Lite julkort

HEJSAN!

Nu är jag tillbaka efter lite välbehövlig blogvila! Har även haft lite vila från scrappandet, det enda jag hållit/håller på med på den fronten är en altrad ask till almanackan jag gjorde i fjol till mina föräldrar. Måste säga att det går väl inte direkt med blixtens hastighet och med nån större entusiasm men med korta stunder då och då så går det sakta framåt. Hoppas bara att scraplusten återvänder snart! Är så mycket som jag vill göra, i form av både kort, layouter och altrat!

Tänker iallafall visa de julkort jag gjorde för -09, även om vi hunnit en bit in på det nya året.  Har också några julkort som dottern gjorde för två år sen som hon vill att jag ska lägga upp här (hon har tjatat ett tag nu så det är nog bäst att jag gör det, hehe!!) Kanske ni är less på alla julkort vid det här laget och en del av dem har ni redan sett men de får slinka med ändå. 😉   (Varning för låååååååååångt inlägg!)

Håll till godo!

 

Det var mina julkort för -09. Kanske jag kan ha missat nåt,  så är det nån av er som fått ett julkort av mig och inte hittar det här så hojta gärna till så lägger jag till det här.

Försökte mig på att altra två julkulor som jag skulle ha med i en tävling hos scrapptorget men som jag tyvärr missade datumet på (typiskt mig). Den första blev inte helt rund men ni får se den ändå (skratta inte!!!). Det var lite kruxigt innan man fick till i vilken ordning den skulle monteras, men till slut så satt det! Den andra kulan blev något rundare iallafall, övning ger färdighet, hehe! 😉

Visar också min första altrade ljusstake en gång till då jag blev så himla nöjd med den. Hoppas ni inte blir less på att se den bara! 😉

Till slut, här är julkorten som kära dottern gjorde julen -07. Efter det så har hon inte velat göra fler julkort, men det kommer kanske när hon blir lite äldre, vem vet. (Ber om ursäkt för en dålig mamma till fotograf och tyvärr hade vi ingen skanner då…  det gula är ett kuvert som användes som underlägg vid fotograferingen.)


1000 TACK för att ni stod ut och orkade ända hit!!! Tror det här är det längsta inlägget nånsin!

Avslutar med ett foto på vår julgran (plast) så som den såg ut julen -08

(Tyvärr så hade vi ingen plats den här julen pga. badrumsrenoveringen)



23 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Jan 13, 2010 @ 14:50:50

    Hej vännen och så mycket fint du visar!!! 🙂 Jag är en av de lyckliga som fick julkort av dig i år och jag är så glad för det och du har allt med det här uppe. De är så vackra så de får stå uppe här ett tag till mina kära julkort från dig och de andra tjejerna. Du är jätteduktig på att färglägga och dina stämpelmotiv är så juliga och fina och sedan får du ju ihop det så fint. Du är duktig!!!
    Din dotter är ju också duktig men hon brås ju nog på mamma sin!!! 🙂
    Och inte går det att få nog av dina fina kulor och din ljusstake… det är ju så vackert!!!
    Så smart du är… scannar dina kort… så långt har jag inte ens tänkt! Tar alltid foto på allt och är ju därför det är lite bökigt ibland. Vi har en sån supergammal scanner så den funkar bara till gamla datorn som sällan är på utom när vi just ska koppla in scannern. Men ny skrivare ska inköpas i år om allt går som det ska och då får vi försöka hitta en med scanner i så jag kan scanna mina kort i stället – kommer ju spara mycket kraft som jag kan ha till att pyssla istället. TUSEN TACK FÖR TIPSET VÄNNEN!!!!
    Hoppas du mår okej och snart får tid – tänker på dig ofta än om jag är dålig på att höra av mig!
    Hoppas det är så bra som det bara går med dig idag och att du får någon mysig pysselstund snart igen!!!
    Varma vinter-kramar
    Busan

  2. Lena B E
    Jan 13, 2010 @ 14:56:21

    Åh wow så fina julkort du gjorde vännen!! 🙂
    Mitt jättefina är med iaf. & det är ju huvudsaken, eller hur? 😉 😆
    Jättefina kort Elin gjort också, hoppas hon får intresse längre fram att börja att scrappa hon med, just nu är det väl en massa annat som intreserar henne mera, som pojkar och sånt du vet. 😉 Hur går det med stenarna, kommer dom ut någongång? Hoppas verkligen det!! 🙂 Ha det så bra vännen! Kramar från Lena

