. Ja, du har så rätt Lena, man får nog skaffa hänglås till nästa storträff! Klåfingriga finns det tyvärr en del av. 😦

    Tack oxå Pernilla och ni andra för att ni vill delta i min utmaning! Det ska bli riktigt skoj! Nu måste jag bara göra ett själv oxå som ni kanske kan bli inspirerade av.

    Kramis på er alla!

  7. Ulrica
    Okt 27, 2009 @ 18:32:34

    Hej vännen!

    Hoppas att allt är bra med dig, men det verkar så då jag läser i din blogg! =) Här är det full fart & massor med skapande, det är så mysigt nu när mörkret faller på & julen börjar närma sig, vi tänder ljus överallt dygnet runt känns det som! =) Jag har just altrat tjusiga jultavlor, så har du tid så kika gärna förbi.

    Trots att det har varit & är mkt tungt omkring mig så mår jag så mycket bättre & skapandet är på topp, skulle bara behöva lite mera tid både för pyssel & bloggandet. Så många jag vill hinna hälsa på, men å andra sidan så kommer det säkert tid för det så småning om, huvudsaken att man mår bra! =)

    Rolig utmaning, den ska jag försöka hänga med på.

    Ha en skön kväll, kramar Ulrica

  8. Lisa-olsi
    Okt 27, 2009 @ 19:03:40

    Hej Suss!
    Så skoj, den här utmaningen ska jag hoppa på.
    Kram Lisa 🙂

  9. Lena B E
    Okt 27, 2009 @ 20:07:27

    Nu kan du titta in till mej och kika på vad jag skrivit om du vill. 😉
    Kramar till dig govännen

  10. Lena B E
    Okt 27, 2009 @ 20:44:37

    Jag gissar på lika mycket mjölk som kaffe 😉
    Hi hi nu undrar de andra nog vad jag menar 😆

  11. sussies
    Okt 27, 2009 @ 20:54:50

    Hihi! Du har så rätt så vännen!!! Alldeles riktigt!!! vad duktig du är!!!

    Kram på dig!

  12. sussies
    Okt 27, 2009 @ 20:59:35

    En RAK betyder: Random Act of Kindness.
    Så nu vet ni det. 🙂 Var nog lite otydlig om det, men nu är det tillrättalagt. 🙂

  13. Lena B E
    Okt 27, 2009 @ 21:04:32

    Ja jag sa ju att jag var duktig på att gissa 😆
    och det sa du ju själv också 😆
    Har du glömt det redan 😆

  14. Lena B E
    Okt 27, 2009 @ 21:16:01

    Vad har man annars vänner till 😉
    Bautakramar till dig vännen

  15. TesaB
    Okt 27, 2009 @ 22:11:21

    Hej vännen! Tack snälla för KAOS! Det var fantastiskt fint och jag blev varm ända in i själen!

    Självklart vill jag vara med på din utmaning! Återkommer!

  16. Annica H
    Okt 28, 2009 @ 09:21:13

    Hallå!
    Det är klart att jag ska försöka mig på din utmaning! 🙂
    Jag ska på julträffen, så om jag inte hinner göra något kort innan dess, så har jag ju hela dagen på mig då! 🙂
    Kram Annica H

  17. TesaB
    Okt 28, 2009 @ 10:54:56

    Satte mig medetsamma igår kväll. Så Här blev mitt resultat. Kanske återkommer senare i månaden med ytterligare något kort. Tack för rolig utmaning! KRAM!

  18. TesaB
    Okt 28, 2009 @ 12:33:24

    Tack söta du! Stämplarna är från Prickley Pear, länk i min blogg (både i inlägget och i högerkolumnen). Jag har ju turen att vara DT där, så jag får dom gratis. Men det finns några stämplar jag skulle vilja ha, eventuellt kan vi göra en sambeställning och dela frakten (om det blir någon, kanske är de snälla mot oss…). Kolla stämplarna så kan vi maila sen!

  19. Carina
    Okt 28, 2009 @ 21:24:42

    Hej!
    Detta låter ju jättekul.Får se om jag hinner med har haft lite mycket nu med ”pyssleriet”.
    Tack för din hälsning hos mig.
    Kram!

