GOTT NYTT ÅR!!!

GOTT NYTT ÅR!!!

Jaha, nu var år 2009 till enda och ett helt nytt år väntar oss, år 2010! Hoppas det blir fullt av nya förväntningar, att några av era drömmar blir förverkligade och att ni får vara friska. En grej som har varit helt otroligt med 2009 är att jag fått så otroligt fina och goa vänner tack vare bloggen, och äkta vänner! Jag är såååå tacksam över att få ha er som mina vänner, ni skänker stor glädje till min vardag och ger så stor inspiration! Vem hade kunnat tro det när jag startade bloggen i oktober-08? Inte jag iallafall!!!

Vill Tacka er för allt stöd under året, både i medgång och motgång, för alla uppmuntrande kommentarer, mail och telefonsamtal och för alla otroligt vackra kort och presenter jag fått! Jag är sååå GLAD för allt och för att ni finns!!!

TACK!!!


Under advent så höll jag på att altra en gammal röd kulljusstake som jag fått av mina föräldrar för länge sen. Tyvärr så tog den längre tid att göra än jag hade beräknat så under advent hade vi ingen ljusstake att elda i men lagom till julafton, nämligen två dagar innan så blev den äntligen färdig och vi har använt den flitigt både under jul och nyår. Vi är alla nöjda i familjen över slutresultatet. 🙂 Vill ni också se hur den blev?

Tyvärr så blev det aldrig något bra ljusläge att fota den i så jag var tvungen att fota den inomhus med lampljus men jag hoppas ni ser hur den ser ut ändå.


Närbild på mittendelen


Närbild på den söta ängeln

Här är ängeln tillsammans med hänget under

Närbild på hänget

Närbild på ett av korsen och på ett av emblemen

Här en bild på ljusstaken brinnande under julmiddagen

När jag ändå är på gång att visa altrade julgrejer så kan jag ju passa på att visa mina två första försök att göra julkulor

Det med guldstickles är första försöket och blev inte tillräckligt runt men till det andra försöket så gick det något bättre, men det blir absolut flera försök för när jag väl hade kommit på hur monteringen skulle gå till så var de riktigt roliga att göra.

Visar till sist ett underbart foto på vår 17-åring med tomteluva på. Dessutom så agerade hon frivilligt tomte den här julen och jag må säga, att roligare tomte har vi aldrig haft! 🙂   PUSS gumman!

Jag vill önska Er alla en god fortsättning på det nya året 2010!



10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena
    Jan 02, 2010 @ 12:11:29

    God fortsättning på nya året vännen. Din ljusstake är superfin och dina julkulor med. Lite svårt innan man kom på monteringen riktigt. Men fina är dom allt. Ha en bra lördag kram Lena

  2. Lene Kristensen
    Jan 02, 2010 @ 19:30:47

    hej min vän!
    Gag vill önska dig ett Gott Nytt År och hoppas det ska bli ett år då du får mycket tid för att ta hand om dig själv, mycket pyssel och härliga stunder.
    Jag har haft en tuff vecka och har liksom ingen koll på vem jag tackat för julkortet så därför .. Tack snäll du för det fina kortet!
    Ha det jättegott och var rädd om dig!
    kramizar lene
    PS: Supersnygg ljusstake!

  3. Annica
    Jan 02, 2010 @ 22:50:55

    Helt fantastiskt fiiint! Ljusstaken faller mig precis på läppen! Löv it! Julkulorna blev ju superbra åxå! Har du fått blodad tand nu?… 😉
    Gott Nytt År!
    Kram Annica H