  3. Lena
    Jan 13, 2010 @ 16:17:47

    Hej på dig!
    oj, vad julkort du visar upp. Så snygga och ett av de fina har jag fått. Är så glad över alla mina bloggvänner och all inspiration man får genom allas bloggar. Vi får hoppas att du snart får känna dig bättre. En duktig dotter har du. Går i sin mammas spår, det syns. Ha det bra vännen och krya på dig. Kram Lena

  4. Lilla pyssel Inger
    Jan 14, 2010 @ 10:56:51

    Hej på dig vännen:)
    Å vad många underbara Julkort du har skapat du har varit hur duktig som helst och jag gillade dina Julbollar också jättemycket:) Din dotter har jo också varit jätteduktig och har ärvt sin mamma´s scrapping talanger:) Har tänkt på dig massor och hoppas att det gick bra för dig när du åkte i väg för att få hjälp med dina stenar. Håller tummarna för att du mår mycket mycket bättre nu och att du snart får tillbaka din skaparlust så vi kan få en massa ögongodis att titta på här:) Ta väl hand om dig själv och var rädd om dig, krämis i massor från lilla vännen Inger:)

  5. Lisan P
    Jan 14, 2010 @ 20:02:03

    Det var jätte fina kort som du har gjort.
    Jag har också haft en riktigt svacka när det gäller scrapa. Älskar hålla på med det, men ändå så finns liksom inte alltid några idéer ibland. Jag hoppas oxå få tillbaka min anda detta året.
    Hoppas vi får ett bra 2010 alla.
    Kramis Lisan

  6. Petra/peu
    Jan 15, 2010 @ 13:12:27

    Hej min vän,
    Ser att det är längesen jag hälsade på här. Sååå fina julkort du och din dotter gjort. Härliga och så inspirerande. Jag har också legat lite lågt med pysslandet ända sedan början av december, är så mycket annat då. Men nu har jag kommit igån om än endast lite försiktigt.
    Önskar dej en fin helg min vän.
    Kramar
    Petra

  7. Lene Kristensen
    Jan 15, 2010 @ 17:54:28

    Kul att se alla kort visas upp så här och se det jag fick är också med!!!
    Ha en underbar helg min vän!
    massor av kramar från lene

  8. Busan
    Jan 15, 2010 @ 17:59:20

    Vill bara önska dig en trevlig helg vännen och hoppas du har det så bra du bara kan och snart mår bättre. Håller alla tummar, tassar och tår här än för dig och skickar massor med krya på dig-kramar till dig.
    Busan

  9. Lilla pyssel Inger
    Jan 16, 2010 @ 11:29:27

    Hejsan på dig vännen:)
    Å vad jag blev GLAD över din kommentar om min nya väska:) Alltid lika kul när någon tycker om det som man gör eller hur:)
    Att du inte orkat kommentera andra inlägg gör inget min vän, man ska göra vad man känner för och det som man orkar. Vet själv hur det har varit i perioder där du har varit hos mig många gånger men jag inte har orkat hälsa på dig och kommenterat. Vi tänker jo på veranda och hälsar på och kommenterar när vi orkar, kan och vill:)
    Tänk på dig själv Susanne och prioritera dig själv det är det som är viktigt allt annat kan vänta:)

    Tråkigt att höra att det gick sådär förra fredagen med spränganingen jättetokigt för dig gumman!!!
    Forstår precis vad du säger när du är less på att vara sjuk och inte få må bra och orka göra det som man vill. Jag är precis som du längtar och längtar tills jag är klar med alla operajoner och på att få må och orka så mycket mycket mera:)
    Är inne på tredje året nu med allt elände och det tar på inte bara fysiskt men också mycket psykiskt i perioder. Jag hoppas hoppas av hela mitt hjärta att du får bra hjälp så att du kan bli av med dina problem. Eller i alla fall så att du kan få må mycket mycket bättre vardagen blir så mycket lättare då:)
    Du har all rätt att vara deppig och forstår att det är mycket jobbigt för dig men det är jättemånga här som tycker JÄTTEMYCKET OM DIG OCH SOM HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR FÖR DIG Susanne:)
    När du får lite tid på dig och rätt hjälp så ska du se att du kommer må bättre och att scraplusten kommer tillbaka:) Gör som jag när jag inte har någon inspiration som helst när allt är som bortblåst. Då städar jag bland mina pyssel saker och mina papper det brukar hjälpa och få skapar lust och inspirationen tillbaka.