  20. Karina
    Okt 28, 2009 @ 21:47:24

    Hej min vän.
    Jag ska självklart anta din utmaning. Återkommer. Kram

  21. Busan
    Okt 28, 2009 @ 21:58:14

    Hej och TUSEN TACK FÖR DITT BOKTIPS!

    Boken är beställd och kommer med posten vilken dag som nu!!!! Det låter som precis vad vi behöver här hemma med våra kommunikationsproblem. Min man är jättesnäll och vill så väl men, ja, vi förtår liksom inte varandra riktigt… *rodnar* Kan bara säga att jag kommer vakta postis som en hök nu för boken är efterlängtad redan!!! 🙂

    Och jag ser så fram emot din utmaning. Har börjat fundera på vad jag ska hitta på och än så länge står det lite still men har ju tid på mig!!!! 🙂
    Tack snälla igen för hjälpen och all stöttning – ni är så härliga tjejer allihopa och helt fantastiska på så många sätt!!!!

    Varma höst-kramar och ha det så bra du bara kan!
    Busan

  22. Marit
    Okt 29, 2009 @ 00:40:53

    I stort sett samma utmaning som min veckoutmaning i shopens blogg 😉

    Jag ska försöka hinna, det borde gå, bara denna mässhelg är över.

    Kram

  23. Lisan P
    Okt 29, 2009 @ 10:05:13

    Hejsan,

    denna utmaning köper jag och komme meddela när jag är klar percis som du skriver.
    Tack för alla fina kommentarer på min blogg, jag ska skärpa mig och lova kika in lite oftare här.
    ha det så bra så länge, Kramis från Lisan

  24. Busan
    Okt 29, 2009 @ 13:47:07

    Vill bara önska trevlig helg och tala om att jag ser så fram emot denna utmaning. Har funderat lite redan så får se om jag kan få fram någon idé. 🙂
    Vill också tacka för ditt stöd – det kändes mycket bättre när jag läst din kommentar.
    Hoppas du får en mysig pyssel-helg!!!

    Varma höst-kramar
    Busan

  25. Lena B E
    Okt 29, 2009 @ 20:02:53

    Hej vännen!
    Pizzan var supergod, riktigt smaskens! 😀 Nu har jag fått reda på varför jag har gått upp så mycket detta år, så bra att det inte var ”mitt fel” utan medisinens. 😉 Min skalle jobbar med din utmaning, ingen lösning i sikte än men det kommer väl så småningom. 😉 Jag har fått hem mina Maja design papper iaf. och dom är jättefina!! 🙂 Jaadu gubbar är ”roliga” dom, trodde han verkligen att jag skulle sitta där nere med alla spindlar, näää aldrig!! Det kan han göra som inte är rädd för dom. 😆 Kramar från Lena

  26. Hanna
    Okt 29, 2009 @ 20:27:42

    Hejhej!

    Först måste jag säga tack för kommentaren i min blogg! Blev så glad för den! :o)

    Och självklart hoppar jag på detta! Det här får jag ju bara inte missa…! :o)
    Vad kul med en utmaning! Hoppas det är många som hänger på, är ju så roligt med julkort! ;o)
    Kul när det inte bara blir rött och grönt också.

    Är det ok att ha detaljer, tex i målningen som är rött eller grönt?
    Eller får man inte lov att ha med färgerna alls?

    Ha det bra!
    Många Kramar från Hanna

  27. Petra/peu
    Okt 30, 2009 @ 08:31:39

    Trevlig utmaning, den ska jag haka på.
    Kram
    Petra

  28. Lena B E
    Okt 30, 2009 @ 11:49:18

    Jo Sussie, jag undrar också om motivet får vara rött och/eller grönt? (något hörn eller så)

  29. Lena B E
    Okt 30, 2009 @ 11:50:30

    Kom inte kramarna med vart tog de vägen då? 😦 Kramar till dig vännen från Lena skogstroll

  30. Pernol
    Okt 30, 2009 @ 15:33:51

    Hej Sussie!