  4. Busan
    Jan 03, 2010 @ 17:20:38

    Hej vännen och vad duktig du är!!! Ljusstaken är helt fantastisk och allt matchar så fint – vilken pärlemorlyster du har i färgen också… WOW!!! Gör ju inget alls att du inte kunde ta foto när det är riktigt ljust. Och så roligt att kunna förnya den när du fått den… och speciellt när du fick det så här bra. 🙂
    Och kulorna – ja, de är så fina de med och jag blir så sugen på att prova göra sådana själv till nästa år. Ser så svårt ut!!!
    Och tack för du med finns!!! Ja, vilka vänner man kan få via datorn… det trodde inte jag heller att det skulle kunna bli så här… men så roligt vi har! Och blev så glad att du uppskattar de lite torra roliga historierna från 70-talet… hoppas jag orkar hålla på hela året… och att ni inte tröttnar… 🙂
    Hoppas du med får ett jättebra 2010 och jag blir så nyfiken på dina projekt du har på gång och hoppas så att du snart får pysseltid och ork så du kommer igång. Själv har jag börjat på en liten ask till en tjej som fyller 20 senare i år och det är så kul. Vill vara ute i god tid i år för vi har många som fyller jämnt.
    Hoppas du har det så bra idag och tänker på dig.
    Varma vinter-kramar
    Busan

  5. Pernol
    Jan 03, 2010 @ 19:19:19

    Ååå så fin adventstake!
    God fortsättning och Gott Nytt Pysselår!
    kram Pernilla

  6. Busan
    Jan 06, 2010 @ 16:53:43

    Hej vännen! Ville bara titta in och höra hur det är med dig? Tänker så på dig och Lena BE nu när det är så kallt för ni bor ju ännu längre uppåt landet och det skulle ju kunna bli -40 grader!!!! Här är det nu utanför fönstert -15 och sjunker nu hela tiden igen men inne har vi 19 i alla fall så vi värmer oss med katterna. Eller om de värmer sig vid oss… ja, vi hjälps åt kanske man kan säga.. hi hi… 🙂
    Glömde kommentera det fina kortet på er dotter innan – så söt och så roligt att hon var så duktig som tomte!!! Hon ser allt ut som en liten tomte-älva på fotot.
    Skickar massor med kramar till dig och hoppas du har det så bra du bara kan med allt och får någon mysig pysselstund snart. Jag har lagt in lite bilder på vinsten jag vann hos Lena och jag har inte fått fotona så bra som jag önskat men hoppas ni kan se lite i alla fall för det är så fint och jag är så lycklig att jag vann!!!
    Varma vinter-kramar till dig vännen!!!
    Busan

  7. Lilla pyssel Inger
    Jan 07, 2010 @ 12:00:55

    Hej på dig underbara vännen:)
    En riktig god fortsättning till dig och ett riktigt gott nytt år till dig och din familj:) TUSEN TUSEN TACK SNÄLLA GULLIG UNDERBARA DU ALLA BESÖK UNDERBARA KOMMENTARER HOS MIG DU ÄR BÄST:) Jag uppskattar det så mycket och är så himla glad för all din omtanke din vänskap och att du har orkat ta dig tid med mig:) Jag skäms att jag har varit så dålig att höra av mig till dig men i bland så orkar man inte alltid med det som man vill. Operajonen tok inte mycket bara fysiskt det har varit mycket pysiskt jobbigt också. Det har varit en riktig berg och dalbana. Vissa timmar och dagar så har allt varit ok sen så har det brakat loss och varit helt för jävligt. Men peppar peppar så har jag blivet bättre och bättre efter nyår och känner att jag orkar mera och har lust med mera saker för varje dag som går nu. När det har varit jobbigt så är det svårt att vara social då drar jag mig undan och vill helst vara för mig själv. Men nu är jag på gång å hoppas att det ska bli bättre och bättre för varje dag så att jag kan få göra min andra operajon och bli klar med eländet!!! Vill bli klar med alla operajoner så att jag kan få påbörja min riktiga rehabilitering jag hoppas jo att kunna börja arbetsträna någon gång detta året!!
    Jag vet att du också har haft det riktigt jobbigt så hoppas hoppas att du mår mycket mycket bättre nu 🙂 Hoppas också att du får ett riktigt fint år 2010 å att det blir fylld av en massa roligt för dig:) Nu är mitt nya pyssel rum helt färdigt också å du kan tro att jag är super nöjd och glad:) Det är ett litet rum men min kära sambo har fått det till så himla bra och allt som jag ville ha in har fått plats:) Det kan inte bli bättre, sen är det så himla skönt för om man ska göra något annat en att pyssla så behöver jag inte städa bort allt jag håller på med då stänger jag bara dörren. Förut så håll jag mest till i vardagsrummet och det var saker över allt nu har familjen fått tillbaka sitt vardagsrum och jag har ordning och reda på mina pyssel saker:) JAG LOVAR DET ÄR BÄSTA JULKLAPPEN JAG FÅTT NÅGON GÅNG:) Om du vill se så finns det bilder på bloggen nu la ut dom i dag:)
    Din ljusstake som du har alstrat är helt FANTASTISK HELT UNDERBARA DU SKA VARA SUPER NÖJD MED DEN:)
    Jag önskar dig allt väl och ta hand om dig själv och var rädd om dig:) Jag hoppas att jag inte är en lika dålig blogg vän i fortsättningen ska försöka att hänga med:)1000 STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)