    Tack snälla jag mår ganska ok ska inte klaga men det ska bli jätteskönt när nästa operajon är klar. Jag hoppas jo slippa alla mina krämpor, värk och skakningar som jag har. Hoppas i alla fall att det ska kännas mycket bättre sen drömmer jag om att få köra bil igen:)
    Vad du är gullig jag hoppas att jag bjuder på lite ögongodis då och då:)
    Många många tusen stora värma kramar till dig vännen och se till att du är rädd om dig själv och tar väl hand om dig själv: Från din lilla vän Inger:)

  10. Lene Kristensen
    Jan 22, 2010 @ 17:51:55

    Hej vännen!
    Vill önska dig en trevlig helg!
    Kramizar från Lene

  11. Busan
    Jan 23, 2010 @ 13:17:19

    Jaaa, jag blir verkligen så glad så jag inte vet vilket ben jag ska stå på… hi hi…!!! 😀 Kanske är jag barnslig men jag blir verkligen så superduper glad!!!! Och speciellt nu när jag fått bort lite tröttande saker hos samtalskontakten så jag har lite kraft kvar till mig själv så har humöret blivit ännu bättre – det är så roligt bara det!!! 🙂
    Ja, vänner är helt underbart och jag ska allt försöka överraska lite tillbaka vid tillfälle – det är ju minst lika kul… hi hi… 😉
    Ha det så bra du bara kan idag och hoppas så du får en mysig pysselstund snart. Tänker på dig.
    Varma vinter-kramar
    Busan

  12. Lena B E
    Jan 24, 2010 @ 16:01:14

    Hejsan vännen! Tack för pratstunden i fredags!! 😀 Hoppas dom rackarna har behagat komma ut nu! 🙂 Stenarna alltså 😉 Bäst att förtydliga annars undrar dom väl vad jag menar, du är nog den enda som fattar annars. 😆
    Iofs. så räcker ju det. 😀 Jag har tänkt att göra en lista av nåt slag på allas födelsedagar, men har varken lust eller tid med det just nu, skickar den till dig när den är klar, men skulle jag glömma så hojta till. Ha det så bra vännen, nu ska jag sätta mig och pyssla lite, medans gubben håller sig lugn och inte tjatar om mat. 😆
    Massor med kramar från Lena

  13. Lilla pyssel Inger
    Jan 25, 2010 @ 13:38:25

    Hej på dig vännen:)
    Tack snälla för besöket hos mig och dina ord som du lämnat kvar som värmer och gör mig JÄTTEGLAD:) Blir självklart jätteglad när någon tycker om det som jag gör:)
    Å lådan har du redan tackat för min vän är bara glad att du blev glad när den kom till dig:)
    Ville att du skulle veta att jag tänker på dig och vet hur mycket en liten uppmuntran kan betyda när man har det svårt och jobbigt:)
    Du har alltid tänkt på mig och muntrat upp mig när jag har haft det jobbigt så jag leverera bara tillbaka till dig vad jag redan har fått av dig:) Det är det riktiga vänner finns till för att stötta och finnas där:) Även om man inte hörs varje dag eller orkar att höra av sig så att man tänker på personen och vill den väl det räcker långt !!!
    Å du TACK SNÄLLA SUSANNE FÖR ATT DU ÄR MIN VÄN OCH TÄNKER PÅ MIG DET BETYDER MASSOR FÖR MIG:)
    Önskar dig en riktig underbar måndag och vecka å hoppas hoppas att du får må bra och ha det bra:) Tänker på dig och håller tummarna för dig ska du veta:) Självklart så går det jättebra att låna bilderna från mig på lådan inga problem alls:) STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)

  14. Lisa
    Jan 26, 2010 @ 15:11:26

    Ramlade in på din blogg av en ren slump. Fantastiskt, vad du är duktig! Blev helt kär i din egengjorda kalender! Blir verkligen inspirerad!
    MVH
    Lisa.

