Julpysselträff:-)

Gokväll på er vänner!

Nu var det ett tag sen det uppdaterades här och det av två anledningar. Dels att jag vill ha kvar julkortsutmaningen så långt upp som möjligt i bloggen (har tyvärr inte hittat nånstans i wordpress hur man gör för att behålla ett inlägg överst ett tag, kanske nån som vet?) och dels att det har varit så mycket annat i mitt liv sista tiden, bl.a. renoveringen av badrummet/tvättstugan efter vattenskadan och det har varit så mycket runt det att det varken funnits tid eller ork för att scrappa något. Enda gången jag haft chans till det var på den årliga julpysselträffen som High Coast Scrap anordnade, vår lokala scrapförening, förra helgen. Vi scrappade, åt god julmat, lyssnade på julmusik och hade jätteroligt hela dan från 9-22. Visserligen fick jag bara en layout gjord efter Yolis skissutmaning hos scrapptorget och ett gratulationskort till vår dotter Elin som fyllde 17 år den 18/11 och jag hann påbörja ännu en layout med jultema men då jag är en riktigt slowscrapper så blev jag ändå nöjd med min prestation.

Barnen har varit förkylda i omgångar, dock inte i svininfluensa som tur är!!! De är vaccinerade via skolan men fick biverkningar ett par dygn efteråt precis som jag fick efter min spruta och nu är det dags för min andra, hoppas bara jag inte får samma biverkningar som efter den första.

LUCIA

Fotot är taget 1998 och användes det året som julkort. Elin var nyss fyllda 6 år och Anders 4½ år, ja, tänk vad tiden går…!!! Det bruna enfärgade glittriga pappret kommer från Inkido (tror jag, rätta mig om jag har fel) och det fick jag av snälla och goa Annica på träffen liksom pappret jag har som fotomatta. TACK snälla Annica, även för öljetterna och embossingpulvret!!! 🙂 Bakgrundspappret kommer jag tyvärr inte ihåg var det kommer ifrån (kanske nån annan som vet), men visst är det otroligt vackert med glittriga embossade detaljer! Snöflingorna är embossade med frost embossingpulver och fastsatta på 3D-kuddar liksom cirklarna som jag fick låna stansarna till utav Annica. 🙂 Bokstavstickers kommer från websters pages storytellers Color Holiday.

Vill passa på att TACKA er alla som velat delta i min julkortsutmaning!!!

Det har gått över förväntningarna, trodde inte att så många ville vara med, så TACK ännu en gång!!! Men ännu finns det tid att komma med bidrag så passa på att skapa för fullt, ju fler bidrag, desto större chans att vinna.

Till alla Er som inte har en blogg, maila mig era bidrag så är ni också med i utmaningen!

susannebylund@hotmail.com

Kommer nån gång framöver att lägga upp en bild på den RAK som går till vinnaren, tröstpriser kommer också att delas ut.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg och scrappa på nu till utmaningen den tid som är kvar! Julkorten ska ju ändå göras så varför inte passa på att tävla med dem, eller hur?!!! 😉


12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gertrud
    Nov 22, 2009 @ 11:41:08

    Hej Sussie, en underbar LO, jag gillar den bruna bakgrunden med detaljerna. Ett fint foto på dina barn. Vad roligt att så många vill vara med i din utmaning. Ha det bra, kram Gertrud

  2. Lena B E
    Nov 22, 2009 @ 13:30:27

    Åååh så jättefin Lo!!! 🙂 Vad söta dom var dåå, A & E, jättefina som lucia och sjärngosse!! 🙂
    Va kul att så många vill vara med i utmaningen!! 😀 Men vilket tufft jobb ni ska ha sen att välja ut en vinnare, pust, jag vill då inte byta med dig!! 😉 Ha det så jättebra vännen och hoppas nu att inte du blir förskyld också.
    Kramar från Lena

  3. Lisan P
    Nov 23, 2009 @ 19:45:10

    Hejsan, Skönt att höra att det är bra med dig och håller tummarna att du ska slippa biverkningar. Jag fick min spruta nr ett idag och vill inte ha några biverkningar. Här i Skåne land ska vi vuxna bara få en spruta. Märkligt va?
    Ha det så bra och krya på er alla. Kramis från Lisan

  4. Tesa/Therese
    Nov 24, 2009 @ 21:07:42

    Vilken fin LO du gjort. Tack för dina ord hos mig. Det blev en hel del hjärtan ;o) Kram

  5. Pernol
    Nov 25, 2009 @ 08:00:49

    Åååå vad fin LO du gjorde på träffen!!!

    Vad bra att allt är bra med dig! Jag skulle ta min spruta men det var slut på vaccin. Typiskt!

    Ha det bra och krya på er!
    kramelikram Pernilla

  6. TesaB
    Nov 25, 2009 @ 09:08:16

    Vilken helt underbar layout! Pappret är fantastiskt och kul att scrappa lite äldre foton! Ha en bra dag vännen!