  8. Lena B E
    Jan 07, 2010 @ 12:52:17

    Hej vännen! God fortsättning på nya året! 🙂
    Nu är jag tillbaka till bloggvärlden igen 😉
    Har haft lite välbehövlig vila från datorn.
    Wooow så jättesnygg ljusstaken blev som du gjorde, å julkulorna är snygga dom också!!
    Hoppas allt är bra med både dig och din familj?! 🙂
    Ha det så bra vännen nu ska jag plocka undan lite pysselgrejer jag köpt på rean och så plocka fram lite nytt igen, 😉 för att kunna skrida till verket och få sätta fingrarna i något, lusten är stooor nu!! 😀
    Kramar från Lena

  9. Lilla pyssel Inger
    Jan 07, 2010 @ 17:23:18

    Hej igen på dig vännen och tack igen för besöket:) Vad kul att du tyckte om mitt nya pyssel rum som du redan vet så är jag super glad och super nöjd själv. Har haft trevligt pyssel besök i dag och det var ingen problem att sitta två att pyssla samtidigt men blir vi flera så blir det köket!!!
    Å jag lovar dig min kära sambo han är värdens bästa och en riktig pärla jag kan inte ha det bättre. Är lika glad varje dag som jag får tillsammans med honom det är aldrig tråkigt och vi har så himla trevligt tillsammans även om det bara är vi två:)
    Du är så himla gullig gumman som tänker på mig sätter stort värde på det ska du veta. Måste också passa på att hälsa på dig och andra nu mens jag orkar och kan. Har fått reda på i dag att min andra operajon blir onsdag 3 feb. Sen har jag kanske en kvar det kommer an på hur den andra går!!!!
    Fasen vad jag blir ledsen för din skuld med all skit som du har varit med om. Njursten har min pappa haft och jag kommer i håg hur ont han hade och hur jobbigt det var! JAG HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR FÖR DIG I MORGON ATT DET GÅR JÄTTEBRA FÖR DIG I UMEÅ:) Sen blir jag så himla förbannad att du har gått med det så länge och dom först nu hittat ut vad det är. Bara för att dom inte har velat röntga dig förut fasen tänk vad mycket ont du kunde ha sluppit om dom bara hade röntgat dig från första början. JAG BLIR SÅ ARG SÅ ARG detta då jag själv vet hur det är då jag gick med flera nerv skador i över två år men blev behandlat för muskelskador!!!! Fick jo bara mera och mera ont och läkarna fattade inte varför jag inte blev bra. Nerv skador blir inte bra om man inte opererar dom så därför blev jag aldrig bra!!!!
    Väl vi får vara glada och tacksamma att vi båda är på gång nu så får vi hoppas på ett mycket friskare år 2010 för oss båda två eller hur gumman!!!
    Ha det underbart å tänker på dig, 1000, 1000, 1000 och åter 1000 kramar tillbaka till dig från din lilla vän Inger:)

  10. ScrapKia
    Jan 13, 2010 @ 01:34:08

    Åhh så vacker ljus staken blev!!!
    Den var värd att väntas på. 🙂

    kram
    Kicki

Kommentera