  15. Busan
    Jan 27, 2010 @ 19:39:22

    Hej vännen! Tänker på dig och hoppas du börjar hämta krafterna lite igen. Blir väll inte bättre av detta snöoväder som dragit in över vårt land igen men hoppas du har det så bra det går i alla fall.
    Vi håller alla tummar, tassar och tår för att du snart mår bättre.
    Skickar massor med krya på dig-kramar till dig!!!
    Busan

  16. Lena
    Jan 29, 2010 @ 10:24:38

    Hej Sussie!
    Hoppas det är någolunda med dig och att du får en och annan pysselstunds mys ibland. Vill titta in till dig och ge dig en kram och en önskan om en trevlig helg. Kram Lena

  17. Marianne
    Jan 29, 2010 @ 13:14:54

    Hejsan!
    Jättefina julkort allihopa, men det finaste är nog det som vi fick, (om man nu måste välja ett). Att du visste vad som passade oss bäst, fast du känner ju oss rätt väl. Adventsljusstaken har du verkligen fått till, riktigt vintervacker!
    Ha en trevlig helg och sköt om dig!
    Marianne

    Ps. Pizzakartongerna kostade 345:- för 150 st, såg jag när jag var på Willys igår kväll.

  18. Lena
    Jan 29, 2010 @ 14:55:14

    Hej sussie!
    tack för att du gjorde mig så glad idag. Det låg ett superfint kort i lådan från dig. Så fina färger, jag gillar det! Tack och stor kram från Lena

  19. Busan
    Jan 29, 2010 @ 19:55:02

    Vill bara önska dig trevlig helg och berömma dig för det vackra kortet du gjort till Lena – du är så duktig!!! Hoppas så du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!!!
    Varma vinter-kramar
    Busan

  20. Lena B E
    Jan 30, 2010 @ 19:56:56

    Hej vännen! 🙂 Hur går det med stenarna kommer dom ut nångång? Nu har jag fixat det jag skulle till dig, tänkte höra om det är nåt mera innan jag klistrar igen kuvertet? Annars går det säkert iväg imorrn. 😉 Bandet får du bestämma om du vill att vi delar eller om du vill ha allt själv, men berätta hur du gör så jag vet!! 🙂 Nu tror jag att jag ska testa på embossingen igen, innan det blir nåt på tv´n att titta på. Ha det så bra govännen!
    Många kramar från Lena

  21. Lilla pyssel Inger
    Jan 31, 2010 @ 09:58:53

    Hej på dig vännen och en riktig trevlig söndag på dig:) STORT TACK för besöket hos mig och båda dina kommentarer som ALLTID gör mig så himla GLAD:) Vad gulligt av dig och titta in och önska mig en riktig go och mysig helg, hoppas du har haft det samma!
    I fredags hade jag en helt underbar pyssel dag med två riktig goda pyssel vänner Carina och Sussi:) Vi hade så himla trevligt och jag har inte skrattat så gott på länge och det kändes så himla bra:) Fast i går var jag heldöd och hade så himla ont att jag kom inte upp ur sängen men det gör inget för fredagen var så underbar att det var det väl värt:) Är trött och har lite ont i dag med men jag är uppe och mitt pyssel rum ska få besök en liten stund i dag i alla fall:)
    Vad kul att du tycker om det jag har visat upp på bloggen ingen blir gladare en mig om någon tycker om det jag gör:)
    Du får härma och låna så mycket du bara vill gumman SJÄLVKLART jag blir bara stolt och glad för det:)
    Jag håller alla tummar och tår för att du snart ska känna dig lite piggare och orka mera men det får ta den tid det tar och stressa inte min vän! Vissa saker tar bara tid och då får man prioritera sig själv och bara ta det lugnt tills det blir bättre! Är så himla ledsen för din skuld över allt du måste gå genom hälsan är det viktigaste som finns och den ställer till med så mycket skit när det inte fungerar tyvärr!!! Jag TROR på dig vännen och du ska se att det ordnar sig och att du kommer bli mycket mycket bättre:)
    Snö fattas inte här heller har faktiskt aldrig varit med om så mycket snö förutom i fjällen hemma i Norge:) För mig som inte är ute och som inte kör bil så är det underbart vackert med all denna snö men syn om dom som måste ge sig ut och har problem!
    Ha en underbar söndag min vän och tack nog en gång för dina fina ord, din omtanke, din glädje mot mig och din fina vänskap. Du är en riktig god vän Susanne:) Kramar i massor från din lilla vän Inger:)

