Gåvor!

Hejsan!

Äntligen ett nytt inlägg, har blivit lite glest på sistone. Måste visa vad jag har fått av både Lena BE, Lena och Busan (kan inte länka till Busan då hon har en privat blog). De är så snälla och har skickat så fina presenter. Har inte något eget att visa upp just nu, så för tillfället får ni njuta av detta vackra så länge.

Ask

                                                     Altrad bok

Den lilla altrade anteckningsboken låg inuti den vackra asken och den är gjord i blått som jag bara älskar. 🙂 Undrar just var den blå tyllen kommer från, Lena BE , hehe! 😉 Visst är alltihop jättefint?!!! 🙂

 

Kort

Titta så vackert och sött kort som landade i brevlådan från gulliga Lena! Visst är det för underbart sött med den stämpeln, fjärilarna och det fina blomhörnet?!!!!

 

Till Alla-Hjärtans-Dag kom också ett jättesött hjärta från goa Busan som hon dekorerat så fint på bägge sidor.

                           Framsida                                                Baksida

 

1000 TACK kära, goa och underbara vänner för de fina gåvorna!!! Det värmer verkligen i hjärtat ska ni veta, jättemycket! Jag blev så glad när det kom i postlådan och jag blev så rörd av omtanken, TACK snälla ni!!! 🙂

En liten uppdatering av min njurstensföljetong, för er som följer den, hehe.  I mitten på veckan gjordes den andra stensprängningen och den gick något bättre än den första iallafall. Stenen är lite mindre nu och mer porös, rtg ska göras inom tre veckor för att se om den finns kvar då. Om den gör det så blir en annan behandling aktuell istället för den vanliga stensprängningen. Vad, det vet jag inte i nuläget. Njurkatetern ska sitta kvar tills allt är borta, både sten och grus. Har nu haft den i fyra veckor och börjar bli van vid att ”ha svans” nu, hihi!

 

Så till dagens historia;

MÖSSAN

Har man ingen mössa så blir man förkyld.

Är man förkyld så blir man troligen hes.

Är man hes så måste man viska.

Den som viskar han ljuger.

Ljuger man så åker man i fängelse.

Åker man i fängelse så börjar man troligen knarka.

Knarkar man så dör man!

Så glöm för h..vete inte mössan!!!

 

Sköt om er och hoppas ni får en fin vecka!

 

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ellis
    Feb 21, 2010 @ 22:56:16

    Vilka fina saker du har fått! =)
    Kramar

  2. Annica H
    Feb 22, 2010 @ 14:00:40

    Vilka fina gåvor! 🙂
    Hoppas du snart blir pigg nu! Det är du väl värd!…
    Kram Annica H

  3. Pernol
    Feb 23, 2010 @ 10:28:22

    Vilka fina gåvor du fått!
    Hoppas du snart blir pigg igen!
    kramis Pernilla

  4. Lena B E
    Feb 23, 2010 @ 14:00:51

    Vilka jättefina kort du fått från Lena och Busan!! 🙂
    Va roligt att du gillade min lilla gåva vännen, det gläder mig!! Jasså du kände igen tyllen? 😉 Vilket bra minne du har! ha ha ha.
    Hoppas du piggar på dig snart nu! 🙂
    Krya på dig vännen!
    Jag lovar, jag ska försöka komma ihåg mössan. 😆
    Kramar från Lena, gubben och dom 2 fyrbenta.

  5. Lena B E
    Feb 23, 2010 @ 14:15:32

    Glömde… hoppas det går bra att jag lånar dina bilder sen? Klantiga jag glömde ju att fota innan jag postade sakerna. 😉
    Kram igen från Lena

  6. Busan
    Feb 23, 2010 @ 17:50:02

    Är så glad att du blev glad för hjärtat!!! *kram*
    Och så vackra saker du fått – de är så duktiga och omtänksama tjejerna!!! Tänker på dig och hoppas så att du kryar på dig så gott du bara kan – hoppas så att det snart är över och du blir svanslös igen. *hjärta* Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig!!!
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  7. Busan
    Feb 23, 2010 @ 17:51:18

    Och glömde… jätterolig historia också – tusen tack för skrattet vännen och så roligt du tycker mina är roliga också!!! 😀

    Massor med krya på dig-kramar igen!
    Busan

  8. Busan
    Mar 01, 2010 @ 13:17:11

    Du är så snäll och omtänksam *hjärta* fast du har det så tufft själv och jag hoppas du känner att vi håller alla tummar, tassar och tår för dig hela tiden än om jag är dålig på att höra av mig. Hoppas så att du snart blir bättre så det kommer ett ordentligt steg i rätt rikting framåt för dig i alla fall. Har misstänkt du inte var bättre än och förstår det är så tufft för dig. Önskar så de kunde skynda på det hela mer…. Här är ju allt bara som vanligt med migränen och det andra och nu när de bygger om hissen som de hållit på med över en månad nu så vet du ju så väl själv hur det tröttar med allt oljud som det blivit i omgångar. Men det går framåt i alla fall och hoppas det blir jättebra när de är klara!!! 🙂 Hoppas så du snart får hjälp att bli bättre också.
    Och ja, idag är det vår enligt almanackan i alla fall så det går ju framåt!!! Har inte varit så mycket snö som vi har här sedan 60-talet så förstår ni har MASSOR!!! Ändå gott som du skriver att det äntligen blivit varmare så man fryser ihjäl när man sticker ut näsan. Tänk en kopp kaffe i solen med fågelkvitter… lääängtar!!!
    Var rädd om dig vännen och ha det så bra du kan mitt i allt detta… och är så glad jag kan glädja en liten stund med mina historier. Inte alla är kul men jag kan ju inte sortera för vi har ju alla olika smak så jag kör på ett tag till. 🙂
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  9. Lene Kristensen
    Mar 02, 2010 @ 09:31:16

    hej min vän!
    Så fina gåvor du har fått! Visst blir man glad1
    Jag har också lite jag ska visa, men nu åker jag till Halmstad några dagar så det får jag ta sen!
    Ha en skön vecka!
    Kram lene

Kommentera