    Jag vill jättegärna följa med dig till nästa månadsträff! 😀 Det ska bli jättekul att träffas igen! Vi hörs lite närmare. När är den förresten?

    kramelikram Pernilla

  31. Lene Kristensen
    Okt 30, 2009 @ 18:56:19

    hejsan vännen!
    Va kul med en utmaning, den måste man ju bara vara med på. Ska bli jätteskoj!!!
    Hoppas allt är bra med dig min vän!
    Jag har en hemsk huvudvärk, men det är säkert över imorgon!
    ha det bäst och en trevlig helg!
    Kramizar från Lene

  32. Lena B E
    Okt 30, 2009 @ 19:24:20

    Åh så superfint kort du gjort!! Ljuvligt!!! Åååh så sött stämpelmotiv!! 😀 Jaha du är så vrång, hm! Får väl försöka komma på nåt annat då. hm! 😆 Skojar bara, är inte alls arg på dig vännen, det kan jag inte 😆 Tuff utmaning blir det allt, 😉 men det är ju det utmaningar är till för eller hur? Har suttit här och hållt på med julkorten så jisses vad ryggen värker nu, måste ta en paus och vattna blommorna eller göra nåt annat en stund så kanske det går att fortsätta sen. Ha det så bra i helgen om vi inte hörs av nåt.
    Massor med kramar från Lena

  33. Lena J
    Okt 30, 2009 @ 19:40:58

    Hej Sussie!
    Vilket fantastiskt vackert julkort du har gjort. Förstår det glittar om det. Jag gillar den blå lite isiga färgtonen i ditt kort. Superfint! Ha en bra helg. Kram Lena

  34. Petra/peu
    Okt 30, 2009 @ 20:05:55

    Jättefint kort har du gjort Sussie. Stämpeln är så söööt. Ångrar att jag inte köpte den när jag beställde stämplar sist. Jag köpte den lille ”herdepojken” tyckte han också var så näpen.

  35. Lena B E
    Okt 30, 2009 @ 22:20:11

    Tusen tack vännen för att du vill rösta på mej på söndag. 🙂 Så snäll du är min goa vän!
    Trodde jag skulle hinna och orka lite mera idag men tyvärr, får väl vara nöjd ändå när jag kommit en bra bit på väg iaf. Som du kanske såg så blev ju mina kort sålda så jag måste göra nya. Får kämpa på med korten denna månad så kanske jag hinner få korten klara, annars tar jag till nån nödlösning på slutet om jag inte hinner. Har nån sån där sats kvar som jag köpte på panduro för nåt år sen och dom får duga i så fall. Sitter å väntar på att gubben ska komma hem, han jobbar eftermiddag idag. Ha det så bra i helgen vännen och hoppas att nacken har blivit bättre på dig! Massor med bauta kramar från Lena

  36. Lilla pyssel Inger
    Okt 31, 2009 @ 12:29:48

    Hej på dig vännen och vilken himla rolig utmaning du har satt i gång ska forsöka och se vad jag kan få i hop:) Jag är säker på att du kommer få en massa fina kort att titta på det finns jo så många som är så himla duktiga:) TUSEN TUSEN TACK SNÄLLA du för dina ord hos mig du är ALLTID SÅ HIMLA SNÄLL OCH GOD min vän:) Jag är mycket tacksam och glad och det värmer mycket, tyvärr så har jag varit himla dålig på att hälsa på hos dig och andra sista tiden det går lite upp och ned. Jag har piggat på mig mycket denna sista veckan men har mycket trött het och ork lös het i mellan. Att pyssla lite då och då går bra men blir mycket trött att sitta framför datan tyvärr så det blir inte så mycket av det. Blir mest att man uppdaterar men i dag så har jag i alla fall haft en riktig trevlig blogg runda runt om:) Även om jag har varit dålig att hälsa på så tänker jag massor på dig och hoppas att du mår bra och har det bra:) Önskar dig all lycka till med din tävling och hoppas att du får en underbar lördag och helg:) Kramis i massor från din lilla vän Inger:)

  37. TesaB
    Okt 31, 2009 @ 15:29:50

    Vilket otorligt mysigt kort du gjort! Motivet är ju helt ljuvligt! Det finns en liten sak åt dig här

    Ha en härlig lördag!