  22. Lilla pyssel Inger
    Feb 01, 2010 @ 11:17:34

    Hej på dig underbara vännen:)
    Du är jo för snäll och ett av mina bästa fan när det gäller mina alster:) Det är lika trevligt varje gång när du har hälsat på för du är jo så himla snäll och god och skriver så fint till mig:) Jag tyckte faktisk själv att färgerna som jag använde till dom sista alsterna var riktigt varma och fina gillar massor själv:)
    Du är ALLTID VÄLKOMMEN på kurs hos mig vännen det är bara att komma:) Tänk någon dag när du mår mycket bättre och jag också är mycket piggare vem vet vi kanske får i hop det någon gång att ses då skulle vara himla kul:)
    När jag gör mina blomster arrangemang så har jag en regel som jag alltid följer. Jag börjar alltid i mitten med största blommorna och jobbar mig utifrån där och sen minskar storleken på blommorna om jag ska ha olika storlekar! Vet inte om du blir lite klokare av min förklaring men så gör jag:)
    SJÄLVKLART ska vänner stötta veranda min vän fattas bara och du är min vän så jag finns alltid här:) Om några ord kan hjälpa dig så ställer jag självklart upp på det fattas bara vännen:)
    Du är mig mycket kär du med Susanne och jag önskar dig allt det bästa ska du veta:)
    Jag har haft det bra en tid nu och det är jag mycket tacksam för men nu har jag ångest för onsdag då är det tyvärr dags för ny operasjon.
    Jag måste göra det för att på långt sikt få må mycket bättre men från i morgon så blir det en paus från mig igen och tyvärr så vet jag inte hur länge!!!! Det är mina nerv skador i högre handen som ska opereras denna gång och jag kommer att ha gips ett tag vet inte hur länge!!! Så vet inte om jag klarar av att vara på datan med bara vänster handen det la visa sig eller hur!!!
    Men jag hoppas att du tittar in i morgon eller en annan dag när du orkar för i morgon kommer jag lägga ut något som är det finaste jag har gjort på länge:) Jag tycker i alla fall det och jag lovar dig detta projektet tok tid tyckte det var svårt!!!
    Jag håller helt med dig sådana vänner som finns där när man själv har det jobbigt och svårt och som stöttar en kan man aldrig får för mycket av:) TACK SJÄLV Susanne för att du är min vän du betyder mycekt för mig med:)
    Nu ska jag försöka att pyssla klart mina sista alster på ett tag och det är inbjudningskort till min underbara sambo sin 40 års dag i mars!
    Ha en underbar dag och vecka, ta nu väl hand om dig själv och var rädd om dig:) Även om vi kanske inte hörs på ett tag så tänker jag på dig och håller tummarna för dig min vän:) Många många stora värma kramar från din lilla vän Inger:)

  23. Busan
    Feb 01, 2010 @ 11:28:41

    Tusen tack vännen för dina kommentarer – blir så glad när jag ser att du haft tid och ork att titta in. Men näää – undrar vad det har gjort med blogger då så dina kommentarer försvann… :/ Ja, är så glad att det fungerade igen!!! Undrar så hur det går för dig och tänker på dig. Hoppas så att du snart får må bättre. Inte blir det ju bättre av vädert vi har. Här är varmare idag och bara -6 och hoppas det är lite bättre hos dig också.
    Är så glad om jag kan glädja lite med roliga historier!!! 🙂 Jag har ganska roligt själv när jag lägger ut dem nu när jag inte har haft så mycket jag kunnat lägga ut än av det jag pysslat för kan ju inte visa det jag gör än… 😉 Hoppas så du snart mår så bra att du orkar pyssla lite. Förstår det är svårt att fylla din resväska… hi hi… det är inte klokt vad mycket saker man samlar på sig… 🙂
    Tänker på dig och vi håller tummar, tassar och tår för dig att det snart vänder. *hjärta*
    Varma vinter-kramar
    Busan

Kommentera