  7. Busan
    Nov 25, 2009 @ 17:08:17

    Tusen tack snälla vännen för hälsningen när jag fyllde!!! Och snälla vännen – jag VET hur det är när man vill så mycket mer än man kan. Själv önskar jag att jag hade en egen tomte-verkstad så jag kunde göra julkappar och presenter till ALLA snälla människor hela tiden – men i detta livet går det inte men i NÄSTA – då så!!!! 🙂 Kanske ska hänga på!?! 😉

    Man vad tufft du har det just nu!!! 😦 Är så ledsen att de ska sluta med den värktablett du haft så bra effekt av… Kan säga att jag vet hur tufft det kan vara att sluta med värktabletter både för migränen och fibron så jag förstår att du har det jättejobbigt just nu. Än om det är svårt att se det nu så, det blev bättre för mig än om det inte funkade lika bra som när jag hade värktabletterna. Att jag fick sluta var för att den läkaren jag först i början skrev ut så mycket så apoteket reagerade för det var inte bra men då hade det ju gått ett tag… på den tiden visste jag inte själv så mycket utan litade på läkarna till 100% men det är som sagt länge sedan. Vet så väl själv hur det känns när det är så mycket mer än man känner att man klarar – men du är inte ensam och vi är många som finns för dig när du behöver prata av dig och som verkligen förstår en del i alla fall av vad du går igenom. Får du hjälp nu med de olika delarna med sömn osv så du inte kommer i en ond cirkel utan kan komma i en så god cirkel som det är möjligt? För du kanske kunde få hjälp både av läkare och sjukgymnast och arbetsterapeut? Ja, tänker på dig och vi håller alla tummar, tassar och tår för dig här och hoppas så att det snart bli åtminstone lite lättare för dig. Känner verkligen med dig!!!!! Och snälla – tänk inte på något till mig nu – det kommer en ny födelsedag nästa år om det skulle vara att du mår bättre då och jag är bara så glad om du kan må lite bättre. Så spara krafterna till dig nu när julen närmar sig så också och du har fullt upp med så kommer det ett liv efter jul också.

    Och till roligare saker – din Lo – ja, den är så fin och jag är så glad att du kunde vara med på den scrapp-dagen och koppla av från hantverkarna och allt. Men jösses ja, vad tiden går!!! Har ju inte barn själv men ser ju på de omkring oss hur de växer så det knakar… LO:n är så fin och stjärnorna hur snygga som helst och jag vet inte vad pappert heter men det är så snyggt och passar så bra ihop med fotot och alla detaljer – du har verkligen lyckats igen!!! Du är så duktig!!!!

    Krya nu på dig så mycket du bara kan och hoppas du kan få en liten mysig stund i helgen i alla fall och att du har det så bra du bara kan. Var rädd om dig för det finns bara en som dig!!!!
    Krya på dig-kramar
    Busan

  8. Lena B E
    Nov 26, 2009 @ 12:50:41

    Hejsan vännen! Hoppas allt är bra med dig?! & att allt går bra med renoveringen av badrummet?! 🙂 Jag kämpar på med mina julkort men har börjat tappat gnistan så jag ska hitta på nåt annat ett tag och sen hoppas jag lusten kommer tillbaka så mina julkort blir klara till den här julen. Jag har inga stora förhoppningar, men jag kan väl göra ett försök iaf. 😉 Ha det så bra vännen. Kramar från Lena Skogstroll 😉

  9. Pernol
    Nov 26, 2009 @ 21:29:30

    Hej Sussie!

    Hoppas allt är bra med dig och att renoveringen går som den ska!

    Jag har gjort ett julkort till din utmaning igen. Ni kommer att få ett tufft jobb ni som ska utse en vinnare! Alla gör sååååå fina julkort!!! 🙂

    Här är allt bra! Jag har pyntat till advent och i helgen ska jag bjuda på middag. Nya recept ska jag prova. De låter i alla fall mumsiga!

    Ha det gott! Ha en mysig advent!
    kramlikram Pernilla

  10. Lena B E
    Nov 27, 2009 @ 15:37:05

    Hej vännen! Tack för mms,et har varit in på telias sida och tittat på det nu, visst är det puzzel och jira va som är på fotot? Gullig är dom iaf.!! 🙂
    Men vem sjutton är fredrik steen?? Jag har då ingen aning. hihi…
    Nu är det ljusstakarna som gäller här idag dom ska stå i fönstren snart å helst innan gubben kommer hem, han är på ikea och köper ett skrivbord. Ha det så bra. Trevlig helg. 🙂
    Massor med kramar från Lena

  11. Lene Kristensen
    Nov 27, 2009 @ 22:03:13

    jag vill önska dig en trevlig 1:e advent min vän!
    Kram lene

  12. Lena B E
    Nov 30, 2009 @ 15:32:54

    Hoppas helgen varit bra vännen!!
    Å stort GRATTIS till vinsten!!! Så kul att du vann, nu har visst vinden vänt igen. 😉 😀 Tänkte höra om resten av din familj är mutbar? 😆 jag menar inför beslutet om vinsten. 😆 Nä skojar bara! 😀 Ha det så bra vännen! & Lycka till med att välja ut en vinnare!! 🙂
    Massor med kramar från Lena

Kommentera