  38. Gertrud
    Nov 01, 2009 @ 10:36:24

    Jag vill jättegärna vara med. Så snyggt kort du har gjort. Det är mycket svårare än man tror att utesluta de två färgerna. Hade tänkt börja i helgen men som du vet har vi ju varit upptagna med annat. Attans Lena! Hoppas vi kan umgås lite i dag. Kram Gertrud

  39. Lene Kristensen
    Nov 01, 2009 @ 16:13:47

    hej Sussie. Ditt kort blev ju jättesnyggt och du klarade det utan grönt och rött!
    jag sitter här och håller på med mitt och nu undrar jag om du vill se insidan också! Viktigt för vad jag har där ju!
    Det är inte helt lätt, det finns ju grönt på te x rosorna så där har jag fått klippa.
    Ha det gott vännen!
    kram lene

  40. sussies
    Nov 01, 2009 @ 17:05:47

    Hej Lene! Ja, det är minsann inte lätt utan de traditionella färgerna! Men det går med lite fantasi, eller hur? Sen så kan man ju om man vill, göra egna papper genom att måla och stämpla osv. Insidan gör du som du vill med, men klart intressant att få se. 🙂

    Kram Susanne

  41. Lena J
    Nov 01, 2009 @ 18:48:34

    Hej Sussie!
    det var länge sedan,ha,ha. Nu har jag lagt in två kort som jag gjort under veckan till din utmaning. Skulle jag göra fler kort så lägger jag dom i samma inlägg. Hur många kort vill du ha? (ler) Här kommer länken http://lenika7.blogspot.com/2009/11/utmaning-hos-sussie.html
    Dina julkort är så fina. Roligt att du ger oss lite inspiration. Kram Lena

  42. Lena J
    Nov 01, 2009 @ 19:32:04

    Nu är jag här igen. Det finns inget rött eller grönt på något av korten. Svårt att se färger är det, men det är brunt. Ha det bäst. Kramiz Lena

  43. Lena J
    Nov 01, 2009 @ 19:45:54

    Ja, det såg jag nu när jag kollade, det ser grönt ut.Det kommer att bli jobb för dig med det här med färgerna!
    Vi var uppe vid Höga Kusten för några år sedan. Bodde en vecka i Norrfällsviken. Helt otroligt vackert där uppe. Vi var uppe på Skuleberget med, en dag då solen sken. Vilken utsikt, bedårande! Kram Lena

  44. Petra/peu
    Nov 01, 2009 @ 20:04:31

    Hej Sussie, måste komma in här o hälsa på lite, man får ju abstinensbesvär ju. Kort nr 2 är också jättefint du gjort.
    Jag länkar till dej nu, OK?
    Kramar
    Hörs snart igen.
    Petra

  45. Tesa
    Nov 03, 2009 @ 14:23:48

    Tack för dina ord och tummar :o)
    Kram Tesa

  46. Hanna
    Nov 03, 2009 @ 20:22:40

    Hej igen! 🙂

    Vad kul att du gillade min skiss. 😀
    Och vilket fint kort du gjort efter den!

    Kortet kommer läggas upp i min sidebar om några minuter, tillsammans med en länk hit till din underbara blogg. 🙂

    Många Kramar,
    Hanna

  47. Lisan P
    Nov 04, 2009 @ 08:26:30

    Nu har jag minsann påbörjat mitt kort till tävlingen. Det var jätteskoj och annorlunda. Hoppas på få det klart idag och kunna lägga ut det redan idag.
    Hoppas att allt är bra med dig. Kramis från LIsan

  48. Lisan P
    Nov 05, 2009 @ 17:09:15

    Hsjasan igen,

    Nu har jag gjort ett kort till din utmaning. Den finns att se på min blogg. Hoppas allt är bra. Kramis från Lisan

  49. Petra/peu
    Nov 06, 2009 @ 09:03:00

    Ska försöka hinna göra ett kort till din utmaning. Den här helgen väntar Stockholm och jag är så glad. Berättar mer när jag kommer hem igen.
    Ha en skön helg min vän.
    Kram Petra

