Gåvor mm.

Gokväll på Er!

Ja, nu känner jag mig lite piggare så jag har ork att skriva lite nytt här. Som en del av er redan vet så var jag i tisdags in på sjukhuset och fick lagd en njurkateter i sidan rakt in till njuren för att avlasta njurledaren där den besvärliga stenen sitter och för att minska mina smärtor i väntan på en ny sprängning. Efter lite krångel så gick allt som det skulle och jag fick åka hem när benen ”bar” mig igen efter ryggmärgsbedövningen.  Visst är det besvärligt men njurstenssmärtorna har avtagit ordentligt så det är väl värt böket. Tänkte faktiskt försöka ta mig till vår lokala scrapförenings pysselträff på söndag, VILL gå på den då jag missade månadsträffen i tisdagskväll då jag fortfarande var kvar på sjukhuset. Har inte haft nån pyssellust på länge, men nu börjar den återkomma och det kliar i fingrarna igen, härligt! 🙂

Måste visa er vad jag fått utav supergoa Lena BE

Visst är den underbar och i blått som jag älskar?!! Se vad fina fjärilarna är och de söta blommorna, TACK Lena-vännen!!

Har också fått ett helt underbart kort utav supergulliga Tesa

insidan med ficka

I fickan fanns också två stämplar och i rutan hade hon skrivit en liten hälsning, TACK goaste Tesa-vännen! Det värmde oerhört ska du veta!   (Tack för att jag fick låna bilderna av dig!)

Titta här vilken helt bedårande ask jag fått  utav lilla PysselInger! Visst är den helt sagolikt vacker?!!

Tagen till höger är den som låg i asken och där fanns också ett urgulligt ”stenhjärta” med en söt text på

Lägg märke till blomuppsättningen i hörnet inuti asken, visst är den vacker?!!

(Tack för att jag fick låna bilderna av dig!)

TACK Lena BE, Tesa och Inger för de enormt vackra gåvorna!!! De värmer enda in i hjärteroten ska ni veta och de kom precis nu när jag behöver det som mest, när allt är tungt och arbetsamt!

Hoppas ni andra har det så bra ni kan och jag vet att det finns ni som kämpar liksom jag mot sjukdomar och värk och jag hoppas så att ni får ha bra dagar ändå när ni får njuta av att pyssla och av att bara vara!

1000 TACK  för de enormt fina, stöttande och uppmuntrande kommentarer och mail som ni skickar till mig! Är så glad och tacksam över det och njuter varje gång jag läser dem!

Ta hand om er!

Vill ger er alla en riktigt stor KRAM!

Susanne

 

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Feb 05, 2010 @ 12:56:05

    Är så glad för din skull att du fått så mycket vackra saker när du är så här sjuk. De är så otroligt vackra allihopa och du är så väl värd dem för du är så snäll och omtänksam själv fast du har det så tufft. Och det hjälper ju att orka lite till fast man egentligen inte har några krafter kvar. Var rädd om dig och ta hand om dig med. Vi håller alla tummar, tassar och tår här för att du snart får tid igen och tänker på dig.
    Styrke-kramar och krya på dig-kramar i massor till dig!
    Busan

  2. Kamilla
    Feb 05, 2010 @ 15:58:31

    ojojojooooOJ jag hade ingen aning att det var så allvarligt med dig 😦 Jag har själv varit borta mkt från bloggvärlden för att det har varit mkt plugg…också ser jag att du varit på lassa, milde tid!!!
    Hoppas allt är väl med dig och vilka underbara gåvor som du har fått!!!
    Verkligen underbara!!!

    Kram kram och krya på dig mera!!!

  3. Lisan P
    Feb 05, 2010 @ 17:03:22

    Så skönt att du är på benen igen. Hoppas att du kommer må bättre nu så du kan gå på er scrapp träff på söndag. Va rädd om dig och ha en bra helg, kramis från Lisan

  4. Ronnie Olofsson
    Feb 05, 2010 @ 20:43:51

    Det var roligt att du mår lite bättre. Lyckost dej som ska på scrapträff, det låter härligt. Fina presenter du har fått, man blir så glad när det kommer paket och kuvert till en i brevlådan. Vill också önska dej en skön helg, kram Gertrud

  5. Lena B E
    Feb 05, 2010 @ 23:51:42

    Åh så fint kort du fått från Tesa, så superfina stämplar hon har!! 🙂 Och för att inte tala om asken från Inger!!! Åååååh den är underbar, och hennes blomgrupper går minsan inte av för hackor inte! Dom är sååå vackra!! 🙂
    Vad skönt att smärtorna avtagit för dig, hoppas att du kan gå på denna pysselträff nu då!! Vad roligt att du fått tillbaka pyssellusten igen, ska bli kul att se nåt nytt här framgenom!! 😉 Lycka till med dina kommande projekt vännen! 🙂
    Massor med kramar från Lena trollet

  6. Lena
    Feb 06, 2010 @ 09:26:43

    Hej Sussie!
    Vill önska dig en trevlig helg och hoppas att du kryar på dig mer och mer.
    Vilka ljuvligt vackra saker du fått. Visst blir man glad när något dimper ner i lådan. Så fint!
    Jag har en fråga till dig som jag skrev under ditt förra inlägg.
    Stor krya på dig kram Lena

  7. Pernol
    Feb 06, 2010 @ 14:53:35

    Så härligt att höra att du är lite bättre nu! Sååååå fina saker du har fått!!! Det är alltid lika roligt när det dimper ner något fint i brevlådan!

    kramis Pernilla

  8. Busan
    Feb 07, 2010 @ 12:45:15

    Tänker på dig och hoppas så att du har det okej trots allt. Skickar massor med styrke-kramar och krya på dig-kramar till dig!!!
    Varma vinter-kramar
    Busan

  9. Lena
    Feb 07, 2010 @ 18:18:42

    Hej på dig!
    tänker på dig jag med och undrar så hur du mår? Hoppas att du känner dig lite piggare.
    Jag har den stora blå skärmaskinen från Fiskars och den tycker jag är helt värdelös. Tänkte därför höra om den oranga är bättre. Vet inte vad man ska köpa för en skärare så man kan bli nöjd. Ha det bra vännen. Krya På Dig kram Lena

  10. Petra/peu
    Feb 07, 2010 @ 20:38:22

    Men kära nån har du varit så dålig. Jag har haft gallsten och det gör så fruktansvärt ont, men jag tycker jag har hört att njursten ska vara nästan ännu värre. Stackare.
    Men så skönt att höra att du mår bättre nu. Ja, när man är dålig har man nog med sej själv. Ingen pyssellust.
    Fina saker du har fått. Du måster vara mycket SNÄLL:).
    Kram o ha en skön vecka.
    Petra

  11. Pernol
    Feb 08, 2010 @ 10:04:34

    Vad tråkigt att du mår sämre. 😦 Hade du feber när du kom hem? Det känndes och såg ut som det i alla fall.

    Jag hade superkul på träffen!!! TACK för att du drog med mig! Det måste vi göra om! Att lyfta din väska var så lite så.

    Hoppas att du mår lite bättre idag!
    kramis Pernilla

  12. Busan
    Feb 10, 2010 @ 12:54:36

    Hej vännen! Hur är det med dig? Blev så glad när jag såg du kunnat komma iväg på träffen med Pernol men sen ser jag ju här att du kanske blev sämre efteråt… Hoppas så att du har det okej och att du snart får bättre hjälp så du kan må bättre!!! Tänker på dig och håller alla tummar, tassar och tår för dig här!!!! Var rädd om dig!!!
    Krya på dig-kramar
    Busan

Kommentera

