Julkort och njursten

God fortsättning på er alla mina vänner!

Vill verkligen TACKA er så hjärtligt för alla fina julkort jag fått! Det värmer långt in i själen och hjärteroten att man har fått så enormt fina vänner tack vare bloggen, helt otroligt! Dessa är de finaste julkort jag nånsin fått och dem vårdar jag ömt!<3

Julkort från AnnicaH

Julkort från LenaBE

Julkort från Lena

Julkort från Lisan

Julkort från Tesa

Julkort från Pernilla/Pernol

Stort Tack för alla dessa vackra julkort!

Som en del av er kanske minns så skrev jag ett inlägg för nästan ett år sen om den förfärliga ryggkrampen jag fick då. Nu har jag fått svar på vad det var och det var absolut inte vanlig ryggkramp, även om den gör jäkligt ont, utan det var ett njurstensanfall, hörde ni… ett njurstensanfall och inte ryggkramp!!! Den gången hade jag plågats i 12 timmar av hemska smärtor som gjorde att jag varken kunde sova, ligga still eller sitta. Vankade av och an i huset hela natten tills smärtorna avklingade något framåt förmiddagen så jag kunde få ett par timmars sömn. Åkte sen in till jourcentralen där läkaren utan vidare större undersökning konstaterade ryggkramp och skickade hem mig med muskelavslappnande tabletter. Tänk om de hade lyssnat mer på vilka symptom jag hade, då hade jag sluppit nästan ett års lidande!!!

Det här upptäcktes för ett par veckor sen då jag gjorde en vanlig ländryggsröntgen och de då såg en skugga som var ganska stor. Läkaren kunde inte säga direkt vad det var men gissade på njursten. Så i onsdags, dan före julafton då man har som allra mest att göra, kl.08 på morgonen så gjordes en datortomografi över njurarna där de såg en stor sten vilket resulterade att de skickade mig till akuten där det togs blodprov. 3 timmar senare bestämdes att de skulle sätta in en speciell kateter som skulle avlasta njuren och leda urinen förbi stenen som stoppade upp urinen.  Fick permis till kl.14, skyndade hem och gjorde skinkan, satte upp julgardiner mm, mm tills jag stressad var tillbaka och på operation kl.14. Operationen misslyckades så klart, med min vanliga otur, pga. att stenen var för stor (4x8x18 mm) och alldeles för hård efter att ha funnits där i nästan ett år och fått växa till sig. Upptäcktes också att det fanns flera små stenar och att njuren är blockerad. Så nu väntas sprängning av stenen inom snar framtid, hoppas att det lyckas iallafall.

Hoppas att ni andra fått vara friska över julen och att ni som har värk har fått må så bra som det är möjligt!

 

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. TesaB
    Dec 26, 2009 @ 07:48:37

    Men hu då, din stackare! Skönt att få klart för vad det är – äntligen, men jag förstår att det känns lite bittert. Lycka till med sprängningen!

    Och tack själv för jättefint scrappat julkort! Det gjorde mig jätteglad!!! Det står på hedersplatsen. Snygga stämplar också! LOL!

  2. Lena B E
    Dec 26, 2009 @ 17:09:58

    Önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år goa vännen! Lycka till med stenen och hoppas den håller sig i skinnet nu tills spängningen blir klar, så du slipper ha så mycket värk och lidande av den.
    Kramar från Lena

  3. Lena J
    Dec 26, 2009 @ 17:41:21

    Hej på dig !
    Stackars dig som råkat ut för sånt elände. Hoppas att det går att spränga och att du blir av med det onda. Jättefina julkort du har fått. Visst är det roligt med sån post i lådan och du är då värd varenda ett. Ha en god fortsättning och hoppas du får känna dig någolunda kry. Krya på dig kram från Lena

  4. Pernol
    Dec 27, 2009 @ 17:19:00

    Stackars dig! Vilket onödigt lidande du har haft! Hoppas att de kan spränga bort stenen. vilka jättefina julkort du fått!

    Jag vill önska dig en God Fortsättning på det gamla året och ett Gott Nytt År!

    Krya på dig!
    kramelikram Pernilla

  5. Busan
    Dec 29, 2009 @ 16:02:01

    Hej vännen!
    Bara jag som är inne och hälsar på och ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas att det går bra för dig. Ha det så bra du bara kan.

    Krya på dig-kramar
    Busan

  6. Lena J
    Dec 29, 2009 @ 18:27:20

    Jag lider med dig att behöva ha så ont och besvärligt. Håller alla tummar och tår att du ska få känna dig bättre snart.
    Visst är det svårt att veta vad andra har för smak. Lite tjusning är det allt att vi tycker så olika.Hoppas att någon gissar rätt i min lilla tävling. Annars blir det lottdragning.Hoppas slutet på detta året blir bra för er och så vill jag naturligtvis önska Ett Gott Nytt År, med många positiva händelser. Ha det bäst. Många kramar från Lena.

Kommentera

