Blogcandy!

Hej på er!

Blir ett snabbt och kort inlägg idag. Är snart på väg till sjukhuset där jag ska få en avlastning för njuren då jag har en stor njursten som hindrar flödet från en njure. Blir att de går in i sidan och in i njuren med en slang  som avlastning. Känns lite nervöst men håll tummarna att det går bra!

Har hittat ett fantastiskt blogcandy som ni bara inte kan missa! Kika in HÄR!

Hoppas ni får en trevlig dag och här är det ”bara” 11 minus idag så nu känns det riktigt ”varmt” jämfört mot tidigare.

Kram Susanne

 

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Feb 02, 2010 @ 16:21:35

    Lycka till idag vännen! Hoppas att det går bra för dig!! 🙂
    Åh så roligt att du vill vara med i min utmaning, det ska bli jättekul att se vad du hittar på! 🙂 Kramar från Lena

  2. Lena B E
    Feb 02, 2010 @ 16:22:29

    Håller alla tummarna och tassarna för dig! 😉

  3. Lena
    Feb 02, 2010 @ 19:56:16

    Jag med håller tummar och tassar för dig Sussie. Vill önska dig en bra kväll. Kram Lena

  4. Ellis
    Feb 02, 2010 @ 22:03:15

    Hoppas det har gått bra idag för dig!
    Kram Elenor

  5. mysmumlan
    Feb 03, 2010 @ 06:57:53

    Hej sötaste du!

    Tusen tack för dina varma ord! Det behövs massor av dom just nu kan jag säga! Hoppas din op har gått bra. Vet inte hur dom gick till väga med dig men jag var sövd så då är det ganska lugnt.

    Däremot hade jag fruktansvärt ont när jag vaknade, skrek rätt ut & dagarna efter var även dom vädigt besvärliga. Men när allt lagt sig lite hade jag inte lika ont.

    Så det ska nog gå bra för dig! =) Hör av dig snart så jag får höra hur det är med dig.

    Tänker på dig vännen, massor med styrkekramar Ulrica

  6. Pernol
    Feb 03, 2010 @ 07:30:15

    Hoppas att allt gick bra!

    kramis Pernilla

  7. Busan
    Feb 03, 2010 @ 12:06:44

    Hej vännen och förlåt jag missat helt att läsa detta inlägg på din blogg… 😦 Känner så med dig och jag hoppas så att det gick bra igår!!! Tänker på dig och håller alla tummar, tassar och tår för dig hela tiden här och hoppas så att du snart får bli bra från detta i alla fall. Det räcker ju så långt med allt det andra… Var rädd om dig så gott du bara kan!!!
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  8. Lisan P
    Feb 03, 2010 @ 15:15:14

    En tanke från Skåne! Jag ville bara skriva att jag tänker på dig och hoppas att allt gått som det skulle och att du mår bättre nu.
    Ta väl hand om dig så hörs vi mer sen när du är piggare igen.
    Kramis frånLisan

  9. Busan
    Feb 04, 2010 @ 12:16:08

    Hej och tusen tack för dina ord. Ja, tänkte så på dig och Inger igår och hoppas så du snart är bättre. Men ska du bli helt bra nu från detta efter denna operationen om den lyckas? Hoppas så att du äntligen ska bli bra från detta i alla fall!!!! *hjärta*
    Förstår det var tufft igår när det inte blir ”rätt” från början. 😦
    Ja, var rädd om dig och hoppas så att du snart, snart kan få må lite bättre.
    Krya på dig-kramar
    Busan

  10. Busan
    Feb 04, 2010 @ 15:54:17

    Jag hoppades så att du nu var ”färdig-behandlad” och ”bara” skulle hämta dig igen efter igår men då förstår jag ju att det inte är så. Känner så med dig för förstår du har det tufft och att det kommer ta tid. Blir irriterad att det ska ta sån tid att få till en ny sprängning. 😦
    Kramperna och förlamningarna får jag när jag tar ut mig och jag är ju inte så bra i min fibro att det behövs nästan ingenting. Efter förra förkylningen i slutet på januari så hade jag en dag som var bra då jag kände att det gick framåt men sedan har det ju varit så dåligt väder och du vet ju själv hur fibron blir påverkad av det. När jag lades in i somras så hade jag krampanfall 5-6 gånger om dagen och benen vek sig ofta och ja, jag kan helt enkelt inte lyfta och röra armar och ben eller hålla uppe huvudet osv och jag blir ganska borta och frånvarande och hade svårt att klara mig själv ensam. Nu är jag så pass bra att jag de flesta dagar slipper bli så dålig av att göra det absolut nödvändigaste som äta, duscha och röra mig 30 minuter för att inte få blodproppar och ja, du vet. Så nu är jag ju riktigt bra i jämförelse men som du förstår så är det är en ständig kamp att hålla mig så lugn och nästan inte göra någonting eftersom det krävs så lite för att jag ska bli uttröttad. Min man sköter ju allt här hemma och jag försöker bara sköta mig själv och därför är datorn och pysslet det som är mitt liv så länge och det gör att det går riktigt bra psykiskt!!! 🙂 Håller på att fasa ut en samtalskontakt jag har och som hjälpt mig att lära mig leva så här lugnt och ta bort saker som tröttat mig mycket i onödan eftersom jag behöver den lilla energin jag har till det som verkligen betyder något för mig. Så mitt är ju bara det som jag haft länge nu och du vet ju hur fibron är att den lever ju lite sitt eget liv och det är bara att försöka hänga med så gott man kan. Därför förstår jag hur tufft detta är för dig för jag vet hur det kan vara med bara fibron och migränen. Så hoppas verkligen att du får tid till ny sprängning snart och du kan vara säker på att vi håller alla tummar, tassar och tår för dig här hela tiden. Ha det så bra du kan och var rädd om dig!!!
    Krya på dig-kramar
    Busan

  11. Lena B E
    Feb 04, 2010 @ 17:49:30

    Hej vännen!
    Jag hoppas verkligen att det gick bra för dig?!!
    Hör av dig när du orkar så jag får veta hur det gick.
    Undrar ju om dom plågade dig mycket vännen?
    Ha det så bra och krya på dig!
    Massor med gokramar från Lena

  12. Lena
    Feb 04, 2010 @ 18:34:53

    Hej Sussie!
    Jag lider med dig verkligen. Hoppas att du snart får känna dig bättre. Krya på dig!
    Tack för dina snälla ord om mitt kort, det värmer. Jag hörde av Lena E att du har köpt Fiskars nya skärmaskin. Hur är den tycker du? Blir knivarna lika slöa på den som på min? Jag är så besviken på min maskin. Har fått den utbytt 2 gånger. Siffror försvinner och den skär inte rakt heller. Har köpt de nya knivarna, men dom är lika dåliga dom tycker jag.
    Ha det så gott du kan och sköt om dig. Kram Lena

Kommentera

