Påskkort nr.2

GOKVÄLL I STUGORNA!

Blev så sugen att göra ett kort till Lena BE’s färgutmaning och vad passar inte bättre då än att låta det samtidigt vara ett kort till beställningen av påskkort som jag fick av syrran för ett tag sen. Det första kortet (som ni kan se i inlägget under detta) blev lite mer dämpat än detta och jag trodde det skulle bli lite knöligt att hitta papper i lime, citron och apelsinfärger men faktiskt så gick det ganska bra. Färgerna är riktigt underbara och våriga och man blir riktigt glad av att titta på dem. Skönt efter alla dessa julkort som gjorde mig lite less på korttillverkning, men nu hoppas jag på att jag är tillbaka igen. 🙂

 

Lena BE, hoppas färgerna är okej till din utmaning.

 

Har sett att några av er skriver nåt roligt på era bloggar så gott som varje dag och det är så kul. 🙂 Så nu blev jag också sugen på att göra det då jag älskar att få mig ett gott skratt varje dag, och vem gör inte det!?? Ett gott skratt förlänger ju livet! 🙂

 

 

”Majvor och Leif-Åke är på restaurang och äter oxfilé. När kyparen går förbi deras

bord noterar han att det bara är Majvor som äter.

-Är det något fel? frågar kyparen.

-Nejdå, svarar Leif-Åke, men det är Majvors tur att ha löständerna först.”

 

 

Hoppas ni tyckte den här var en lika gullig historia som jag tycker! 😉

 

Ha det gott alla på Alla Hjärtans Dag!

 

16 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kicki
    Feb 14, 2010 @ 11:38:54

    Så fina alster du gör!! 🙂

    Önskar dig en härlig Alla hjärtans Dag!
    kram
    Kicki

  2. Lena
    Feb 14, 2010 @ 11:52:04

    Hej på dig vännen!
    ännu ett vackert påskkort har du gjort. Roligt med lite utmaningar så man kommer igång, trött som man är på att göra kort.
    Ja, det var en gullig historia du skrivit ner,hi,hi. Ha en bra dag och ett stort HJÄRTA till dig. Kram Lena

  3. Lena B E
    Feb 14, 2010 @ 11:59:49

    Ha ha ha, superkul historia!! 😆 Fast det är lite synd om dom också, när dom bara har råd med ett par. 😉 😆 Tack för dagens första skratt vännen! 😀
    Jättefint påskkort du gjort!! 🙂 Vilka härliga färgtoner du har använt, milda men ändå klara färger. Det gula på mitten av ägget, är det ett band du har där? (lite svårt att se vad det är) Joodå, nog känner jag igen texten 😉 hi hi…
    Visst får man lägga till lite grann av flera färger, det är helt ok bara dom tre viktigaste är med och det är dom ju här. 🙂
    Tack för ditt bidrag vännen! Gör gärna flera bidrag om du har lust, det är bara kul!! 🙂
    Ha en jättefin alla hjärtans dag med gubben, ungarna och vovvarna.
    1000-tals hjärtekramar till min govän från Lena

  4. Karina
    Feb 14, 2010 @ 15:56:33

    Hej sussie!!
    Vilket fint kort du gjort till Lenas utmaning! Själv har jag hunnit med två och jag kanske ska göra ett till om jag får tid. Det är inte alls så svårt att göra ett slider kort. Sök på YouTube så hittar du massor av beskrivningar på det. Nu ska jag fika en Semla. Vi höres.
    Kramar Karina

  5. Ellis
    Feb 14, 2010 @ 21:00:31

    Jättefint kort du har gjort! Underbara färger! =)
    Bra historia också, ler fortfarande! =)
    Kramar

  6. Pernol
    Feb 14, 2010 @ 22:04:02

    Jättesnyggt påskkort!!! Historian var ju jättegullig!

    Hoppas att du haft en härlig Alla Hjärtans Dag!
    kramis Pernilla

  7. Kicki
    Feb 15, 2010 @ 00:17:59

    Ja, det var superlänge sen vi sågs…. kommer dock inte på pysselträffen i mars.
    När det var dags att anmäla sig, var jag så superhängig att jag inte orkade tänka mig in i mars…
    Men, det kommer väl fler tåg! 🙂

    Vi kanske kan göra en miniträff med Pernilla? 😉

    kram
    ScrapKia
    Kicki

  8. Lene Kristensen
    Feb 15, 2010 @ 11:33:42

    hej vännen!
    Har haft lite panik några dagar, kom inte in på din blogg, men nu fungerade det!
    Så duktig du (och alla andra) är som får till flera bidrag, jag tycker inte att jag hinnar någonting!
    Vackert påskort du gjort!
    var rädd om dig vännen!
    Kram lene

  9. Elenor
    Feb 15, 2010 @ 13:16:57

    Hade en lugn och skön dag igår! =)
    Strålande solsken idag, vill inte direkt sitta inne men jobb är jobb!
    Ha en fin måndag!
    Kramar, Elenor

  10. Busan
    Feb 16, 2010 @ 15:36:59

    Tänker så på dig och håller tummarna att det ska fungera nästa gång så du kan få må bättre. Är dålig på att höra av mig men blev så glad att du gillade kortet och så fina påsk-kort du har gjort – de är jätte-påskiga och så härliga i färgerna!!! 🙂 Duktig du är!!!
    Är så roligt du uppskattar historierna – kör på ett tag och är superkul du hängt på – denna är ju bara så kul… hi hi… 😀
    Hoppas så du får sova lite snart igen… förstår om du behöver all sömn du kan få när du är dålig. Var rädd om dig och lovar jag tänker på dig än om jag är dålig på att höra av mig här.*hjärta*

    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  11. Lena B E
    Feb 17, 2010 @ 20:53:33

    Hej min vän!
    Har tänkt på dig hela dan och hoppas sååå att det gått bra för dig med sprängningen?!
    Du kanske har kännt att jag tänkt på dig? 😉
    Hoppas verkligen att dom fått ut dom eländingarna nu, så du blir fri det där nån gång 🙂
    det räcker ju så himla bra med det andra!! 😦
    Hör av dig när du orkar vännen, jag förstår att det inte blir i kväll, du är väl helt slut din stackare. Tycker så synd om dig vännen. 😦
    Krya på dig nu så hörs vi sen.
    1000 kramar till min govän från Lena :hjärta:

  12. Lisan P
    Feb 18, 2010 @ 11:38:33

    Hoppas att du mår bättre igen och kan pyssla i masor. Jätte fint påskkort du har gjort. När man kollar på alla bidragen som gjorts så längtar jag massor efter sol och vår. Dom färgerna påminner så om våren, eller hur!
    Krya på dig och va rädd om dig. Kramis från LIsan

  13. Busan
    Feb 18, 2010 @ 12:42:31

    Hoppas det gick bra för dig igår – höll alla tummar, tassar och tår för dig här och hoppas du kan få må bättre snart.
    Skickar massor med krya på dig-kramar och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!!!
    Tänker på dig!!!
    Varma vinter-kramar
    Busan

  14. Åsa/asamia
    Feb 18, 2010 @ 19:02:05

    Å så fint kort!

  15. Annica H
    Feb 19, 2010 @ 09:17:46

    Hallå!
    Va kul att du hunnit börja med påskkorten! Jättesött! 🙂
    Kram Annica H

  16. Petra/peu
    Feb 19, 2010 @ 12:16:16

    Jättegulligt påskkort.
    Kram
    Petra

Kommentera