  50. Lena B E
    Nov 06, 2009 @ 12:16:00

    Hej vännen! 🙂 Det var ett tag sen du hördes av så jag undrar hur du mår? Är du dålig vännen?
    Hoppas inte det!
    Så jättefint kortet är som du nu har gjort!! 😀
    Det finns ju inte så mycket ljusa julpapper heller.
    Jag har gjort 4 kort till din utmaning, men dom finns inte i bloggen än, jag måste redigera bilderna först. Attans så svårt det är när man inte får ha med nåt rött eller grönt. Jag gjorde en tabbe där på ett av korten, men dan efter så kom jag på att jag satt dit gröna blomblad så de bytte jag ut. Vilken tur att jag kom på det va? 😆
    Igår snöade det här nästan hela dan och idag regnar det. Suck vilket skitväder… tacka vet jag sommarn! 😉
    Ha en trevlig helg vännen.
    Kramar från Lena

  51. Pernol
    Nov 07, 2009 @ 06:46:59

    Åååå vad fina julkort du ´har gjort! Stämpeln från Sarah Key är ju jättesöt!

    Stackars din man som gjorde illa sig! Det är aldrig kul att sitta många timmar på akuten. Hopppas det gick bra till slut.

    Det var synd att jag inte kunde komma på månadsträffen. Jag förstår att ni hade kul. Vi får åka på en sån träff efter jul istället.

    Trevlig helg!
    kramelikram Pernilla

  52. Lena B E
    Nov 07, 2009 @ 18:36:19

    Jojo så går det när karlar ska va i köket! Vad har dom där att göra. 😉
    Nej då, skojar bara! 😆
    Stackars er sitta på akuten en fredagskväll, roligare kan man deffenetivt ha!! Usch vad sårt det ska bli, hua! Har han mycket ont nu då T? Men ni missade då inget på tv´n, det var mest skräpprogram som alltid, suck!! 😦 Hoppas det är nån bra film eller nåt ikväll, K har redan åkt på jobbet så jag är ensam och ska sätta mej och skära till lite papper nu har jag tänkt så det blir nåt gjort här idag. 🙂 Sen ska jag baske mej göra ett RÖTT julkort, har ju abstinentbesvär efter din utmaning. 😆 Ha det så bra gumman! Många kramar till mitt goa troll, från ditt troll 😉

  53. Lene Kristensen
    Nov 07, 2009 @ 19:16:35

    Skrattar lite när jag läser vad Lena BE säger om gröna blad. Jag har förberedd ett kort och vill ha rosor på (är ju lite galen i dem) Som tur var kom jag på att det är gröna blad på dem. Så fram med saxen, klippa av stjälk och blad. Hoppas det blir klar nästa vecka då jobbar jag nämligen bara en dag!
    ha det bäst vännen1
    Kram lene

  54. camilla
    Nov 09, 2009 @ 11:35:56

    Hej!
    Busan tipsade om din utmaning och den måste jag ju absolut försöka mig på. Så kul att få testa att göra ett kort utan grönt och rött. Här gäller det att gnugga geniknölarna :o)
    Titta gärna in till mig en sväng :o)
    Ha det gott
    Kramar
    Camilla

  55. Lena B E
    Nov 09, 2009 @ 14:37:43

    Hej vännen! 🙂 Nu är mina kort till din utmaning klar, det kan ju bli nåt mer kanske men då hör jag av mig isf. Annars hittar du korten i min blogg nu, å här är dom 😉 http://lenasbloggsida.blogspot.com/2009/11/julkort-till-sussies-utmaning.html
    Ha det så bra med alla gubbarna idag. hi hi… 😉
    Massor med bautakramar från troll Lena

  56. Annica
    Nov 09, 2009 @ 23:49:16

    Hallå! Dina kort är superfina, och en bra inspiration! 🙂
    Mitt kort är klart, och du finner det här! http://annicah.wordpress.com/2009/11/09/julkort-till-sussies-utmaning/

    Nu hoppas jag bara på tur! 😉
    Kram Annica H

  57. teolinda
    Nov 10, 2009 @ 16:08:18

  58. Lilla pyssel Inger
    Nov 11, 2009 @ 08:36:49

    Hej på dig vännen:) Dina Julkort var så himla fina och självklar inspirerade:) Nu har jag antagit din utmaning och lagt ut mitt bidrag på min blogg. Så när du har tid, lust, ork och kan så får du jätte gärna titta in och titta på mitt bidrag till utmaningen:) Ha en underbar dag min vän och sköt om dig, kramis i massor från lilla vännen Inger:)

  59. Tesa/Therese
    Nov 11, 2009 @ 20:48:54

    Sitter och knåpar på din utmaning, återkommer. Kram

  60. Tesa/Therese
    Nov 12, 2009 @ 23:46:25

    Nu finns mitt tävlingsbidrag upplagt. Du finner det här:
    http://tesapysslar.blogg.se/2009/november/tavlingsbidrag.html#comment

    Kram

  61. Gertrud
    Nov 14, 2009 @ 14:21:23

    Hej jag har gjort ett bidrag till din utmaning. Du hittar det i min blogg. Kram Gertrud

  62. Busan
    Nov 14, 2009 @ 19:01:43

    Hej vännen! Nu är jag klar och hoppas jag får godkänt till att vara med i utmaningen. Tack för en jättekul idé – har varit både klurigt och roligt!!! 🙂
    Varma höst-kramar
    Busan

  63. Lisa-olsi
    Nov 16, 2009 @ 02:31:31

    Hej Suss!
    Hoppas allt är bra med dig 🙂
    Jag har gjort ett kort i blått.
    Länkar här till det

    http://www.scrapbook.com/gallery/image/card/2459339.html

    Tack för skojig utmaning.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

  64. Camillaskreativa
    Nov 16, 2009 @ 12:51:05

    Nu är jag klar med mina bidrag, två stycken blev det. Så välkommen in att kika på dem hos mig 🙂

    Lycka till med renoveringen, det är jobbigt när det håller på men ååå så fint när det är klart! det är oftast mödan värt.
    Kramar
    Camilla

  65. Lena B E
    Nov 16, 2009 @ 13:17:00

    Hej vännen! Hur mår du efter helgen? Här har det pysslats för fullt fast mest med tråkiga förberedelser. Ett kort blev det iaf. och det passar in i din utmaning, inte en gnutta av vare sig rött el. grönt, 😉 så här är det; http://lenasbloggsida.blogspot.com/2009/11/ett-till-julkort-till-sussies-utmaning.html
    Kom och kika! 😉 Kramar från Lena Skogstroll 😆

  66. Anna Vikström
    Nov 17, 2009 @ 11:05:10

    Hejsan!
    Det verkar ju jätteskoj det här, men får man bara vara med om man har en blogg?
    Det har inte jag utan kan bara bifoga bidrag via e-post…

    Ha det bra allihopa
    MVH Anna

  67. Kamilla
    Nov 18, 2009 @ 13:56:16

    Wooohooo vilka underbara kort du har gjort!!! Superfina!!!
    Hoppas allt är väl med dig!

    Här kommer mitt bidrag, som skulle vara rosa :O men det blev blått!! Julkort UTAN rött och grönt 😀

    Kram kram

  68. Ellis
    Nov 18, 2009 @ 22:45:47

    Hej!
    Nu har jag gjort ett julkort utan rött och grönt!
    Det finns här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13085377

    Kram Elenor

  69. Karina
    Nov 22, 2009 @ 16:39:22

    Hej Sussie!
    Hoppas att allt är bra med dig. Här är allt finfint men jag har inte varit på min blog och på er andras på myyyycket länge, förlåt.
    Här kommer mitt bidrag till din jultävling
    http://karinatorell-karina.blogspot.com/2009/11/bidrag-till-sota-sussies-jultavling.html
    Ha en trevlig kväll.
    Tusen kramar Karina

  70. Petra/peu
    Nov 26, 2009 @ 11:54:25

    Hej Sussie, har gjort ett kort till din utmaning men jag lägger inte upp det på bloggen förrän på söndag kväll efter att jag haft min dragning på min candy. (vet inte heller hur man gör för att behålla ett inlägg längst upp:))
    Jag kan maila kortet till dej så länge.
    Kram
    Petra

  71. rebecka
    Nov 28, 2009 @ 16:46:05

  72. Petra/peu
    Nov 30, 2009 @ 11:56:08

    Mitt kort finns på min blogg nu. Har länkat hit till dig.
    Ha en bra dag min vän.
    Petra

Kommentera

